Ei koskaan meikkaavaa naista

  • Viestiketjun aloittaja Osaston sihteeri
  • Ensimmäinen viesti
sivhos
Kuut moorning.Männä iltana harjoiteltiin tulevaa tapahtumaa varten,siis soittoa,ei tarviais pähkäillä mihin näppini laitan ja mitä nappulaa painan.Siinä ei ole aikaa vuntsia.Tässä teille aasinsiltaa.Kun näen värjätyn naisen,silloin korvien välissä oleva soossi,sanovat aivoiksi sitä hyytelöä,tollanen värien kirjo saa aivoissani seuraavanlaisen analyysin;Onko tuo nainen todella noin tyhmä,eikö hänellä ole mitään järkevää tekemistä?Kertakaikkiaan,naisten touhut on aivan jotain käsittämätöntä.Olen hurahtamassa tyhmyyden suohon.Korkkarit jalassa kirjoitan.Musiikkijuttuja ja soittotaitoa ylläpidän.Uutta sävelmää työstän samanaikaisesti.Kaikesta huolimatta,onko naisten typerät touhut lopulta miesten päästä lähtöisin ja naiset niitä tiedostamatta toteuttavat ja jopa nauttivat tollasesta älyttömästä koristautumisesta.Vanha ladakin saadaan kiiltämään kun aikansa sitä hölvää.Sama naisissakin.Miksi muuten he meikkaisivat itseään?Korkokenkien suhteen,ostetaan me miehetkin tyylikkäät korkkarit ja kävellään nokka pystyssä ylväänä korot kopisten kuten naiset tekevät.Heille korkokenkä on ylevyyden merkki.Ortopedit tekevät parhaansa korjatakseen viisaitten ihmisten aiheuttamat vauriot.
 
kljklhj
Alkuperäinen kirjoittaja Jenssi:
Miksi naiset meikkaavat? Ketä he yrittävät sillä huijata?
ei naiset huijaa vaan, naisia pidetään hulluna, kaikki kuuluisat tunnetut meikki merkit Dior Chanel. Gucci ja the Pucci uskottavat naisia että, on PAKKO laittaa värikästä meikkivoidetta kun, muuten ilmestyy ryppyjä ja kurttuja. ei saa olla luonollisen kalpea sellainen. ei saa.
pakko värjätä kasvojen ihoa.
 
värjäri-anna
Alkuperäinen kirjoittaja kljklhj:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenssi:
on PAKKO laittaa värikästä meikkivoidetta kun, muuten ilmestyy ryppyjä ja kurttuja. ei saa olla luonollisen kalpea sellainen. ei saa.
pakko värjätä kasvojen ihoa.

Tuota köh köh. Meikkivoiteen värihän valitaan niin että se on mahdollisimman lähellä omaa ihonväriä. Tarkoitus ei siis ole "värittää" naamaa vaan vain tasoittaa se oma sävy. Tietysti on pissiksiä ja muuten vaan vähän hölmöjä, jotka vetävät rusketusväriä naamaan, mutta he ovat vähemmistö ja siis hoitavat homman pieleen.

Eikä meikkivoiteella "estetä" ryppyjen tuloa, eikä sillä voi ryppyjä peittää. Vain tasoitetaan oma, ehkä kirjava, läikikäs, sairaan näköinen iho.
 
Meikkaava nainen, joka ei meikkaa...
Moni mies saattaa - mikäli tämän ketjun sohviin ja sihvoihin on uskominen - ajatella, että esimeriksi minä en meikaa, sillä en meikkaa silmiäni kuin erikoistapauksissa. Minulla on tosiaan niin herkät silmät, että ripsiväri kuin ripsiväri aiheuttaa usein tulehduksen ja kerran tulehduksen saaneena ripsiväri on heitettävä tietysti roskiin ja ostettava uusi. Esimerkiksi toissaviikolla oli kolmena peräkkäisenä päivänä sellainen tilaisuus, joihin minun oli "pakko" meikata ja sen kolmannen tilaisuuden jälkeisenä aamuna heräsin taas silmä umpeen muurautuneena, ja ei kun lääkäriin tippoja hakemaan.

Tänä aamuna esimerkiksi "ei meikkaamiseni" piti sisällään seuraavaa:

- kosteusvoide
- silmänympärysvoide
- valokynä
- meikkivoide
- puuteri
- hieman "hohtoa" luomiin
- poskipuna
- kulmakynä
- huulikiilto.

Kasvot näyttävät "harjaantumattomiin" silmiin varmasti meikittömiltä, mutta kyllä tuohon lähes sama aika menee kuin jos vielä lisäisin sen rajauskynän ja ripsarinkin.

