Ei kai mun tarvitse suostua työsopimuksen heikentämiseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen siis määräaikainen ja melkein vuoden mulla oli ns. nollasoppari eli töihin kutsuttava. Keväällä esimies teki sopimuksen kolmeksi kuukaudeksi(kuten aina yleensä tekee tuon pituisia) ja laittoi viikottaiseksi minimi tuntimääräksi 25h. Käytännössä olen yli vuoden tehnyt täyttä listaa kuitenkin ja päälle vielä aika paljon ylitöitä koska on huutava pula työntekijöistä.

No tuli uusi esimies jota en ole vielä nähnyt. Oli tehnyt mulle uuden sopparin alkaen 1.9 ja se oli vain kuudeksi viikoksi eli sen verran kuin uudet työvuorot on tuosta lähtien. Lisäksi olinkin taas yhtäkkiä tarvittaessa kutsuttava. En ole vielä sopimusta allekirjoittanut vaan aion mennä esimiehen puheille, että mitä tämä oikein meinaa. Edelleen on huutava pula työntekijöistä ja niska limassa painetaan töitä, että pulju pyörii. Vajaalla miehityksellä on menty nyt usein kun ei yksinkertaisesti aina saa sijaisia tekemään vuoroja.

Mene vain puhumaan, mutta hengitä syvään ja hymyile. Kysy ihan hyvällä mielellä, että miksi sopimusta muutetaan ja sano, että tykkäsit henkilökohtaisesti edellisestä sopimuksesta enemmän. Jos uusi pomo on järkevä, se kertoo kyllä syyn siihen, miksi aikoo muuttaa sitä.
Voihan se olla, että nyt on uudella tarkoitus vain katsoa, ketkä tekee hyvin töitä ja korvaako jonkun.

Mene vain puhumaan, mutta hengitä syvään ja hymyile. Kysy ihan hyvällä mielellä, että miksi sopimusta muutetaan ja sano, että tykkäsit henkilökohtaisesti edellisestä sopimuksesta enemmän. Jos uusi pomo on järkevä, se kertoo kyllä syyn siihen, miksi aikoo muuttaa sitä.
Voihan se olla, että nyt on uudella tarkoitus vain katsoa, ketkä tekee hyvin töitä ja korvaako jonkun.
Kenelläköhän ajatteli korvata kun nytkin on tekijöistä pulaa ja lisää työntekijöitä tarvittaisiin, mutta kun niitä ei ole. Kyllä pitäisi nähdä, että mä ja moni muu tehnyt niska limassa töitä, että saadaan pidettyä homma jotenkin kasassa. Voidaanhan me alkaa kieltäytyä ylitöistä niin siinä sitten näkee kuinka homma k usee ilman meidän joustoa. Ollaan pian varmaan Avin seurannan alla tällä menolla. Työntekijöitä tarvittaisiin lisää kun tällä menolla alkaa nykyinen henkilökunta palamaan loppuun.

Jos olisit vakinaisessa työsuhteessa ja uusi esimies tuo uuden työsopimuksen allekirjoitettavaksi, olisi mielestäni työsopimuksen heikentämistä.
Jos olet määräaik.työsuhteessa ja se loppuu elokuun viimeinen päivä, sinä olet tekemässä uutta työsopimusta 1.9. alkaen. Ei liity mitenkään tuohon edelliseen työsopimukseen, uusi voi olla ihan mitä vaan.
Juttelisin esimiehen kanssa.
Tod.näk. haluaa säästää palkkamenoissa niin paljon kuin on vaan mahdollista.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Jos olisit vakinaisessa työsuhteessa ja uusi esimies tuo uuden työsopimuksen allekirjoitettavaksi, olisi mielestäni työsopimuksen heikentämistä.
Jos olet määräaik.työsuhteessa ja se loppuu elokuun viimeinen päivä, sinä olet tekemässä uutta työsopimusta 1.9. alkaen. Ei liity mitenkään tuohon edelliseen työsopimukseen, uusi voi olla ihan mitä vaan.
Juttelisin esimiehen kanssa.
Tod.näk. haluaa säästää palkkamenoissa niin paljon kuin on vaan mahdollista.
Miten säästää mun kohdalla palkkamenoissa kun on suunniteltu täydet työlistat ja ylitöitä saan painaa jos haluan?

