ei kohdunkaulaa rv 32?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tupu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tupu

Vieras
Heippa. Kysäisenpä täältä josko joku osaisi valaista minnuu.. Olin viikolla äitiyspolilla ennenaikaisten kivuliaiden suppareiden takia. Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi että kiinni on. Sitten hän meinasi ultralla, siis tuolta alakautta mitata kohdunkaulan kanavan pituuden. Ja hän ultrasi ja ultrasi eikä löytänyt mitään. Eikä siitä sen enempiä kommentoinut. Ihan kokenut lääkäri kuitenkin oli, äippäpolin ylilääkäri. Mutta tarkoittaakohan tuo että ei löytänyt sitä että se on jo hävinnyt?? Ja onko se normaalia näillä viikoilla. Himpskutti kun ei kaikkien ajatusten ja kysymysten kanssa tuota älynnyt kysyä, jäi vain mietityttämään...

kyl ne supparit on sit saanu jotain aikaan,mut ei nyt vältämättä tarkoita et synnytys olis lähellä.ku ekaa ootin oli noilla viikoil jo 2 senttiä auki ja silti typy synty rv 39 ja mun kuopus taas oli 34 viikol 4 senttiä kohdun kaulaa ja synty 35!!joten koskaan ei voi tietää...mut hyvää odotusta sulle mulla taitaa itellä mennä kesken,viikot 12...=(

No mulla sanoi yksi kokenut lääkäri rv 35 et kohdun kaulaa olisi ollut jäljellä 0,5 senttiä ja olin silloin mys 2cm auki,mutta sairaalassa sit sanottiin et kaulaa jäljellä 3cm.Lääkärit sielä tuumasivat et on ollut jotenkin huono asento,joka vaikuttanut tulokseen.

Kohdunkaulan mitta voi olla hirveen yksilöllinen muutenkin, eiköhän tossa eniten vaikuta jos on alkanu pehmetä tai aueta ennen aikojaan, mutta sekin sitten taas: minä myös "piätellyt" tuloksellisesti puolivälistä raskautta ja yhdessä paketissa ollaan edelleen, viikkoja 39 =) eikä edes tunnu enää siltä että synnyttään pääsis! Näin aina näin aina... =)

Yhteistyössä