Ei joka päivä jaksa syödä hernekeittoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hetkittäin tympääntynyt kotirouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hetkittäin tympääntynyt kotirouva

Vieras
Nyt taisi iskeä tympääntyminen. Takana monivuotinen ja onnellinen avioliitto, ja todennäköisesti tätä jatkuu näin vielä hamaan tulevaisuuteenkin. Ei ole suhde ollut katkolla koskaan aikaisemminkaan, tuskin tulee olemaan jatkossakaan. Mutta jonkinlaista laimenemista ainakin seksin suhteen on ollut jo pidemmän aikaa.

Olemme avoimia, juttelemme kaikista toiveistamme estotta, olemme kokeilleet kaikkea. On naitu puutarhassa parvekkeella, keittiön pöydällä, tiskipöydällä, olohuoneen lattialla ja sohvalla, on vietetty yhteisiä hotelliöitä ja pitkiä viikonloppuja Pariisissa. Kyllähän nämä aina hetkeksi piristääkin. Mutta vain hetkeksi.

Nyt tuntuu vaan siltä että ei enää joka päivä jaksa syödä aina ja vaan sitä samaa hernekeittoa, väliläl sinapin kanssa, välillä läskisoossiin sekoitettuna, välillä ruisleivän kanssa, välillä ilman sitä. Siis tarkoitan että vaikka seksi olisi kuinka monipuolista ja mielikuvituksellista, niin aina kun kumppani on sama, niin aina tietää mitä saa, vaikka joskus saisi vähän eritavallakin. Kaipaan vaihtelua!

Mitä tässä nyt sitten voisi tehdä? Suhde muuten täysin kunnossa, ja avioero ei tulisi kyseeseenkään.

Entäs sitten nämä parinvaihdot? Sitä ei olla kokeiltu. Onko jollain toisella kokemuksia? Hyviä tai huonoja?

Vai kävisinkö vaan ihan pokkana vieraissa... Kynnys siihenkään ei enää kovin korkea ole. Jokaisellahan meistä vain ja ainoastaan yksi elämä, ja itse aion elää sen!

Ja jos joku sanoo, että jahas - taas näitä tapauksia jotka ovat menneet nuorena naimisiin, olisit silloin kokeillut kaikkea kun olit vielä vapaa, niin ehei... Nuorena olin tosi aktiivinen, joskin noista ajoista on nyt jo kohta 20 vuotta. Joskus tyttöjen kanssa kun juteltiin, ystäväni kertoi punastellen, että hänellä on ollut yli 10 miehen kanssa. Minä sitten siihen, että älä sitä ujostele, mulla on ollut yli 20 kansalaisuutta olevia miehiä, ja erivärisiäkin aina sysimustista afrikkalaisista, tummiin turkkilaisiin ja onpa siellä seksikokemusten joukossa yksi japanilainenkin mies, joskin tämä tapahtui Suomessa.

Olet vain tympääntynyt olemaan kotona kotirouvana ja nyt tuntuu tylsältä.
Koita etsiä itsellesi kokopäivätyö/osapäivätyö, harrastus, tai opiskelua, joka on muualla kuin kotipiirissä.
Kuvitelmaa: Jos itse olisin kotirouva, tekisin aamupäivän kotityöt ja sitten jotain harrastusta, jos viitsii. Kun iltapäivä tulee, alkaa odottelu, että koska se mies kotiin tulee ja ruoka valmiina.. odottelua..tuntuu turhauttavan tylsältä. Taitaa sinun elosi pyöriä miehesi ympärillä ?

Kun 40 h tekee työtä ja lisäksi kotityöt, niin eipä siinä paljoa kerkiä tylsiintyä ja mieskin tuntuu paremmalta.
Ja sellaista avioliittoa ei olekaan, etteikö joskus maistuisi puulta.

Itselläni on ollut vain yksi valkoinen suomalainen mies ja se riittää.

Jotenkin ap vastasi itse kysymykseensä. Ainoastaan japanilainen sai erityismaininnan ja sekin johtui vain nimestään; ja pani. Siis aivan sama kuka ap:n tavaraa hämmentää, tylsää on ja sitä riittää. Jonkin muun ajatteleminen on minunkin ohjeeni. Valitettavasti masentunut jää myös seksikoukkuun...

