ei jaksa enää!! (anoppi asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miniä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miniä

Vieras
En lähe tässä kummemmin selittelemään ku rupeis vaan ottaa liikaa päähän asioiden miettiminen.. anoppi saa mun veren lähes kirjaimellisesti kiehumaan!!

Kysymys onkin: Kuinka harvoin voi käydä kylässä, niin että se luetaan olevan vielä "kohteliaisuuden"-rajoissa?

Asuvat n.30min ajomatkan päässä toisessa kaupungissa, tähän mennessä vierailtu n.1krt/viikko tai jokatoinen viikonloppu, ja mä en vaan jaksa.
En yksinkertasesti tuu toimeen anopin kanssa ja vierailut on väkinäisiä..

Jaa.. Teillä on niin kauhian lyhyt välimatka :/ Ite nään anoppia nelisen kertaa vuodessa, ja se on ihan jees vaikka tullaankin hyvin toimeen. Entä jos jäisit ite kotiin? :hug:

Anopit on ihan perseestä. Onks sun pakko mennä sinne anoppilaan mukaan? Eiks ukkos osaa mennä lasten kanssa ihan keskenäänkin? Ei sun ole sinne mikään pakko mennä, edes kohteliaisuussyistä. Musta olisi lähinnä ällöttävää, että joku pimatsu tulis meille vaan jostain mukamas velvollisuudesta ;)

Kauhean useasti te käytte siellä. Ei tosiaankaan tarvitse noin usein vierailla jos et itse halua. Käy niin usein kun sä haluut. Me ollaan viimeksi käyty anopilla viime joulun aikoihin...Mutta asuukin kaukana. Ja useammin ei kiinnosta mennäkään...

Siis herrajumala! Aikuiset ihmiset, tarviiko sitä toisella visiteerata useinkin? Me asutaan samassa pikkukaupungissa kaikki, siis meidän perhe, anopin perhe ja appiukon perhe (eronneet aikoinaan). Anopilla nyt tulee käytyä ehkä kerran kuussa, soitellaan kyllä harva se päivä. Appiukolla olen käyny viimeksi varmaan kuukausi sitten. Soitellaan kyllä. Tarviiko sitä ihan vain kohteliaisuudesta käydä (jos ei siis ole oikeasti mitään asiaa)?

Me käydään anoppilassa 1-2krt kuukaudessa vaikka tullaankin tosi hyvin toimeen, tottakai jotkut asiat ärsyttääki! Mutta velvollisuudesta jos joutuisin käymään, niin kävisin varmaan 1krt/2kk.

Mun mielestä sun on pakko ottaa asia puheeksi anoppisi kanssa. Ei anopilta tarvitse sietää ihan mitä vaan. Noita kamalia anoppeja on jostain syystä ihan hirveästi. Itsellänikin on sellainen. Mikään, mitä vävyt ja miniät tekevät, ei ole anoppini silmissä hyväksyttävää ja oikein. Varsinkaan lapsiaan nämä eivät osaa anopin mielestä kasvattaa. Kauhulla odotan, mitä tapahtuu, kun me saamme lapsia.

Ihan liian usein käyt. Miehes voi varmaan käydä lasten kanssa useemmin jos haluaa. Kerran/2kk riittänee kohteliaisuuskäyntiin vallan mainiosti. Harvemminkin jos tarvis.
En ymmärrä miksi siitä pitää stressata. Eihän kukaan muutenkaan ole tekemisissä muutakun sen mitä pakko ihmisen kanssa jonka kanssa ei tule toimeen/ei pidä.
Minkä ihmeen takia anoppi tekis poikkeuksen?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Anopit on ihan perseestä. Onks sun pakko mennä sinne anoppilaan mukaan? Eiks ukkos osaa mennä lasten kanssa ihan keskenäänkin? Ei sun ole sinne mikään pakko mennä, edes kohteliaisuussyistä. Musta olisi lähinnä ällöttävää, että joku pimatsu tulis meille vaan jostain mukamas velvollisuudesta ;)

Kaveri puhuu miusta :D :D Mut en anna anteeks ennenkun pyydetään :snotty:

Heh. Me asutaan samassa kaupungissa, eikä olla nähty anopin kanssa viimeiseen 3,5v!! Eikä yhtään ole ollut ikävä! Anoppi tosin valittelee, mutta itse halusi näin ja nyt ei voi tehdä asialle enää mitään -muka!
Mulle silloin kun tuota omaa anoppiasiaa kävin puimassa psykologilla sanottiin, että itse aikuiset ihmiset valitsee kenen kanssa on tekemisissä ja kenen ei! Ja sitä neuvoa aika hyvin yritän noudattaa kaikissa ihmissuhteissa!

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Onneksi en ole anoppisi :D MUtta oikeesti...en kyllä tykkäisi, jos mun kotiini änkee joku, joka ei tänne edes halua tulla. Pysyköön mun puolestani poissa.

Onneksi en ole anoppisi :D MUtta oikeesti...en kyllä tykkäisi, jos mun kotiini änkee joku, joka ei tänne edes halua tulla. Pysyköön mun puolestani poissa.

Miä menin velvollisuudesta pari kertaa, en mene enää. MUR! Mut miä olen just se nirppanokka miniä joka ottaa itteensä joka helevetin asiasta :D

Tää että käydään näinkin usein johtuu siitä että anoppi vetää herneen nenään jos ei käydä kerran viikossa.. koska hänen toinen poikansa vaimoineen käy parikin kertaa viikossa.. jos ei siis tarpeeksi usein käydä, tarkoittaa se hänen mielestään että ollaan suututtu heille tai he eivät ole vierailun arvoisia, tai olen käännyttänyt poikansa häntä vastaan :O

Oon toisaan miettinyt etten menisi ite ollenkaan mukaan, mutta toisaalta haluan säilyttää jonkinlaiset välit ihan mieheni ja lapsenikin vuoksi.

Ottaa vaan taas niin kympillä päähän!

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Tää että käydään näinkin usein johtuu siitä että anoppi vetää herneen nenään jos ei käydä kerran viikossa.. koska hänen toinen poikansa vaimoineen käy parikin kertaa viikossa.. jos ei siis tarpeeksi usein käydä, tarkoittaa se hänen mielestään että ollaan suututtu heille tai he eivät ole vierailun arvoisia, tai olen käännyttänyt poikansa häntä vastaan :O

Oon toisaan miettinyt etten menisi ite ollenkaan mukaan, mutta toisaalta haluan säilyttää jonkinlaiset välit ihan mieheni ja lapsenikin vuoksi.

Ottaa vaan taas niin kympillä päähän!

Haittaako sua ihan oikeesti sen nenä ja herneet? Jos haluat kiusata ittees loppuelämäs niin toimi sitten niin.

Samaa mieltä.

Mullakin ollut anoppini kanssa oikein huutoriitoja...mieheni on onneksi aina pitäny mun puolia..perheensä puolia. Harvoin käydäään.

=)

voisin koittaa vähentää käyntejä just esim. 1krt/kk, saas nähä mitkä paskapuheet saavat toisen miniän kanssa aikaseks kun tän päätöksen otan käytäntöön :D
Juoruuvat ja puhuvat aivan puutaheinää analysoidessaan minua sekä miestäni ja tapaamme elää yms.. sitten paikan päällä ollaan niin ystävällistä ja parasta anoppia että.. saa aina perästä käsin kuulla mitkä puheet on alkaneet ku ollaan paikanpäältä poistuttu..
kumma kun eivät päin naamaa tule sanomaan jos on kysyttävää tai asiaa.

Miä menin velvollisuudesta pari kertaa, en mene enää. MUR! Mut miä olen just se nirppanokka miniä joka ottaa itteensä joka helevetin asiasta :D
Musta toi "velvollisuus" on aika tyhmää. Aikuinen mies varmaan osaa tavata äitiään ihan ilman vaimoaankin =) Jos ei osaa, niin sitten on kyllä TOSI tossu.

Uusimmat

Yhteistyössä