Ei kai aina näy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Möhö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Möhö

Vieras
Moi!

Varasin kun varasinkin sitten vihdoin ja viimein yksityiseltä ajan ultraan. Minä kun en ole ultrassa käynyt sitten alkuraskauden jälkeen, eli vkon 12 jälkeen. Täällä meilläpäin kun ei kaupunki kustanna kuin yhden ultran jos kaikki ok.
Nyt kuitenkin haluan käydä kurkistamassa että nuora on siellä missä pitääkin ja kaikki muutenkin ok. Mutta kun huolettaa yksi asia.. Näkyykö ultrassa aina lapsen sukupuoli? Viikkoja minulla on nyt kasassa 33, eli vauva on jo aika "valmis" paketti. Kun emme mieheni kanssa (joka tietysti tulee ultraan mukaan!) haluaisi saada etukäteen tietoa vauvan sukupuolesta, vaan haluaisimme että asia säilyisi yllätyksenä loppuun saakka. Toki lääkärille sanon ettei puhu mitään sukupuolesta, mutta näkyykö sukuelimet selkeästi ruudulla? Onko teillä kokemusta?
Käsittääkseni tällä yksityisellä on käytössä se "normaali" mustavalkoinen ultra, ei siis mikään 3D tai 4D hienous...

Melkein jo olin perumassa ultra aikaani sen vuoksi, ettei sukupuoli paljastuisi, mutta kun muuten tahdon tietää että kaikki ok.. Kun jotenkin minulle ei riitä se, että neuvolan täti käsikopelolla mahan päältä tunnustelee ja arvelee kaiken olevan hyvin..

Kyllä huomaa että ekaa tässä vartoillaan :) Niin hölmöjä juttuja kun tulee mietittyä..

Olen käynyt kerran kuussa ultrassa rv 24 lähtien. En ole kysynyt lapsen sukupuolta enkä kyllä itse pysty sitä erottamaan näytöstä. Kyse oli keskussairaalasta, en tiedä onko siellä noita 3D tai 4D hienoksia... Eli ei näy maallikolle.

meillä näkyi tosi selvästi sukupuoli jo rakenneultrassa vko20..olimme myös sitä mieltä, ettemme halua sukupuolta tietää, mutta pikkumies esitteli vehkeitään joka suunnasta..:)

Ultrattu on meikäläistä n.10 kertaa tämän raskauden aikana. Viimesin viikolla 37 ja IKINÄ en ole sukupuolta nähnyt. Ihmettelen kyllä jos maallikko pystyy sen erottamaan tavallisesta ultrakuvasta...

Hei!

Itse en kyllä tajunnut kertaakaan kuvasta yhtikäs mitään. Pyytäkää lääkäriltä, ettette halua nähdä sukupuolta, varmasti osaa ammattilainen ultrailla sen mukaisesti. Lisäksi sikiö on jo niin iso, ettei siitä juurikaan saa kauheasti sillä tavalla selvää siitä kuvasta, koska se vauva ei mahdu siihen kokonaan. Katsokaa ruutuun aina silloin kun on "turvallista". Eli pyytäkää läkäriä sanomaan jos hän lähenee vaarallisia paikkoja ja kääntäkää katseenne muualle.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ultrattu on meikäläistä n.10 kertaa tämän raskauden aikana. Viimesin viikolla 37 ja IKINÄ en ole sukupuolta nähnyt. Ihmettelen kyllä jos maallikko pystyy sen erottamaan tavallisesta ultrakuvasta...

juu, en minäkään edellisessä raskaudessa nähnyt kuvassa mitään..tämän kanssa nyt vaan näkyi selvästi ja asian sai vielä varmistettuakin, meille kun on tehty istukkabiopsia ja kromosomit on nyt varmistettu..

Kiitos teille.. kyllä me nyt sittenkin taidetaan sinne ultraan mennä, mies ei anna perua aikaa.. joten silläkin uhalla että "salaisuus" paljastuisi, menemme. Ja suurin osahan teistä oli sitä mieltä että salaisuus voisi säilyäkin..

Yhteistyössä