Miksi sitten meikkaan? Tuntuu, että etenkin talvella pakkanen puree, ellei kasvoissa ole mitään ja onhan se aamunuutunut olemus aika tylsää katseltavaa niin itselle kuin muillekin, joten miksi en hieman häivyttäisi huonoimpia puoliani ja korostaisi parhaita. Siinä itselläkin tulee mieli virkeämmäksi.
 
terveyssyistä
Meikkivoide ja puuteri kasvoilla kertoimellisen kosteusvoiteen lisäksi on parempi aurinkosuoja kuin pelkkä aurinkovoide. Tottakai. Kaikki kerrokset auringon ja ihon välillä suojaavat. Ja aurinko on vaarallinen!

Farkkujen suojakerroin on muistaakseni noin 400, mikä ei liity mitenkään tähän keskusteluun, mutta kerronpa nyt kuitenkin, kun ei täällä kaikkien muidenkaan kommentit ihan viisaita ole...
 
Unbeliavable
Olen lukenut näitä keskusteluita ja en voi uskoa, että Suomessa vielä vuonna 2009 vikistään ja vaikerrellaan kuin joskus 40- luvun heinälatofilmeissä. Siis minkä takia meikkaaminen on syntia Suomessa? Miksi Suomessa ei saa meikata? Miksi juuri Suomessa? Minkä takia elämän pitää olla tylsää ja harmaata?

Ja minkä takia edes kuuntelette jonkun kämysen kyläukon mielipiteitä? Joka ei ole edes tyttäystävää onnistunut itselleen hankkimaan?

Ei saa olla suolaa, ei saa olla sokeria, ei saa olla meikkiä, siis mitä ihmettä? Lähinnä minun mielestäni ei-meikkaavien ongelma toisten meikkaamisessa on se, että he kokevat toisten naisten kilpailevan epäreilusti. Jos he eivät meikkaa, muutkaan eivät saa. Ainoat naiset, joita meikkaaminen yleensä häiritsee ovat juuri näitä, jotka eivät itse meikkaa. Ihmiset ovat vuosituhansien ajan kaunistautuneet mitä erikoisimmilla tavoilla. Elämän on tarkoitus olla hauskaa ja värikästä.

Ja todellakin on täysin henkilön oma asia, jos hän ei halua meikata. Ehkä hän panostaa enemmän hiuksiinsa tai vaattteisiinsa tai ei halua panostaa juuri ollenkaan. Sekin on ihmisen oma asia.

Mutta tosiaan on paljon ammatteja, missä laittautuminen edes jollakin lailla kuuluu asiaan. Suurin osa meistä näyttää paremmalta kevyellä meikillä, kevyellä meikkivoiteella tai värillisellä päivävoiteella.

Täällä UK:ssa laittautumista pidetään ihan normaalina, en oikeastaan voisi kuvitella tälläistä keskustelua täällä. En myöskään muualla päin maailmaa ole törmännyt tähän ihmeelliseen "Ei kukaan saa meikata" asenteeseen, mitä jotkut Suomessa harrastavat. Voisin kyllä kuvitellä, että nämä, jotka tätä harrastavat ovat hieman pienempien kuntien/kaupunkien asukkaita, jotka eivät oikein muutenkaan ole paljon muuta nähneet. Ja yleensäkin kuvittelevat ihmisten tulevan yhdestä putkesta, ei ole kokemusta erilaisista ihmisistä, elämäntyyleistä, kulttuureista nyt puhumattakaan.

Uskomattomat kapeakatseinen ja epäsuvaitsevainen ketju menossa! Ja minä kun luulin, että Suomessa annetaan kaikkien kukkien kukkia.


 
Minun mielipiteeni..
Minä en teininä meikannut ja varsinainen finninaama olinkin. Aloin käyttää ihon värin tasoittamiseksi kevyesti meikkivoidetta ja tätä on jatkunut nyt ~10 vuotta. Edelleen iho on ilman meikkiä epätasaisen värinen, silmänaluset ovat tummat ja tämä taas tekee hyvin väsyneen näköiseksi. Silmät ilman pientä kerrosta ripsiväriä ovat hyvin värittömät lähes vaaleilla ripsillä.

Olisin hyvinkin tyytyväinen kun saisin ihoni kuntoon niin ettei tarvitsisi tasoittaa aina meikkivoiteella, sillä tästä on tullut lähinnä pakkomielle ja oman huonon itsetunnon voi peittää sipauksella meikkivoidetta / ripsaria. Vaikka ihmiset sanovat ettei minulla meikkiä olisi, en ole tyytyväinen koska tiedän että sitä on ja tahtoisin olla vapaampi, en pelätä milloin meikki valuisi pois tai tahriintuisi.

Ylimeikkaavat ihmiset eivät minua sinänsä häiritse, jos he tekevät sen omalla ajallaan. Minulla menee meikkaamiseen ja hiustenlaittoon 10-20 min, kun taas jotkut voivat käyttää naamaa sotatessaan peilin edessä kohtuuttoman kauan. Toisaalta ylimeikkaavat ihmiset saavat omaa itsetuntoa hieman ylemmäs kun ajattelee ettei minun sentään NOIN paljon tarvitse naamaani väriä tunkea tunteakseni itseni kauniiksi.