Kenelläköhän ajatteli korvata kun nytkin on tekijöistä pulaa ja lisää työntekijöitä tarvittaisiin, mutta kun niitä ei ole. Kyllä pitäisi nähdä, että mä ja moni muu tehnyt niska limassa töitä, että saadaan pidettyä homma jotenkin kasassa. Voidaanhan me alkaa kieltäytyä ylitöistä niin siinä sitten näkee kuinka homma k usee ilman meidän joustoa. Ollaan pian varmaan Avin seurannan alla tällä menolla. Työntekijöitä tarvittaisiin lisää kun tällä menolla alkaa nykyinen henkilökunta palamaan loppuun.
Mistä minä tiedän, et kertonut noita juttuja aloituksessa.
Mut mene vaan tolla asenteella jutteleen pomolle.

Millä alalla on noin kova pula työntekijöistä?

Miten säästää mun kohdalla palkkamenoissa kun on suunniteltu täydet työlistat ja ylitöitä saan painaa jos haluan?

On siinä joku juju.. ehkä pääsee helpommin eroon epämiellyttävistä ja hankalista alaisistaan.
Nyt on hyvä tilanne ja täydet listat.
Entäpä esim. tämä koronatilanne, työt voi loppua kuin seinään ja tulla lappu luukulle, eikä näin ollen ole täysiä listoja antaa alaisilleen eikä tarvitse maksaa palkkaa kuin sillä heikennetyllä työsopimuksella.

On siinä joku juju.. ehkä pääsee helpommin eroon epämiellyttävistä ja hankalista alaisistaan.
Entäpä esim. tämä koronatilanne, työt voi loppua kuin seinään ja tulla lappu luukulle, eikä näin ollen ole täysiä listoja antaa alaisilleen eikä tarvitse maksaa palkkaa kuin sillä heikennetyllä työsopimuksella.

vielä lisään..
Jos työntekijät sairastuvat , tarvitseeko työnantajan maksaa palkkaa vai ei 1.9 tulevalla työsopimuksellasi.
Flunssa ja korona-ajat ovat tulossa , esimies ei halua maksaa työntekijälle palkkaa sairastamisesta sekä hänen sijaiselleen myös.

Et koska, on kyseessä aivan uusi työsopimus.
Ymmärrän myös hyvin, miksi työnantajasi on tekemässä täll. sopimusta kanssasi.
Tuo jolle vastasit ei ole minä ketjun oikea aloittaja. Taas tuo seko liikkeellä joka esittää olevansa ketjun aloittaja. Minä ap en ole menossa mitään rähisemään vaan ihan asiallisesti aion asiani esittää ja näytän vielä vanhaa työsopimustani. Meillä on jatkuvasti kova pula työntekijöistä ja ihan oikeasti alkaa pian Avi seuraamaan tuota paikkaa. Pahimmillaan laitetaan ovet säppiin.

vielä lisään..
Jos työntekijät sairastuvat , tarvitseeko työnantajan maksaa palkkaa vai ei 1.9 tulevalla työsopimuksellasi.
Flunssa ja korona-ajat ovat tulossa , esimies ei halua maksaa työntekijälle palkkaa sairastamisesta sekä hänen sijaiselleen myös.
Sairasloman ajalta tulee palkkaa niistä vuoroista jotka sairasloman aikana olisi ollut. Näin oli jo silloin kun oli tarvittaessa kutsuttavan sopimus.

Ei korona laita lappuja luukulle hoivakodissa. Lappu tulee luukulle Avin määräyksestä jos ei ole tarvittavaa henkilökuntaa.

Voidaan joutua. Siksiköhän sopimusta meinataan heikentää. Että on sitten helpompi laittaa lappu luukulle. Tämä on kyllä sellainen keittiö josta menee ruokaa mm. Kotona asuville vanhuksille.
Mene muualle. Sä et edelleenkään ole tämän ketjun ap. Mitä ihmettä sä saat tästä, että pilaat toisten ketjuja tuolla tavalla toistuvasti? En ole ainoa jolle olet tehnyt noin. Hanki elämä.

Yhteistyössä