Hae Anna.fi-sivustolta

Ei Brasiliaan

Viestiketju osiossa 'Kaukomatkat' , käynnistäjänä Maija, 07.04.2004.

1. Kipa Vierailija

Yksi syy miksi menen Brasiliaan on se ettevät Britit eivätkä Sakut ole siellä herrakansana.Koska viihtyvät paremmin Thaimaassa.

2. aurinko Vierailija

no joo...kylläpä täällä todellakin haukutaan oikein olantakaa brasiliaa, mutta eipä se ainakaan meidän matkasuunnitelmia pilaa! Ollaan tilattu maaliskuulle matka brasiliaan ja sinne aiotaan mennä!
    sitä paitsi miten joku voi verrata brasiliaa ja thaimaata keskenään?? nehän ovat ihan erilaisia paikkoja!

3. KeljuK Vierailija

Näin on näky leipä.Ihan erilaiset.

4. aurinko Vierailija

ja sitäpaitsi thaimaahan se vasta alkaakin olla jo aikamoinen suomalaisten suosikki kohde!

5. ritola Vierailija

Kummassakin maassa on omat hyvät puolensa. Molemmissa olen käynyt (Thaimaa 4 kertaa ja Brasiliaan lähden joulukuussa 2. kerran). Parempi olisi verrata maanosien maita keskenään kuin lähteä vertaamaan Thaimaata ja Brasiliaa. Ilmastosta on ihan turha edes keskustella, se on mitä on. Jos sataakin parina päivänä, niin so what? Lämmintä on takuulla kummassakin maassa. Toki ymmärrän niitäkin, jotka valittavat siitä, että kaksi päivää sataa viikon aikana. Menkää seuraavalla kerralla pidemmäksi aikaa. Mun mielestä yleensäkin on hyvä matkustaa vähintään kahdeksi viikoksi. Ruoka mun mielestä on molemmissa maissa todella hyvää, tietty Thaimaassa tulisempaa ja ehkäpä hieman tarveellisempää. Hintataso kaikkinensa todella halpaa, onko väliä parinkymmenen sentin hintaerolla jossain ruoasssa/ juomassa, vaatteissa yms? Nähtävyyksiä riittää kummassakin maassa ihan tarpeeksi. Turistikeskuksia/ rauhallisempia kohteita löytyy molemmista maista. Ystävällisiä ihmisiä löytyy kummastakin maasta, paikallisiin on ehkä helpompi tuttustua kuitenkin Brasiliassa. Ainut Brasilian miinus on mielestäni kieli (ainakin näin portugalia osaamattomana), mutta elekielellähän pärjää lähes missä vaan. Rikollisuutta Brasiliassa enemmän, mutta terve järki käteeen ja turha elvistely jätetään kotiin ja korut kans, niin eiköhän sielläkin ole turvallinen olla. Jericoacoarahan on muuten sellainen paikka, että siellä ei olekaan käynyt mitään kuin kerran (paikallisen poliisin mukaan) eli siellä ainakin voit olla huoletta, jos et muualle Brasiliassa uskalla mennä. Ja siellä muuten on ilmainen lääkäri ja muistaakseni vielä lääkkeetkin, jos niitä tulet tarvitsemaan! Luulisin, että noin 5 vuoden kuluttua Brasilia on yhtä suosittu kuin Thaimaa nyt suomalaisten turistien keskuudessa. Ja Thaimaan seksiturismi on iso miinus...

6. leena Vierailija

hyvä on kun nää suomen juntit vaan pysyy las palmasissa...

7. Ritolalle Vierailija

Vai molemmissa maissa hyvä ruoka. Kolmen viikon aikana sain Brasiliassa kerran hyvää ruokaa. Muu ruoka oli tuollaista suomalaista baariruuan tasoa.
    En usko, että Brasiliasta koskaan tulee mikään suuri turistikohde. Rio oli suosittu joskus vuosikymmeniä sitten, mutta senkin kiinnostavuus lähinnä pohjoisamerikklaaisten silmissä on hiipunut. Tunnen paljon ihmisiä, jotka kuten minä, ovat käyneet kerran Brasiliassa ja sitten jatkaneet lomamatkojaan Aasiaan. On ero Aasian eduksi niin suuri.
    Mitä tulee seksiturismiin, niin luulen että suurin osan jenkeistä ja kanadasta tulevista turisteista ovat tällä asialla Brasiliassa. Kyllä prostituutio kukoistaa Brasiliassakin, joskin ei ihan niin näkyvästi kuin Thaimaassa.