Suosittelen ensisijaisesti vieraissa käymistä. Luojalle kiitos parisuhteeseensa kyllästyneistä kiimaisista pikkurouvista! Ilman sellaisia olisi meillä häntäheikeillä paljon suppeampi seksielämä. Ap, haluatko yhteistietoni? ;))

Tylsillä ihmisillä on tylsää - seksissä ja muuten.

Älä etsi vikaa elämäsi tylsyyteen muista, vaan ala elämään tavalla, joka on rohkea ja jännittävä.

Seksin harrastaminen salaa tai vieraiden kanssa ei kyllä ole erityisen rohkea tapa elää elämää. Se on ehkä se kaikkein helpoin ja vähiten rohkeutta vaativa - eikä aiheuta sinussa itsessäsi mitään muutosta.

Ja muutoksen tarpeessa taitavat olla ennen kaikkea sinun ajatuksesi ja elämäntapasi. Mutta lienet liian laiska ja mukavuudenhaluinen etsimään muutosta oikeasti, sinulle tuntuu riittävän muutos siinä, kenen elin sinussa vierailee?

Ap:n ongelman syy löytyy kun katsoo peiliin. En usko, että olosi paranee vaikka kuinka juoksisit vieraissa tai vaihtaisitte pareja. Tai itseasiassa olisi paranee hetkeksi, kunnes taas huomaat, että olet samassa pisteessä kuin nytkin. Syy tylsistymiseesi ja tarve noin radikaaliin muutokseen kertoo jostain asiasta joka sinun itsesi on hyvä selvittää. Se asia voi olla jokin kipeä tapahtuma vuosien takaa. Mutta niin kauan tulet siihen aina törmäämään kunnes käyt asian läpi huolella, voit hyväksyä tapahtuneen, unohtaa sen ja jatkaa elämääsi ilman sitä. Onnellisuus lähtee itsestäsi eikä mistään kalujen määrästä.
Kertomuksesi on yllättävän samanlainen kuin äidilläni. Ainoa vain, että hänellä kohteena on materia. Mikään ei ikinä riitä ja mikään ei ilahduta kovin pitkään.

Sitä samaa keittoa tarjotaan kaikkialla. Toisella on vain vähän enemmän tai vähemmän sinappia.

Varjelkoon, jos miehesi on noin innokas ja mielikuvitusrikas seksiasioissa, miten voit olla tyytymätön! Voit olla ihan varma, että pitkään saat hakea, jos meinaat toisen samanlaisen löytää. Enimmäkseen tarjotaan samaa soppaa lämmitettynä entisillä sinapeilla.

Sulle olisi oikein ja kohtuullista, että jäisit vaille sinappia kokonaan. Pelkkää hernesoppaa vähällä suolalla.

En suosittele salasuhteita, jos mieluummin saisitte vaikka sen toisen parin tai vaikka kolmannen pyörän yhteisestä halusta. Meillä se on toiminut hyvin. Kahden keskenkin on vielä tavallistakin vilkkaampi yö/aamu/päivä/..., jos on ollut jotain lisämaustetta tai olen käynyt vaikka yksin rakastajani luona - kyse on vain seksistä. Mutta sen pitää sopia molemmille, salajutuista voi niin helposti tulla ongelmia.

Yksi mies kertoi minulle, että kun hänen vaimonsa tuli siihen ikään (noin 50) niin se pani repun selkäänsä ja lähti etsimään itseään. Jätti hyvän miehen, enkä tiedä kuinka hän siinä etsimisessään onnistui.

Olet saanut kaikin puolin varmaankin hyvän miehen. Jännitystä voisi tuoda esim. miehen uskottomuus tai se, että saisit häneltä välillä selkääsi? Mies voisi myös yllättää joskus sillä tavalla, ettei tulisi yöksi kotiin - olisihan se jännittävää.

Matkustatteko koti- tai ulkomailla? Harrastatteko yhdessä?

Ei parisuhdetta kannata lopettaa noin heppoisin perustein.

Kukaan ei vielä ole kommentoinut ap:n mainitsemaa monipuolisempaa seksielämää?
Kun kerran suhteenne on kunnossa, voisi se tuoda piristystä ja jotain uutta elämäänne.
Mitenkään tyrkyttämättä, ei ne "kokeilut" aina ole suhteen lopun merkki, vielä vähemmän petttymyksiä.
Ainakin yhtenä uudistumisen osana se saattais auttaa.

