Ehkäisystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kerttu

Vieras
Joku ehkäisy pitäisi keksiä, mikä sopii imetysaikana. Kortsuja käytetään tällä hetkellä, mutta ne on jotenkin hankalia. Hormonikierukka olisi yksi vaihtoehto, mutta mä pelkään sen asettamista. Minipillerien sivuvaikutukset mietityttää. Kertokaa omia kokemuksia kierukasta ja minipillereistä sekä vaihtoehtoisia ehkäisymenetelmiä, jos niitä on.

Suosittelen kyllä kokeilemaan ensin niitä minipillereitä ja jos ne sopii niin voi miettiä uudestaan sitä kierukkaa.
Yks vaihtoehtohan on kuparikierukka. Mulle laitettiin se ja oon tosi tyytyväinen!!

Juu, kannattaa kokeilla ne minipillerit ensin, hormonikierukka on aika kallis investointi, jos se ei sitten sovikaan.

Sitten tällainen kokemuksen syvä rintaääni: minipillereiden kanssa on (näköjään) melkoisen tarkkaa, että ne on otettu suht samaan aikaan. Mulla viivästyi yks pilleri 9 tuntia normiajasta ja rv 10+ menossa... Saattoi olla vain kehno mäihä, pitäisi kyllä olla ihan luotettava ehkäisy, mutta kieltämättä itseltä meni usko.

Itse kun ehkäisyä mietin en ensin meinannut ollenkaan edes miettiä kierukkaa kun jälkitarkastuksessa sen laitto epäonnistui. Suostuin sitten kumminkin kun terkka niin kehui että heillä on mahdottoman hyvä lääkäri kierrukkaa laittamaan.

Mulla on kuparikierukka, mutta jos jo valmiiksi runsaat kuukautiset, niin en suosittele. Mulla aluksi kuukautiset muuttui runsaammiksi, nyt alkanut tasaantumaan (½ vuotta laitosta). Täälä ainakin eka testataan minipillereillä sopiiko hormonikierukka ennen kun sitä aletaan laittaan.