8. ritola Vierailija

Seksiturismissa juuri tuota meinasinkin eli lähinnä ""häiritseväisyyttä"". Siitä Thaimaalle suuri miinus. Olin tilannut jo matkan tänä vuonna Thaimaahan (Chumphon) jouluksi kuukausia sitten, mutta silloisten tapahtumien takia Thaimaassa peruin sen kuitenkin ja varasin matkan keväällä Brasiliaan. Olisin toki varannut jo aiemminkin, mutta Thaimaahan on jotenkin helpompi tilatakin hotelleja sun muita netistä, kun tuntuu, että brasseilla vaihtoehtoja netin kautta ole niin paljoa. En tiedä ruokailutottumuksistasi, mutta mielestäni niiden ruoissahan on eroa kuin yöllä ja päivällä. Thaimaassa riisiä, kanaa, mereneläviä, tulista...Brasiliassa lihaa, kastikkeita, mereneläviä. Rakastan ruoanlaittoa ja eri paikoissa syömistä. Mielestäni vaan breassien ruoka oli erinomaista ja thaimaalasiten samoin. Ehkäpä kuitenkin brassien enemmän suomalaistyyppistä, joten ymmärrän, jos et siitä niin paljoa sitten tykännyt, haetaanhan usein ulkomailta myös kulinaarisia uusia elämyksiä. Mutta makunsa kullakin, uskon, että jokainen löytää matkoillansa makuunsa sopivaa ruokaa mistäpäin maailmaa tahansa. Mutta kerro (ruokien lisäksi) mikä sinua (ja tuttaviasi) vetää enemmän Thaimaahan kuin Brasiliaan? Luulen, että yhtenä syynä pidät kieltä (Thaimaassa pärjää englannilla) ja sitä, että monesta turistikeskuksista siellä on tullu suomalaisten suosimia, joissa paikallisetkin osaa jo kovin hyvin suomea. Silloinhan on helppo sinne mennä ja olla kuin kotonaan...

9. totuus vai? Vierailija

Typerä yleistys! Amatöörimäinen!

10. Carina Vierailija

Minä ainakin haluan ehdottomasti mennä uudestaan Porto Das Dunakseen, mielellään muutaman vuoden sisällä ennen kun turismi on pilannut koko paikan. Hotellissa ainoastaan muutama ihminen puhui englantia, mutta silti pärjäsimme vallan mainiosti, jopa niin hyvin, että vain suomea puhuva isäni lähti illalla taksilla paikalliselle festareille jotka pidettiin jossain pienen kylän rannalla. Ja ystävällisyys on kyllä aivan mahtavaa.

Suosittelen lämpimästi!!!

11. minä Vierailija

Thaimaan erikoisen hyvä palvelu eurooppalaisia kohtaan johtunee ihailusta... siellähän päin maailmaa ihaillaan kovasti eurooppalaisia ja muutenkin länsimaista kulttuuria. Ainakin itse erittäin kalpeana suomalaistyttönä sain suuret joukot ihailijoita ympärilleni, myös naispuolisia, ja palvelu pelasi. Toisaalta en itse kaipaa matkoiltani niinkään palvelualttiutta ja rantapalveluita yms vaan uusia kokemuksia. Ja niitä uskon löytäväni aivan jokaisesta maailman kolkasta. Thaimaassa käväisin vuosi sitten ja rakastuin paikan luontoon - kulttuurikin toki kiinnosti. Nyt olen lähdössä Brasiliaan ja uskon odotuksieni täyttyvän.

12. Pe Vierailija

Niin minäkin luulin, mutta petyin Brasiliaan kyllä aika lailla.

13. Rita Vierailija

Mä taas olen katolilainen enkä voisi kuvitellakaan viettäväni joulua muussa kuin katolisessa maassa. Kirkko on Brasiliassa lähea joka kylässä eli jouluyön messuun ei ole pitkä matka.

14. Minna Vierailija

Olemme käyneet Thaimaassa useammassakin paikassa ja olemme todella tyytyväisiä matkoihimme, mutta haluamme katsella myös muita paikkoja. Olemme lähdössä Brasiliaan
    vuoden alussa ja uskomme viihtyvämme sielläkin. Matkaan avoimin mielin, matka onnistuu taatusti.

15. Tai Vierailija

Thaimaaseen Maija niin että nuppi tutisee.

16. minä Vierailija

En ymmärrä ollenkaan tuota matkakohteiden vertailua toisiinsa.. Täytyyhän eri maiden välillä eroa ollakin. Mitä iloa olisi matkustaa mihinkään, jos kaikkialla olisi samanlaista. En yleensä matkusta samaan kohteeseen useampaan kertaan, vaan hienointa minusta on päästä näkemään erilaisia maita ja kulttuureita. Joka paikassa varmasti on hyvät ja huonot puolensa, mutta niinhän se on joka asiassa.. ´Luulen, että ihan mihin vaan menee lomasta pystyy nauttimaan, jos oma asenne on vain oikea. Suomalasilla, kun se usein vaan on niin negatiivinen, että positiiviset asiat unohdetaan kokonaan...

17. Hmmm Vierailija

Löit sitten Maijaa vyön alle

18. Emilia Vierailija

Joku tuossa sanoi ettei saa negatiivista mielipidettä ilmaista. Toki saa varmaankin, mutta alkup alla kopio:

Jos mietitte ensi talven lomakohdetta, menkää ihmeessä Aasiaan Brasilian sijasta.