Hetken selibaattikin voisi piristää parisuhdetta, etenkin, jos seksi on jokapäiväisenä leipänä ollut kuvioissa jo 20 vuotta. Päättäkää joku aika, kuukausi tai kaksi, ja pidätte aamukampaa koska taas sekstailette. Puhutte mitä kaikkea kivaa sitten teette, kun selibaatti on ohi.

Säälittävä vanha akka siellä meinaa lähteä miesmarkkinoille. Tee kaikille palvelus ja jää kotiin. Jätä nuo seikkailut nuorille SINKUILLE. Tuossa iässä voi keskittyä vaikkapa puutarhan hoitoon.

Johtuisikohan tylsistymisesi syys siihen, ettäpäivästä toiseen vietät päiväsi kotona neljän seinän sisällä ja rutiinin rikkoo vain tiskikoneen päälle kiskaiseminen tai ruuan valmistaminen. Arkesihan on aika konestakin vinkkelistä todella tylsää, samanlaista ja yksitoikkoista. Ehdottomasti yritä hakeutua esim. alalle, josta olet kiinnostunut esim. uudelleen kouluttautumalla.

Tapaa ystäviä kodin ulkopuolella, liity joihinkin harrastuspiireihin, tee asioita, joista olet kiinnostunut. Lue, näe ja koe!

Haiskahtaa provolle koko tämä ketju. Ai miksikö? Ap ei ole kommentoinut yhteenkään vastaukseen, vaan ilmeisesti hykertelee lukiessaan topakoita moralistivastauksia. Lieneekö aloittaja jopa joku mies, jonka muija on hairahtunut vieraaseen mieheen avioliiton harmauteen kyllästyneenä? Muutamat sanavalinnat ja tyyli viittaavat siihen.

Ukko hakee nyt ellien moraalista tukea ja vihaa puolelleen, kun ei itse pysty eukkoaan ripittämään.

Alkuperäinen kirjoittaja tutkaaja:
Haiskahtaa provolle koko tämä ketju. Ai miksikö? Ap ei ole kommentoinut yhteenkään vastaukseen, vaan ilmeisesti hykertelee lukiessaan topakoita moralistivastauksia. Lieneekö aloittaja jopa joku mies, jonka muija on hairahtunut vieraaseen mieheen avioliiton harmauteen kyllästyneenä? Muutamat sanavalinnat ja tyyli viittaavat siihen.

Ukko hakee nyt ellien moraalista tukea ja vihaa puolelleen, kun ei itse pysty eukkoaan ripittämään.

Itse asiassa katsoin keskusteluketjua jo parikin kertaa tuossa päivällä, mutta molemmilla kerroilla tuli sitten muuta tekemistä, niin etten ehtinyt kirjoittaa mitään kommentteja. Nyt on parempi hetki. Ja on muuten tuo aamulla vaivannut tympääntymisen tunnekin tässä päivän aikana jo kummasti helpottanut, eli kaikin puolin parempi olo nyt jo taas muutenkin.

Ensinnäkin nuo kaikki lukuisat kehoitukset hankkia työtä menivät aivan hukkaan. Harmi sinänsä, ja osittain varmaan omaa syytäni kun käytin sanaa "kotirouva". En ikinä olisi osannut ajatella, että se voitaisiin ymmärtää näin, siis että käsite "kotirouva" muka olisi työtön tai muuten vaan työelämän omasta halustaan työvoiman ulkopuolella, eli lusmuilija. Minulle käsite "kotirouva" tarkoittaa pullantuoksuista pikku vaimoa, jolla ehkäpä pieni lapsikin kotona hoidettavanaan.

Tarkennuksena nyt sitten omaan tilanteeseeni (täytyy tässä olla jo vähän varovainen ettei oma henkilöllisyys vaan paljastu) sellaista, että työpaikka ja voimassa oleva työsuhde on, mutta nyt olen sattuneista syistä ollut kotona yhteensä jo yli pari vuotta. Ensin äitiysvapaalla 105 päivää, sen jälkeen kotihoidon tuella, katsotaan nyt kuinka kauan vielä näin. Ei silti - kehoitus mennä töihin oli ihan hyvä, ja takaisin töihin kaipaan ihan itsekin.

