Ehkäisy/hormoonit vie halut..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sex
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sex

Vieras
Ennen raskautumisia käytössä oli e-pillerit, jota aiheuttivat haluttomuutta yms. Nyt raskauksien jälkeen gyne suositteli ehkäisyrenkasta. Olinkin siihen tosi tyytyväinen muuten, mutta muutaman kk:n jälkeen taas samoja oireita. Lääkärin mukaan elimistöön renkaan kautta tulee vähemmän hormooneja kuin pillereistä, joten usein sopii hyvin ehkäisyksi vaikka pillerit eivät olisikaan sopineet. Nyt pidin renkaan kanssa taukoa ja halut palenneet. Mitäs sitten kokeilisi? Meillä ehkä mahdollisesti vuoden/ kahden päästä tarkoitus yrittää vielä kolmatta lasta. Joten ehkä ei kierukka ole paras mahdollinen tai saahan sen pois aikasemminkin kuin sen 5vuotta. Mahtaako hormoonkierukka sitten edes sopiakkaan..ja kuparikierukasta olen muuten vaan kuullut huonoja kokemuksia. Tosin vuoden verran tuon renkaankin kanssa pärjäisi, mutta tuntuu tyhmältä ehkäistä kun ei ole juurikaan seksielämää,kun mua ei sitten vaan haluta. Nyt kun ei ole ehkäysyä niin haluttas, mutta kortsujen kanssa pelleily ei ja en kuitenkaan vielä halua sitä riskiä, että tulisin uudestaan raskaaksi...Onko vinkkejä ja neuvoja?! Mikä ehkäisy teille on sopinut joille nuo hormoonit myös tekevät temppujaan?

Itselleni ei ole koskaan ehkäisytabletit sopineet juuri tuon haluttomuuden takia. Nyt käytössä Mirenan hormoonikierukka ja alkuaikojen ongelmien (pitkät vuodot ja tiputtelua n. 3-4 kk), ei ole ollut kuukautisia, ei haluttomuutta, eikä muitakaan ongelmia. Ja kierukan saa tosiaan ottatettua pois aiemminkin kuin vasta 5 vuoden kuluttua, se vaikuttaako se jotenkin hedelmöittymiseen, ei ole minulla tiedossa, tähän joku viisaampi voinee antaa vastauksen.

Yhteistyössä