Hänhän ei tuonut vain omaa mielipidettään vaan yrittää manipuloida ihmisiä, sehän eroaa mielipiteen sanomisesta.

Mieheni kanssa olemme lähdössä parin viikon kuluttua ensimmäistä kertaa Brasiliaan. Avoimin mielin ja innoissamme. Emme toki aiokaan olla vain yhdessä paikassa.

Thaimaa oli ihana kokemus. Sielläkin olimme yhdistelmä-lomalla. Ihania paikkoja maailma pullollaan. Kaikissa varmaankin niin hyviä kuin huonoja puolia, kuten joku totesikin.

Oikein hyvää ja antoisaa lomaa kaikille.

19. ihan ok. Vierailija

Fortalezassa pari vuotta sitten käyneenä, ihmettelen näitä monien negatiivisia brasiliakommentteja. Eihän siellä ollut suomalaista baaria, ainakaan silloin vielä. Kansa ei puhunut englantia(johtuen siitä, että koulussa ei opeteta)eikä varsinkaan suomea. Caipirinha ja caipiroska toimii hyvin ymmärretysti. Ruoka on todella hyvää,ruokapaikkoja on monentasoisia, niinkuin joka maassa. Ihmiset ovat omanarvontuntoisia, onhan suuressa miljoonakaupungissa
    katulapsia, kerjäläisiä, varkaita, tuloerot valtavat. Faveloihin ei pidä mennä edes päivällä. Brasilia on valtava maa yhtä iso kuin Eurooppa. Paljon kokemista ja näkemistä. Fortalezan turisteista suurin osa oli brasilialaisia. Joka aamu kun aurinko nousi, kello puoli kuusi avenida BeiraMar täyttyi lenkkeilijöistä. Reippaasti eteenpäin kiirehtivistä ihmisistä, aina vähän matkan päässä on verryttelypaikka ja kuinka kauniisti nämä brasilialaiset liikkuvat , lanteet irrallaan! Ja se musiikki mikä siellä soi. Rantatuoleja ei Fortalezassa ollut, ehei siellä ihmiset ottivat ihanaa aurinkoa samalla liikkumalla, joko rantakatua kulkien tai meren rannalla valtaen , ihanan meren kohinan tai forron sävelien tahdissa ja ne värit. Joka päivä satoi aamupäivällä mutta hetkisen päästä aurinko kuivatti , tropiikissa kun ollaan. Brasilia on aivan ihana, se on itsestä kiinni miten siellä pärjää, seikkailumieltä vaan ja kaikki korut kotiin, passi hotelliin ja aivan vähän rahaa taskuun ei lompakkoon. Tämä on aivan totta, jos on huono tuuri voi joutua sormuksen vuoksi sormettomaksi. Ole aivan tavallisen näköinen silloin pärjäät parhaiten. Opettele tärkeimmät sanonnat portugalin kielellä, saat arvostusta.

20. ..onnellinen Vierailija

...Olin elämäni ensimmäistä kertaa Brasiliassa..palasin 2 päivää sitten.. Jos joku asia harmittaa, niin se että loma
    loppui... ja oli niin lyhyt..pari viikkoa.. Päätin jo Suomessa
    että Rioon tutustumiseen menee koko aika... Kyllä riitti
    ihmeteltävää..ja normaali varovaisuudella pärjättiin.. (huomasin kyllä vaaratilanteitakin..) Ei mitään provosoivaa.. ja Copacabanalla istuskelin yksin
    naisena yhtenä yönä paikallisten kanssa jutustelemassa
    kun he väkersivät koruja.. ja oli mukavaa... Sulauduin omalla
    vaatimattomalla persoonallani hyvin.. arvostaen paikallisuutta uteliaisuudella... Ehkä se Iguassu olisi kuitenkin pitänyt nähdä?? mutta voihan sitä mennä toistekin.. Samoin Bahia?? Mutta kokemus oli niin mukava että varmasti menen joskus toistekin..joten mitä haikailemaan.. Samoin Thaimaa on varmasti joskus nähtävä...

21. Pena Vierailija

Ole nyt tavallisen näköisenä tuolla Brasiliassa kun on vaaleat hiukset ja sinisetsilmät,no neljämatkaa tuonne on sujunut paremmin kuin hyvin.Aina kun on maahan tullut on lomanvietto alkanut täysillä l.en ole ajatellutkaan mitään ryöstelijöitä.

22. Jäbä Vierailija

Suosittelen koillis Brasiliaan pariksi viikoksi matkaa suunnitteleville muutaman päivän trippiä Rioon ja Iguassun putouksille.Lennot ja hotellit on helposti varattavissa täältä kotomaasta käsin.Varigin ja TAMin lennot maksavat n.300e ja hotelleista ei ole puutetta millään tasolla.Taxi ja venekyydit järjestyvät helposti ja johan alkaa matkailukin maistua muullekin kuin tylsälle.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri