Hae Anna.fi-sivustolta

Ei enää koskaan kihomatoja!!!

Viestiketju osiossa 'Lastentaudit' , käynnistäjänä Lennu, 21.01.2006.

1. Lennu Vierailija

Kopioin tänne kihomatojen karkoitusta koskevan vinkin, jonka löysin tuolta 'vaihtoehtoiset hoitomuodot' - palstalta. Meidänkin perheessä on vuosien varrella laitettu satoja, jossei tuhansia euroja pyrviniin ja vermoxiin, melko laihoin tuloksin. Koitin alla olevaa vinkkiä, ja madot tosiaan loppuivat kahdessa viikossa! Kutina loppui heti kuin seinään. Että madotonta loppuelämää kaikille tämänkin palstan epätoivoisille.

Sivele iltaisin (ja muulloinkin tarpeen mukaan) peräaukolle menthol- ja eukalyptusöljyjä sisältävää aromaattista tuotetta. Itse käytin jalkojen 'lämmittämiseen' tarkoitettua linimenttivoidetta. Madot eivät pidä aromeista, eivätkä tule peräaukolle munimaan ja kutittelemaan. Kutitus loppuu n. 5 minuutissa. Koska matojen luontainen lisääntymiskierto katkeaa, madot poistuvat n. kahdessa viikossa.

2. Minä Vierailija

Kuinka kauan on kulunut tästä peräaukon voitelusta? Sillä kutina lakkaa itsestään kun munivat madot kuolevat muninnan jäkeen. Kutina alkaa taas uudelleen, kun munat kehittyvät madoiksi. Jos aikaa on kulunut 1-2 kuukautta niin onnittelen ja kysyn minkä nimistä voidetta käytitte ja miten kauan yhtäjaksoisesti, kun kutina alkoi?

3. Nelly Vierailija

Lennu!
    Kiitos vinkistäsi, ja riennän heti hankkimaan kyseistä tuotetta, toivottavasti tepsii, olen ikuisesti sinulle kiitollinen jos tämä tepsii.. Rukoilen sinulle myös "madotonta" elämää.. tämä on yhtä kidutusta ollut jo puolitoistavuotta sekä maanpäällistä painajaista...

4. minä6 Vierailija

Onko vinkki toiminut? Itsellä kanssa tämä kutina vaivannu tooooosi pitkään ja kyllä hermot on riekaleina jo.

5. xy Vierailija

kelpaako mentholisprii tähän??? sitä saa apteekista ainakin vesirokkonäppyjen kutinaan.

6. i Vierailija

Oliko tuo linimentti dermosil tuotesrjan voidetta?

7. Maaruska Vierailija

Meillä on aivan tavalliseen perusvoiteeseen tipautettu tippa tai peri eucalyptysöljyä. Kokemuksen mukaan pitää madot loitolla, jos sitä vain muistaa ja malttaa riittävän pitkään käyttää.

8. Marmuttaja Vierailija

Jos yksi matonen elää 5- 12 viikkoa, pitäisikö voitelua jatkaa niin pitkään säännöllisesti, ihan varmuuden vuoksi? Itselläni on täysin oireeton kihomatokanta, ja löysin ulosteestani reilusti matoja vasta otettuani "varmuuden vuoksi" Pyrvin-kuurin.

9. hermot menee Vierailija

Joo, hermo tässä menee. Meillä on pojalla ollut epämääräistä takapuolen kutinaa ja todella sitkeä ihottuma pyllyssä, johon lääkäri ei ottanut kantaa. Lääkäri vieläkin jänkäs, että pitää tehdä kihomatokoe, no eihän ne neuvolassa sellasta tee. Syötin kokeeksi pojalle kuurin eilen aamulla, pakastin hulluna peittoja ja leluja ja olen siivonnut kädet verilla ja tulos pojan pylly kutisee eli kutina ei hävinnyt ollenkaan ainakaan eilisestä. Siivousta on vaan tänään jatkettu. Nyt otin itsekin lääkkeet, pakastan ja jynssään ja mietin, että onko järkeä ottaa muidenkin tabletit, kun matoja ei kellään näy.

