Ei jaksa (lapsen syömisestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Meillä on muutenkin pieniruokainen vesseli mutta nyt kun on ollut jo 2pv kipeenä ei mikään maistu. Mitä enemmän yritän keksiä jotain mikä maistuis sitä enemmän poika vastustaa.
No syö kun on nälkä mutta kun ei . Neuvolassa ollaan seurannassa kun kiloja ei tuu tarpeeksi . Pitäis antaa enemmän ruokaa. Enhän mä voi sitä pakolla syöttää siitähän vasta ne ongelmat alkaa.
Herkkuja ei saa ne on lopetettu kokonaan että söis kunnon ruokaa sen minkä syö.
Kohta taas kontrolli painosta ja odotan taas "innolla" niitä neuvoja että anna vaan enemmän ruokaa.

:laugh: Tulkitsin ensin niin, ettet jaksa syödä koko lasta.

Minkä ikäinen epeli on kyseessä? Itse olen antanut jo pari vuotiaan päättää, syökö puolet annoksesta, vai ottaako lusikallisen oliiviöljyä energianlähteeksi. Yleensä ruoka on voittanut...

Manteliöljy on miedon makuista, sitä voi lorauttaa puuroihin tms joukkoon, jos pelkää, ettei energia riitä. Proteiinien piilotankkaus onkin kimurantimpi juttu...

Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:

Minkä ikäinen epeli on kyseessä? Itse olen antanut jo pari vuotiaan päättää, syökö puolet annoksesta, vai ottaako lusikallisen oliiviöljyä energianlähteeksi. Yleensä ruoka on voittanut...

Manteliöljy on miedon makuista, sitä voi lorauttaa puuroihin tms joukkoon, jos pelkää, ettei energia riitä. Proteiinien piilotankkaus onkin kimurantimpi juttu...

Ei mun ruokahalussa mitään vikaa :)
Öljyä lisäänkin jo ruokaan. On toi 2v sellainen tuurisyöppö joskus voi mennä lautasellinen ruokaa ja sitten viikon on taas melkein syömättä.

Mulle tuli tällanen mieleen, kun muistelen tytön ekaa elinvuotta. ALkoi saamaan kiitenitä hiukan reilu 5kk alkaen ja siitä asti oli ruoka yhtä taistoa, 11kk saakka, kunnes tajusin, ihan yhtäkkiä, että pitää kieltä kitalaessa. Ei siis lusikka mennyt suuhun kunnolla, ja kun ei edes avannut suutaan, niin ei pystynyt sitä aikasemmin huomaamaan.. TÄtä tilannetta on siis seurattu aikoinaan neuvolassa, sairaanhoitajalla, kotona jne. Ja kuvattu videota jajaja. Ihan hävettää ettei aikasemmin sitä huomannut.

Painokontrolleissa ravattiin n2vko:n välein, ruokaan piti lisätä ruokaöljyä ja äitin pää meinas hajota.

Eli siis mitä koitan sanoa, on että miten on tuon kielen ja ylipäänsä suun asennon ja rakenteen kanssa, onko tsekattu? Minkä ikäinen hän on?

Nyt kun on kipeänä, niin tärkeintä on jotta juo, ruoka on toissijainen.

Ja hei, multa saa kysyy jos jotain neuvoo tarvii ruoan suhteen, tai ihan vaan tukea niihin kaikkein ärsyttävimpiin ja pahimpiin hetkiin. Kun neuvotaan että enemmän ruokaa, kyllä syö kun on nälkä jne.. me käytiin oikeesti aika he***tti läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:

Ei mun ruokahalussa mitään vikaa :)
Öljyä lisäänkin jo ruokaan. On toi 2v sellainen tuurisyöppö joskus voi mennä lautasellinen ruokaa ja sitten viikon on taas melkein syömättä.

Ai hän on näin iso..hmmm..

Yhteistyössä