Ei kai kukaan annan lapsensa katsoo Pieni talo preerialla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millipilli

Vieras
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200811038529182_uu.shtml :D

Pieni talo preerialla DVD:tä myydään K18-ikärajalla
3.11.2008 7:21

Suuri osa koko perheelle tarkoitetuista dvd-sarjoista myydään K18-ikärajalla, kertoo Keskisuomalainen maanantaina.

Esimerkiksi Pieni talo preerialla ja MacGyver -dvd-laatikoiden kyljessä lukee K18 eli niiden julkinen esittäminen alle 18-vuotiaille on kiellettyä.

Korkea ikäraja johtuu siitä, että sarjojen tarkastuttaminen on levittäjäyhtiöiden mielestä liian kallista.

- Pitkät sarjat lähtevät meiltä ja muiltakin myyntiin miltei poikkeuksetta K18-leimalla, koska tarkastusmaksu on niin korkea. Maksulta välttyy, jos käyttää pelkkää ilmoitusmenettelyä eikä tarkastuta sarjaa, mutta silloin elokuva saa automaattisesti korkeimman ikärajan, kertoo Paramount Home Entertainmentin Suomen myyntijohtaja Johanna Vienonen Keskisuomalaisessa.

Suomen Elokuvatarkastamo perii elokuvien tarkastuksesta kaksi euroa minuutilta. Pitkien sarjojen maksu voi siis nousta yli 2 000 euroon.

Elokuvatarkastamon ja elokuva-alan järjestöjen mielestä käytäntö rapauttaa ikärajajärjestelmän uskottavuuden. Ne vaativat lain uudistamista siten, että ennen iltayhdeksää esitettäviä ohjelmia ei tarvitsisi tarkistuttaa, jos niitä levitetään tilausohjelmina verkossa tai dvd-tallenteina.

No joo, tylsästi oli kyse rahasta... näyttää House-dvd:tkin olevan K-18

Tuo johtuu ihan siitä, ettei niissä ole ollut alunperin mitään merkintää...itse olen pieni talo preerialla katsonut pienenä ja jos lapset haluaa niin katsokoon...

Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Tuo johtuu ihan siitä, ettei niissä ole ollut alunperin mitään merkintää...itse olen pieni talo preerialla katsonut pienenä ja jos lapset haluaa niin katsokoon...

Jeps, osaan kyllä lukea... :whistle:

No en todellakaan anna, se on se k-mitä lie mikä ratkasee. Ja ko. sarjaa itsekin katsoneena voin todeta, että siinä on juonenkäänteitä jotka voi järkyttää pienen lapsen maailmaa :'( :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
No en todellakaan anna, se on se k-mitä lie mikä ratkasee. Ja ko. sarjaa itsekin katsoneena voin todeta, että siinä on juonenkäänteitä jotka voi järkyttää pienen lapsen maailmaa :'( :xmas:

niinpä, k-18 kun on se ehdoton, eli ei missään tapauksessa nuoremmalle sovi, ei mitenkään..

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Ja jokainen varmasti tajusi, että tää oli huumorilla tehty aloitus... :whistle:

Mä just nauroin tota uutista ku tänne olin tulossa.. liian rankkaa katsottavaa kyllä, itsekin hyvä ettei valvo öitä tuskissaan kun on katsonut sarjaa :D

on muuten hauskaa, et tuota voi kattoa telkasta, mut ei dvd:ltä, ja sit esim telkasta teho-osasto ym tulee 21 jälkeen k-15 ohjelmina, mut sit uusintana ku ne näytetään ne saakin tulla jo iltapäivällä, eihän ne sit enää ole niin pahoja, ku ovat jo uusintoja :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
on muuten hauskaa, et tuota voi kattoa telkasta, mut ei dvd:ltä, ja sit esim telkasta teho-osasto ym tulee 21 jälkeen k-15 ohjelmina, mut sit uusintana ku ne näytetään ne saakin tulla jo iltapäivällä, eihän ne sit enää ole niin pahoja, ku ovat jo uusintoja :laugh: :laugh:

Jos siinä on ekalla esityskerralla suodattunut pahat kohdat pois :D ja sanottiinhan Maajussille morsiamessakin kyrpä :whistle: :D

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

Jos siinä on ekalla esityskerralla suodattunut pahat kohdat pois :D ja sanottiinhan Maajussille morsiamessakin kyrpä :whistle: :D

:o

onneks en seuraa sitä, mähän olisin järkyttynyt ihan mahdottoman valtavasti :/

Yhteistyössä