Ei kiinnosta ei jaksa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei kiinnosta ei jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei kiinnosta ei jaksa

Vieras
Asunto on sekaisin ja likainen, astioita siellä ja täällä, vaatteita siellä ja täällä, ne pitäisi siivota, mutta kun ei kiinnosta ei jaksa.

Lapsillekin pitäisi varmaan syöttää jotain muutakin joskus kuin pinaattilettuja ja pussimuusia, mutta kun ei kiinnosta ei jaksa.

Pyykkiäkin pitäisi pestä, mutta kun ei kiinnosta ei jaksa. Ja riittää puhtaitakin vielä kaapissakin.

Pitäisi imuroida kahvinpurut ja murot pois keittiön lattialta, mutta kun ei kiinnosta ei jaksa.

Pesullakin olisi varmaan syytä käydä useammin kuin kerran viikossa tai kahdessa, mutta kun ei kiinnosta ei jaksa.

Postikin pitäisi varmaan avata, mutta kun ei kiinnosta ei jaksa.

Roskatkin pitäisi viedä, ne haisee, mutta kun ei kiinnosta ei jaksa.

=/

vähän sama juttu täälllä. joka päivä jaksan siivoilla ja touhuta pyykkkiä ja astianpesukonetta mutta joka päivä en iltaruokaa jaksa/ehdi. Mies sitten laittaa tai laitan purkkihernekeittoa.
oman hygiennian kanssa myös heikkoa. Uupumus? Ei lapsista koskaan vapaata. väsynyt.

Olen väsynyt tiedän sen, olen koittanu hakea apua, mutta kukaan ei tunnu välittävän.

Koita nyt vaan jaksaa. Yritä nyt vaan jaksaa. On tyypillisimmät vastaukset, mutta kun minä en jaksa, oikeesti en jaksa.

Olen siinä pisteessä, että kävelen tuosta ovesta kohta ulos taakseni katsomatta. Mutta eihän minun sovi uupua, ei. Olen aina ollut se vahva ja voimakas ja nyt olenkin heikko, en kestä sitä itsekään ja sekin hävettää.

Meni 3vuotta myöntää se, että olen väsynyt ja tarvitsen apua ja sitten kukaan ei tule eikä auta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kiinnosta ei jaksa:
Olen väsynyt tiedän sen, olen koittanu hakea apua, mutta kukaan ei tunnu välittävän.

Koita nyt vaan jaksaa. Yritä nyt vaan jaksaa. On tyypillisimmät vastaukset, mutta kun minä en jaksa, oikeesti en jaksa.

Olen siinä pisteessä, että kävelen tuosta ovesta kohta ulos taakseni katsomatta. Mutta eihän minun sovi uupua, ei. Olen aina ollut se vahva ja voimakas ja nyt olenkin heikko, en kestä sitä itsekään ja sekin hävettää.

Meni 3vuotta myöntää se, että olen väsynyt ja tarvitsen apua ja sitten kukaan ei tule eikä auta.

mulla oli sama juttu vielä vuos sitten kun yks kaks ns sekosin..menin laitoshoitoon muutamaksi viikkoa ja siitä se lähti,parempi elämä.
ite varon sanomasta tuota kellekkää ett koita jaksaa ja muuta shittiä.mieluummin en sano mitää jos ei oo sanottavaa.

Kun nyt joku tulisi, auttaisi siivoamaan, keittäisi kahvit ja toisi pullat, juttelisi, nukuttaisi lapset.

3vuotta, pitkää vuotta olen pitänyt kulissia pystyssä, kyllä minä jaksan, mitä siitä vaikka mies otti ja lähti ei ole tupakanhakureissulta palannut, en minä sitä kaipaa. kävi perhe-elämä sille liian raskaaksi, raskaaksi se kävi minulle, kun yksin jäin, työni menetin, kotini menetin, lapset jäi, en tiedä onko se hyvä ja huono heidän kannaltaan, äiti huutaa aina, äiti ei jaksa, äiti on ihan paska.

Soita neuvolaan tai kouluterveydenhoitajalle ja pyydä että he virkansa puolesta pyytävät apua. Onko joku uskonsuunta lähellä ajatusmaailmaasi, voisit soittaa ko seurakuntaan ja pyytää itsellesi ystävää.

Alkuperäinen kirjoittaja Leija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä ap voi pyytää konkreettista apua?
Ei lässytystä.

Sukulaisiltahan tuota apua yleensä ensimmäisenä pyydetään. Tai lasten kummeilta.

Häh? Jos 3 vuotta ollut täysin uupunut ja koti sekaisin, eikä ole saanut apua, vaikka mies jätti, meni koti ja työ, taitaa olla varsin selvää että sieltä päin sitä ei tule.