Vaikka työnteko tuokin vaihtelua nykyisiin arkirutiineihin, niin ei se kyllä millään tavalla tuo helposta tuolla avauksessani kertomaan ongelmaan, eli siihen että vaihtelua nyt vaan tekisi mieli myös sänkykamarin puolella.

Nimimerkki "Nainen30+" kirjoitit mielestäni aika hyvin, eli ei nämä salasuhteet itsellenikään ole se ykkösvaihtoehto. En ainakaan itse itselleni sitä myönnä! Vaikka kieltämättä on tämäkin vaihtoehto ainakin joskus käynyt mielessä, mutta olen aina hylännyt sen aika pian. Nimimerkki "Nainen30+" - voisitko kertoa omista kokemuksistasi ja omista järjestelyistäsi vielä lisääkin? Miten pääsit ensinnäkin alkuun?

Täsmennän nyt sitten alkuperäistä keskustelun avausta ja kysymystäni siellä niin, että voiko kukaan kertoa lisää hyviä ja huonoja kokemuksia parinvaihdosta tai kolmansista pyöristä?

Sellaista nimittäin ajattelin miehelleni ehdottaa, ja jos häntä yhtään tunnen, niin ei hän varmaan tätä ehdotusta ainakaan kokonaan tyrmää. Se vaan mietityttää, että miten siinä leikissä sitten lopulta käy. Siksi haluan kysyä toisilta, jotka ovat ehkä jo kokeilleet.

Eli toisaalta haluttaisi kokeilla, toisaalta vähän pelottaa. Eli miten teillä muilla? Löysittekö "sopivan" parin/3-pyörän heti ekalla yrittämällä, vai pitikö kokeilla useita kandidaatteja? Kauanko suhteen "YYA-sopimus" kesti? Miten se päättyi? Jos teillä lapsia, miten järjestitte tapaamiset? En haluaisi tällaisia vieraita kotiini, tosin onneksi on hotellit keksitty, mutta meillä ongelmana se, että molemmat mummolat on kaukana. Entäs mustasukkaisuus yms. siihen liittyvät tunteet? Ilmenikö näitä? Miten saitte yleensä pidettyä tunteet kurissa?

Alkuperäinen kirjoittaja pit.:
No mitä jos hommaisit vaikka työpaikan, Tulisi elämään muutakin sisältöä kuin seksi.

Ei se siitä ole kiinni. Samat ongelmat meillä duunareillakin, valitettavasti ja syvä huokaus.

En tiedä kanssa mitä tehdä, tosin jos piipahdat naapurissa, niin se on varma alamäki, kokemus puhuu.

Ei voi olla totta, luuleeko ap tosiaankin niin, että hänen ongelmansa ratkaistaan sänkykammarin puolella. Luulisi nelikymppisellä pienen lapsen äidillä olevan jo sen verran elämänhallintaa, että tajuaa mitä voi hyväkseen tehdä ja mitä ei.

Kyllä minun mielestä mummo ymmärtää, jos hänelle sanoo, että meille tulee yksi setä viihdyttämään minua; mummo kyllä ottaa lapset hoidettavakseen, vaikka olisi kauenpanakin. Toisaalta ei sellainen kaksivuotias vielä mitään ymmärrä, vaikka äitiä vieressä höylättäisiinkin, kunhan vain et kamalasti huuda.

Luultavasti miehesi suhtautuu parinvaihtoon positiivisestija ehkä niin mielellään, että sinun ei välttämättä tarvise olla lainkaan mukana.

Olet katsonut liikaa telkkarista näitä erilaisia seksifantasia ohjelmia. Tv:ssä kaikki näyttää niin helpolta ja ns. pöntössä ei tunnu miltään. Erilaiset tv kanavien tosi tv:t on enemminkin mainosta ostaa hyvää tuotetta eli seksiä mistä vain.
Ns. normaali kahdenkeskinen seksi ei tunnu enää normaalilta.

Mustasukkaisuus astuu aivan varmasta jommankumman ajatuksiin ja mylläkkä on valmis.

Yhteistyössä