ehkäisylaastarista kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanniina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanniina

Vieras
Eilen alkoi menkat ja laitoin laastarin reiteen, tänä aamuna oli tosi huono olo,
minkälaisia kokemuksia teillä on ehkäisylaastarista, vaikuttiko menkkojen pituuteen yms

Minulla on ollut nyt nuo laastarit käytössä n. 4 kk ja täytyy sanoa että on vain posittiivista kokemusta. Aluksi parin kuukauden ajan oli havaittavissa hieman luivuutta limakalvoilla, mutta nyt sekin on palautunut normaaliksi. Mitään sivuoireita en ole huomannut, alussa oli jokusen viikon jotain pientä, mutta ne meni nopeasti ohi. Menkat on lyhentyneet 7 päivästä 3:een, vuodon määrä vähentynyt huomattavasti ja kaikki pms oireet ja vatsakrampit menkkojen alussa ovat jääneet pois. Mielestäni laastareita on helppo käyttää ja kohtalainen hinta. Lisäksi mikreeni, jota oli ennen noin pari kertaa kuussa ei ole enää vaivannut ollenkaan tai korkeintaa niin mietona ettei haittaa normaali elämää.
Alussa epäilin miten ihoni kestää laastaria, minulla on todella herkkä iho, lähes kirjoitusiho, mutta iho on kestänyt laastarit hyvin. Aina päivää pari ennen laastarin poistoa alkaa laastarin alustaa kutittamaan hieman, mutta kutina häviää melko pian laastarin poiston jälkeen. Joskus on pakarassa tai käsivarressa lihas jossa laastari on kipeytynyt, samalla tavoi päivää tai paria ennen laastarin poistoa, mutta sekin on hävinnyt hyvin pian laastarin poiston jälkeen.
Mutta me jokainen olemme yksilö, minulle ei käynyt nuvaring ollenkaan ja toiselle ei käy laastarit, joten ei muuta kuin kokeilemaan, kyllä se sopiva ehkäisymuoto joskus löytyy.

Uusimmat

Yhteistyössä