[QUOTE="ap";28407308]Ad/HD ei ole sairaus. Ei kannattaisi kirjoittaa asioista joista ei näemmä tiedä mitään. AD/HD on ominaisuus. Ja noiden lääkkeiden pitkäaikaisen käytön vaikutuksista aivoihin kannattaisi lukea ennen kuin alkaa lapsilleen niitä syöttää.
AD/HD ei itsessään selitä kaikkia käytöshäiriöitä. Muut keinot ovat parempia kuin lääkkeet. Mutta tokipa se on helppo pitää lapsi lääkkeillä ruodussa. Mutta valitettavasti aivot kärsivät. Ja toinen huono puoli on se, että lääkkeiden tehokkuus laskee ajan myötä. Aikuisena sitten ei ole tätä apua enää käytettävissä.
Parempi olisi, että lapsuus yritettäisiin vetää muilla keinoilla. Ja sitten kun aivojen kehitys loppuu (yli 20v), voisi koittaa lääkkeitä.
Syyllistäminen ei ole tarkoitukseni. Lähinnä kehottaisin kaikkia vanhempia miettimään tosi paljon, että alkaako laittaa lapselleen pilleriä naamaan...[/QUOTE]
Kirjoitat asiaa.
Meitä kuittailee viestiisi kaksi adhd-aikuista ja minä koetan erottua siinä, että olen kirjoittanut adhd:n pienellä
Mutta ei kannata ottaa pultteja, jos kaikki eivät haluakaan käyttää muuta kuin lääkkeitä. Niitä vain tuputetaan tosi paljon ja tiedän ikäisiäni adhd-ihmisiä, jotka mieluummin syövät lääkkeitä kuin näkisivät vaitaa tutustuakseen oireisiin ja kuinka niistä selviäisi ilman lääkkeitä. MInua kun se asia on kiinnostanut ja tehnyt hirveän urakan saadakseni adhd:n hallintaan uskon siksi olevani vain poikkeukselisen fiksu adhd-ihminen, joka on syvällisesti kiinnostunut oireyhtymästään.
Täytyy ottaa huomioon, että on laiskoja ja ahkeria adhd-ihmisiä. Ihan niin kuin ihmisissä yleensä jotkut ovat kovia selvittämään ja jotkut hyväksyvät kaiken,mitä heille sanotaan.