ehkäisy probleema?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma mirabell
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma mirabell

Vieras
sain imetysajaksi cerazette pillereitä. söin niitä vajaa 2kk. lopetin kamalien vaivojen takia joista en ole edelleenkään vajaan vuoden jälkeen täysin toipunut. sopivan ehkäisyn löytäminen on sitten pirun haasteellista mulle. aurallisen migreenin takia kaikki yhdistelmäehkäisyt on kielletty. Kuparikierukka tippuu pelistä pois kupariallergian takia. Jäljelle jää siis vain minipillerit ja hormonikierukka. Lääkäri ei suositellut kumpaakaan koska lopputulos olis todennäköisesti sama koska kaikki nuo sisältävät kaikki samaa ainetta. Kondomia olemme nyt käyttäneet ja se on aika epämiellyttäviä. Ja rahaakin niihin uppoaa lateksiallegian takia, joutuu ostaa lateksittomia kumeja... Lääkäri kuitenkin kirjoitti mini-pill merkkiset pillerit jos vielä tahdon kokeilla mutta pikkusen pelottaa että tää kauhee vaiva rumba alkaa taas.. :(

Ei täältä kannata kysyä tuonlaisia asioita. Täältä saattaa tulla vaikka mitä ehdotuksia niin kuin tuo yläpuolella oleva. Nuvaring on yhdistelmäehkäisy valmiste ja näin ollen ei sovi migreeniä sairastavalle. Suosittelen kyllä kondomia ellei sterilisaatio ole vielä ajankohaista.

Mitä vaivoja cerazette sulle aiheutti? Mulla on ne käytössä nyt kolmatta kuukautta eikä ole ollut mitään ongelmia. Tai no sen näkee sitten kun käyn verikokeissa, että onko kilpirauhasarvot menneet parempaan suuntaan.

Mulla on kans aurallista migreeniä joten sen takia halusin vaihtaa yhdistelmäpillerit pois.

cerazette sotki mulla ainakin ajatusmaailman - mä vihaan kaikkea ja kaikkia, verenpaineet heittelee edestakasin ja pyörryttää (ihan sama ongelma oli aiemmin jonkun toisenkin pillerimerkin ja nuvaringin kanssa)

Rengasta ei saa imettäessä ja kapselit on gynen mukaan samaa kuin cerazette...

Cerazette sai aikaan mulla järkyttävän jatkuvan vuodon joka loppui vasta kun lopetin pillerit. Hb laski tosi huonoksi. Limakalvot kuivu täysin josta seuras vti, hiiva ja emätintulehdus kierre, naama kukki ja hiuksia lähti. Lääkäri totes et mul oli estrogeeni vaje joka todennäkoisesti pillereiden syytä.

Cerazette sai aikaan mulla järkyttävän jatkuvan vuodon joka loppui vasta kun lopetin pillerit. Hb laski tosi huonoksi. Limakalvot kuivu täysin josta seuras vti, hiiva ja emätintulehdus kierre, naama kukki ja hiuksia lähti. Lääkäri totes et mul oli estrogeeni vaje joka todennäkoisesti pillereiden syytä.

Ja mulla taas niin, että ei ole tämän kolmen kuukauden aikana menkkoja näkynyt. Että kyllä voikin vaikuttaa niin eri tavalla ihmisiin nuo pillerit. Kilpirauhasen takia vain pitää kattoa vähän, että sopiiko vai ei.

Ja mulla taas niin, että ei ole tämän kolmen kuukauden aikana menkkoja näkynyt. Että kyllä voikin vaikuttaa niin eri tavalla ihmisiin nuo pillerit. Kilpirauhasen takia vain pitää kattoa vähän, että sopiiko vai ei.

Kannattaako siun oikeesti kertoa täällä nikilläsi näitä asioita kun kaikki tiietään sun naama ja paikkakunta ja vauvakuumeet. Oisit voinu oman itses tähden harmautua.

patenx oval, hormooniton ehkäsy puikko. saa apteekista ilman reseptiä. kannattaa kokkeilla. olen käyttäny nuita nyt ööh... 5kk? toimivat hyvin

Mutta niitä ei sais käyttää imetysaikana, pakkausselosteessa oli jotenkin että 'liian vähän tutkittua tietoa joten ei suositella'. Oli nimittäin tarkoitus itselläkin ottaa cerazettejen tilalle :)