10. pert. Vierailija

viemäri-kiho käsikiventie 2

11. TttPpp Vierailija

Onko siis pakko ottaa kuuria jos käyttää tuota menthol- ja eukalyptusöljyjä sisältävää aromaattista tuotetta?

12. desimitta Vierailija

ei se siihen vaikuta, jos kiertokulku tapahtuu suolen sisäisesti. silloin yleensä oireeton, koska munat eivät kutia peräaukossa.

eli kyllä ne pitää sisäisesti tappaa. ei tuo oo mitenkään varma konsti missään tapauksessa, mut helpotaa varmasti oloa.

13. Ei kukaan Vierailija

Kuinka pitkään voitelua täytyy jatkaa, ellei madot pääse uudestaan lisääntymään? Hermot on mennyt kahdesti olen pyrviniä vetänyt ja yhden wermoxia. Pyrvini toimi, mutta kuukauden päästä oli taas matoja...eli ne eivät kai koskaan lähteneetkään?? Nyt kun kolmas kerta on, en ole varma onko tämäkään toiminut. Eilen otin uuden lääkkeen kuoriutuneita toukkia varten, mutta selvästi on matoja...siis ihan kutittelemassa. Pitäisi kokeilla tuota! Mutta jos EN raavi pyllyäni YHTÄÄN leviävätkö munat siitä huolimatta ympäristöön? Olen sitä mieltä että ei tarvitse niin perusteellisesti jynssätä...vai?

14. Ei kukaan Vierailija

Eivätkö madot muni sitten SUOLEEN?

15. Seppo 80-v. Vierailija

Eli nyt ne turvat umpeen lopullisesti. Palsta on niin törkeän näköinen että edes vanhana kääkkänä en ymmärrä moista helvettiä!

16. Taivo Vierailija

Mua rupes mietityttää kun aktin aikana kiinnitin huomiota erään eukon peräaukkoon, missä näkyi jotain valkoista, mut kai ne näitä sitten oli:/ hyi.

17. anonyymi Vierailija

Erityisesti pienille lapsille en missään tapauksessa suosittele kokeilemaan tätä mainittua neuvoa, sillä eukalyptusöljy voi liian suurina annoksina jopa ihon lävitse otettuna johtaa vaarallisiin myrkytystiloihin.

Suosittelen piimaa-valmistetta kihomadoista eroon pääsemiseksi.

18. Me kokeiltiin pyllyyn vicks rasvaa ja
    Se auttoi

19. P.H. Vierailija

Asiahan on niin, ettei kihomadoista koskaan pääse varmasti ja lopullisesti, koska uuden tartunnan voi saada milloin vaan. Jos vaikka työpaikalla, koulussa tai päiväkodissa on joku joka ehkä huomaamatta kantaa tartuntaa, munia voi kulkeutua aina vaan. Ainoa suht varma keino on se, että suuhun ei IKINÄ mene sormi tai mikään esine joka olisi voinut olla kosketuksissa madonmunapaikkoihin.

Siksi on tärkeää reilusti varoittaa ainakin lasten päiväkoteja, kerhoja ja kouluja, jos kihomatoja tulee, ja pysyä itse poissa niin kauan kunnes lääke vaikuttaa.

Lohdutukseksi, että meillä elettiin lähes 10 vuotta pikkulapsielämää ennen kuin ensimmäistä kertaa törmättiin kihomatoihin, ja ne lähtivät kyllä yhdellä kuurilla. Eli kaikilla ei tule kuukausien sitkeää riesaa. Ehkä meidän lähipiirissä ei ole ketään tartuttajaa, jolloin riittää kertasiivous. Imuroin huoneet ja sängyt, pyyhin kaikki kahvat ym. kosketuskohdat, pesin 60 asteessa kaiken mitä voi, saunotin peitot, lelut ja kirjat, ja vielä pakastin ne mille ei voinut muuta tehdä. Tulipahan kerralla siivottua kunnolla!

Nyt aion entistä tarkemmin pitää huolta käsien pesusta aina kotiin tullessa.

20. elsakk Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Last edited: 17.08.2017
  21. vierailija Vierailija

22. vierailija Vierailija

mul on ittelläni niitä kihomatoja nii mietin et toimisko jos laittaa peräaukolle hajuvettä vai haittaako se niitä matoja yhtään

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri