Ei asuntoa, luottotiedoton, työssäkäyvä, 2 lasta, raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ongelmatoisenperään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ongelmatoisenperään

Vieras
Eli aloitan ja annan nyt tulla kaiken vaan ulos kaunistelematta.

Käyn töissä, olen "vakituinen", eli työt jatkuvat edelleen. Minulla on ulosotossa nuoruuden hölmöyksien ja virhearvioiden johdosta velkaa vaja 10 000, palkastani lähtee suoraan ulosottoon, niin että viime kuussakin minulle jäi verojen yms maksujen jälkeen käteen 750€.

Tuon pienen käteenjäävän osuuden johdosta ajauduin taloudellisesti karille loppuvuodesta, jouduin jättämään vuokria maksamatta, koska tuo raha ei vain riittänyt. Niinpä irtisanoin itse asuntoni, luovutin avaimet 31.1. Sen jälkeen olen asunut äitini luona. Maksettavaa jäi entiselle vuokranantajalle n. 3000€. Olen sopinut vuokranantajan kanssa, että maksan heille nyt tuon 3000€ 500€:n erissä joka kuukauden viimeinen päivä. Vuokranantaja ehti kuitenkin hakea oikeudesta ulosmittauksen päätöksen, joten siellä näkyy, että on vuokrarästejä.

Minulla on kaksi lasta, asuvat kanssani joka toinen viikko. Nyt tein positiivisen raskaustestin, olo on hämmentynyt enkä oikein tiedä mitään.

Jälkikäteen sain tietää, että olisin ollut oikeutettu toimeentulotukeen, mutta eipä se nyt enää auta tieto siitä. Nyt on fakta etten saa asuntoa mistään, emmekä oikeastaan äitinikään luona mahdu pitkää aikaa asumaan. Tarvitsisin tuon 3000, mutta minulla ei ole mitään minkä voisin tuollaiseksi summaksi rahaa muuttaa.. Ja tämä uusi tulokas, jonka isä haluaisi abortin...

No, olisko se abortti vaihtoehto sulle?

oon kuullu että joissakin tapauksissa sosiaalitoimisto auttaa myös asunnon saannissa,.... muistaakseni lastensuojelulakiin vedoten, siinä on pykälä toimeentulon ja asumisen turvaamisesta

Onnittele itseäsi, että teet asian eteen oikeasti töitä. Niin moni heittää hanskat tiskiin ja antaa kaiken valua ulosottoon. Sinulla on sisua ja yritystä ja se palkitaan. Ei tuo summa loputtomiin onneksi kestä.

Pieni vauva tuohon tilanteeseen? Sinulla on jo kaksi olemassaolevaa lasta, ei asuntoa, ei hyvä. Olet koko ajan matkalla kohti parempaa velatonta elämää, joten älä lopeta sitä nyt. Sinun lapsesi tarvitsevat sen oman kodin sinun luonasi myös, joten anna se heille. Älä tee ylimääräisiä mutkia jäämällä nyt pienen vauvan kanssa kotiin. Kun sitä kotia ei edes ole.

Mä olin sellasessa tilanteessa, että olin raskaana ja ilman asuntoa, tosin opiskelin. Miestä ei ollut. Sossu hommas mulle nopeasti asunnon. Valmistuin opiskeluaikana ja kun lapsi oli 10kk, menin töihin ja nyt maksan ulosottoja 300e/kk jonka pystyin neuvottelemaan uo-miehen kanssa..

Yhteistyössä