Ei jumankauta mä olen väsynyt :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hele"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hele"

Vieras
Olen täällä joskus ennenkin asiasta valittanut, mutta pakko valittaa uudelleen. Meillä on siis exän kanssa yhden lapsemme yhteishuoltajuus, joka nyt käytännön syistä menee niin, että muksu on minulla kaikki vapaapäiväni ja muulloin exän uusperheen luona. Teen siis kohtalaisen raskasta kolmivuorotyötä ja nyt olen aivan kertakaikkisen poikki, koska sitä kuuluisaa omaa aikaa ei vaan ole riittävästi. Toki sitä yksinoloaikaa on silloin, kun olen töissä ennen iltavuoroa (jolloin on ainoa mahdollinen aika nukkua pitkään) ja aamuvuorojen jälkeen. Tosin silloin herään aina klo 5.00, ja ilta menee umpiväsyneenä kotitöitä tehden. Sitten kun vapaat alkaa, lapsi tulee luokseni heti töiden loputtua ja lähtee isänsä luo ennen seuraavan työpäivän alkua.

Vapaapäivinä on pakko siivota, koska muulloin ei aina ehdi/jaksa ja lisäksi lapsi sotkee lahjakkaasti koko huushollia tasaiseen tahtiin. Olen siis silloin sekä kärttyinen kauheasta siivosta ja väsynyt, koska en ehdi levätä tarpeeksi. Isän mielestä minulla on runsaasti omaa aikaa ja ihmettelee miksen ala harrastamaan jotakin, jos aina väsyttää. Pian tilanne muuttuu niin, että exän perhe muuttaa melkein naapuriin asumaan eli siis todennäköisesti lapsi tulee olemaan luonani myös iltaisin töiden jälkeen. Siis se runsas oma aikani kutistuu entisestään.

Tietysti haluan viettää aikaa oman lapseni kanssa, mutta jotenkin on vain sellainen olo että oleminen on tällä hetkellä pelkkää jatkuvaa suorittamista. Arvostan todella hiljaisuutta, yksinolemista ja lepoa ja kärsin siitä etten saa noita asioita tarpeeksi.

Tiedän, että totaaliyksinhuoltajilla on varmasti vielä raskaampaa, mutta oli pakko purkaa tätä oloa johonkin.

Ymmärrän erittäin hyvin että olet väsynyt ja levon tarpeessa. Minkä ikäisestä lapsesta kyse? Jos lapsen isä kerran muuttaa "melkein naapuriin" niin oliskohan mahdollista muuttaa noita lapsen asumisjärjestelyjä? Esim niin että lapsi olis sulla vaikka joskus aamuvuoron jälkeen tai ennen iltavuoroa,mutta vastaavasti saisit joskus olla vapaapäivänä yksin? Sun exällä kun on uus puoliso niin hän ei välttämättä ymmärrä sun tilannetta.

Eikö sulla kuitenkin ole 16 h vapaata joka päivä? Sori mutta en ymmärrä miten joku voi olla noin väsynyt jos ei edes ole lapsen kanssa työpäivän jälkeen.

Ja mikset muka voi aloittaa harrastusta? Aika moni työssäkäyvistä harrastaa vaikka onkin lapset kotona. Susta saa nyt sellaisen kuvan että haluat vaan maata sohvalla, eikä siinä tapauksessa olekaan ihme että olet väsynyt. Oletko huonokuntoinen tai lihava? Siinä tapauksessa terveelliset elämäntavat ja liikunta auttaa väsymykseen.

Nyt ei kylla heru sympatiapisteita! Ihan "normi" kahden aikuisen perheessa sita omaa aikaa ei varmasti ole lahellekaan noin paljoa kun sulla. Sullahan on ilmeisesti noin viitena paivana viikossa joko illat tai aamut vuorosta riippuen ihan yksinoloa! Anna sitten suosiolla yksinhuoltajuus lapsen isalle, en minakaan ymmarra yhtaan miksi valitat. Mina, mina ja minun oma-aika....Kylla se lapsi kasvaa ja aina vain enemman on omaa aikaa. Eiko ihmiset lasta tehdessaan tajua, etta lapsi vaatii sitoutumista. Ei sita heitella pois tielta, kun tarvii omaan itseen keskittya.

No tosiaan, omaa aikaa se työpäivän jälkeinenkin on..
Noh, koittakaa nyt sopia että saat joskus omia vapaitakin. Mutta onhan siis lapsi sitten isälläänkin aika paljon..

Ja aivan kuten edellinen kirjoitti, sulla on mahkut aamuvuoron jalkeen ottaa torkut ja iltavuoroissa taas nukkua pitkaan, mita ei tod. ainakaan meidan perheessa voi tehda vaikka vahan vasyttaisikin. Yllattavan moni tuntuu kokevan, etta ihkua olla aiti... mut tietty vaan muutama tunti viikossa, ettei vasy ja ala sitten kiukuttaa :D Ja ne KOTITYOT! Niita on yhden jasenen ( parina paivana viikosta kahden jasenen) perheessa ihan hirrrrveesti.

Yhteistyössä