Niin. onko pyytänyt?

Ap nyt soittaa heti huomenna neuvolaan ja kertoo tuon saman mitä tänne kirjoitti. Ja vaatii saada apua. Tai sitten mene ap yksityiselle lääkärille ja kerro tilanne.

Kun nyt joku tulisi, auttaisi siivoamaan, keittäisi kahvit ja toisi pullat, juttelisi, nukuttaisi lapset.

3vuotta, pitkää vuotta olen pitänyt kulissia pystyssä, kyllä minä jaksan, mitä siitä vaikka mies otti ja lähti ei ole tupakanhakureissulta palannut, en minä sitä kaipaa. kävi perhe-elämä sille liian raskaaksi, raskaaksi se kävi minulle, kun yksin jäin, työni menetin, kotini menetin, lapset jäi, en tiedä onko se hyvä ja huono heidän kannaltaan, äiti huutaa aina, äiti ei jaksa, äiti on ihan paska.

entäs kun on suht sama tilanne,mutta en ole valmis hakemaan apua?

Äidiltäni olen pyytänyt, ottaisiko lapset vaikka viikonlopuksi, ei ota, ei ota edes päiväksi. Ei hän ehdi, koita jaksaa sanoo vain.

lasten isän vanhemmat eivät ole kanssani tekemisissä, kun poikansa elämän pilasin. Minun syyni, kun ei kotoa saanut, niin piti mennä panemaan muualle ja vaihtaa nuorempaan, kakaraan.

Muita sukulaisia ei ole, joiden kanssa voisin olla tekemisissä.

en usko mihinkään, enkä kehenkään.

Lapsia meillä on 3. 5vuotias ja 3vuotiaat. Koitin järjestää normaalia elämää lapsille, kaksosten synnyttyä pidin äitiysloman ja palasin odottavaan työpaikkaani, sieltä sain lähtöpassit puolen vuoden päästä, kun lapsi alkoi sairastella ja alkoi tulla poissaoloja liikaa, työt päättyivät luki irtisanomisilmoituksessa. Uutta paikkaa en ole saanut, meni talo ja meni luottotiedot, meni kaikki isompi omaisuus mitä olin kerännyt. Avioon emme ehtineet astua.

Oikeastaan tämä kesä on ollut paha, pahin, kaikkein pahinta aikaa. Toukokuussa kaikki muuttui, ei enää kiinnostanut mikään ei enää jaksanut mitään. En jaksa enää elää toivossa, että löytyisi töitäkään tai mitään, en kyllä ole hakenutkaan enää, ei kiinnosta ei jaksa enää.

Äidiltäni olen pyytänyt, ottaisiko lapset vaikka viikonlopuksi, ei ota, ei ota edes päiväksi. Ei hän ehdi, koita jaksaa sanoo vain.

lasten isän vanhemmat eivät ole kanssani tekemisissä, kun poikansa elämän pilasin. Minun syyni, kun ei kotoa saanut, niin piti mennä panemaan muualle ja vaihtaa nuorempaan, kakaraan..

Pyydä uudestaan ja sano suoraan mikä on tilanne. Jos lasten isä ei tapaa lapsiaan, pyydä sosiaalityöntekijän kautta tukiperhettä.

Jos nyt et mistään muualta apua saa, niin mene päivystykseen, kerro tilanteesi siellä ja sano, että todellakin tarvitset apua nyt.

Ja tuossa oikealla on tuo vanhempainpuhelimen mainos, soita nyt vaikka ensin sinne ja pura tilannettasi asiantuntijan kanssa :hug:

Missäköhän mahtaa ap asustella? Mä kyllä tulen keittämään kahvit ja tuon pullat ja auttamaan kodin järjestyksen palauttamisessa, jos oot sopivan välimatkan päässä. Siitä olisi hyvä aloittaa.

En kehtaa äidiltä anella, liian monta kertaa olen tullut tyrmätyksi.

Ehkä tämä tästä taas joskus ja jos ei niin en tiedä.

Jos koittaisi nukkumista taas välillä =/

tyhmä kysymys miten voi olla puoli vuotta ikäeroa? kun raskausaika on pidempi?
ap:ymmärrän,minusta ei olisi 3 noin pienen äidiksi,ilman miestä. mutta tosiaan pyydä se tukiperhe!!

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
tyhmä kysymys miten voi olla puoli vuotta ikäeroa? kun raskausaika on pidempi?
ap:ymmärrän,minusta ei olisi 3 noin pienen äidiksi,ilman miestä. mutta tosiaan pyydä se tukiperhe!!

5v ja 3 v kaksoset,mikähän on ikäero..Lukisit tarkemmin