Ei kai vauvan painon nousu ole liiallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äitee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äitee"

Vieras
Vauvalla ikää 2kk.

Maanantaina neuvolassa painoa oli 7470g ( ja suunnilleen tuota luokkaa paino oli kotivaa'allakin )

Koko tällä viikolla en kerennyt vauvan painoa punnaamaan, mutta tänään vasta kerkesin. Tulos oli jo 7800g.

Tuntuu, että paino menee vain koko ajan ylöspäin ja ylöspäin, mutta mikäs ihmekään se on, kun vauva haluaa vain koko ajan syödä ja syödä ja.....

( Tosin terkkari sanoi, että joku lääkäri oli sanonut, että vauva ei voi koskaan liiaksi rintamaitoa saada. Että sitten kun vauva lähtee liikkeelle, niin painon nousu tasaantuu. )

No meillä painoi vuoden iässä 8,6kg poika.. Suurin osa tuttavien lapsista painanut n.10kg vuoden iässä. Onhan tuo melkoinen mötky..

Mun lapsi painoi vuoden ikäisenä 10,5kg ja puolivuotiaana 10 kg. Ei kannata verrata 2kk ikäistä vuoden ikäiseen.

Ap, jos vauva saa pelkkää rintamaitoa, niin ei ole mitään syytä miettiä tuota painon nousua. Kyllä se tasoittuu kun vauva lähtee liikkeelle.

No meillä painoi vuoden iässä 8,6kg poika.. Suurin osa tuttavien lapsista painanut n.10kg vuoden iässä. Onhan tuo melkoinen mötky..

Meillä painoi 6 kk neuvolassa 10 kg, mutta neuvolassa ei oltu sitä mieltä että se olisi "liikaa". Sittemmin painon nousu tasoittunut, lapset on erilaisia. Rintamaitoa nyt ei voi saada liikaa. Älä huoli ap, kyllä ne siellä neuvolassa ottavat puheeksi, jos jotain on huomatettavaa (ja tuskin on).

[QUOTE="vieras";28833361]Voi ressua,eikö ruokaa pienelle annettu?
Onhan tuo melkoinen ruippana.[/QUOTE]

Syntyessään oli 2,7kg. Loppuvaiheessa tutkittiin minua ja istukkaa erityisen tarkasti, kun ei meinannut vauva edes mahassa kasvaa. Istukka toimi hyvin, oli vain jo mahassa pieniruokainen tapaus. Isänsä syntyessä samaa kokoluokkaa ja itsekin tasan kolmekiloinen, eli ei oltu vanhemmatkaan isoja vauvoja.

Pulloruokinnalla mentiin ja alusta asti (jokainen varoitteli, että älä liikaa syötä, kun itse olin koko ajan sitä mieltä, että voisi syödä enempikin), kova oli puklailemaan, ollut kiinteidenkin suhteen pieniruokainen aina, jota ei helpottanut 5-12kk:n välissä tullut jatkuva korvatulehdusten kierre. Ruokaan lisätty aina öljyä ja muita kaloripommeja aina. :)

Nyt 3v 3kk ja painoa vajaa 13kg. Terve liikkuvainen vintiö, ei allergioita. Kaikkiruokainen, mutta pieniruokainen edelleen.

Tää nyt vaan todistaa sen, että vauvat on erilaisia. Omalla käyrällään kun menee hyvin, ni ei hätää pitäis olla. Oli se sitten plus- tai miinuskäyrä.

Meillä isompi tapaus, 6kk oli 10,4kg mut pituuttakin 72,5cm. Viikon päästä 8kk neuvola, sitten tietää onks paino tasottunu. Lähteny kuitenkin tässä välissä kunnolla ryömimään. En vaan tiiä missä tossa pojassa se paino on, ei pahemmin vauvamakkaroita ole eikä näytä michelin-ukolta..:D

Yhteistyössä