Meikkaamattomat ihmiset olivat he sitten kauniita tai rumia ilman meikkiä saavat minut hivenen kateellisiksi, mutta toisaalta kunnioitan heitä, he uskaltavat olla oma itsensä.. Mutta esimerkiksi juhlissa on mukava katsoa laittautuneita naisia.
 
Hmm.....
"Ylimeikkaavat ihmiset eivät minua sinänsä häiritse, jos he tekevät sen omalla ajallaan. Minulla menee meikkaamiseen ja hiustenlaittoon 10-20 min, kun taas jotkut voivat käyttää naamaa sotatessaan peilin edessä kohtuuttoman kauan. Toisaalta ylimeikkaavat ihmiset saavat omaa itsetuntoa hieman ylemmäs kun ajattelee ettei minun sentään NOIN paljon tarvitse naamaani väriä tunkea tunteakseni itseni kauniiksi.
"
Tarkoitatko tässä "omalla ajallaan" varmaan sitä, etteivät työpaikallaan meikkaa? No harva varmasti työpaikallaan aamumeikkiään tekee, tietenkin korjailu esim. huulipunan laitto, ripsivärin lisääminen on ihan ok. Omalla lounastauollaan voi tietenkin tehdä mitä tahtoo.

Jotenkin tulee kuitenkin tunne, että lasket kuinka kauan toisilla menee laittautumiseen aikaa..aika omituista, että jaksat tälläiseen kiinnittää huomiota. Totta kai jokainen haluaisi, että iho sädehtisi tasaisena ja silmissä kaartuisi tummat paksut ripset, aika harvoin näin kuitenkaan on. Ehkä etelämaalaisille sopii täysin meikitönkin look joskus, varsinkin jos sattuvat omistamaan virheettömän ihon. Tummat kulmat ja ripset antavat oman värinsä kasvoille. Mutta kyllä heilläkin pieni petevoide tai huulipuna tehtävänsä tekee.

Mutta yleensä ottaen tästä ketjusta saa hirveän kyttääjien kuvan, miksi todellakin ette anna kaikkien kukkien kukkia?

 
......
Alkuperäinen kirjoittaja Hmm.....:
"Ylimeikkaavat ihmiset eivät minua sinänsä häiritse, jos he tekevät sen omalla ajallaan. Minulla menee meikkaamiseen ja hiustenlaittoon 10-20 min, kun taas jotkut voivat käyttää naamaa sotatessaan peilin edessä kohtuuttoman kauan. Toisaalta ylimeikkaavat ihmiset saavat omaa itsetuntoa hieman ylemmäs kun ajattelee ettei minun sentään NOIN paljon tarvitse naamaani väriä tunkea tunteakseni itseni kauniiksi.
"
Tarkoitatko tässä "omalla ajallaan" varmaan sitä, etteivät työpaikallaan meikkaa? No harva varmasti työpaikallaan aamumeikkiään tekee, tietenkin korjailu esim. huulipunan laitto, ripsivärin lisääminen on ihan ok. Omalla lounastauollaan voi tietenkin tehdä mitä tahtoo.

Jotenkin tulee kuitenkin tunne, että lasket kuinka kauan toisilla menee laittautumiseen aikaa..aika omituista, että jaksat tälläiseen kiinnittää huomiota.
Tarkoitin tätä omalla ajallaan meikkaamista sillä että esimerkkinä olemme sopineet kaveriporukalla lähtevämme jonnekin ja lähdös hetkellä ystäväni alkavat korjailemaan meikkejään tai jopa vasta aloittavat tämän tekemisen ja lopulta myöhästymme rutkasti aiotusta aikataulusta. Sitä tarkoitin "omalla ajalla" ettei tämän meikkaamisen pitäisi viedä toisten ihmisten aikaa tuntikausia.
 
Meikkaan
näyttääkseni ihmiseltä. Minulla on harmaankalpea läikikäs iho, TODELLA mustat silmänaluset, nenänpielet couperosasta punaiset aivan kuin olisi jatkuvasti karmeassa flunssassa, tummanruskeasta tukasta huolimatta lyhyet vaaleat ripset ja vaaleat harvat kulmat joita ei edes erota puolta metriä kauempaa, pienet syvällä päässä olevat hailakat silmät.

Mutta 5min panostuksella saan tasaisen ihon, hehkuvat posket ja silmiä hiukan esiin, vartissa taas muutun meikin avulla nätiksi bambinsilmäiseksi tytöksi. Kylmä tosiasia on, että jos olisin ilman meikkiä niin yksikään mies ei ikinä edes kusisi suuntaani. Meikin avulla saan sen ihmisarvon, joka näteille tytöille kuuluu luonnostaan.
 
muut...
Miten te jotka sanotte meikkaavanne siksi koska iho on läikikäs, silmänaluset tummat jnejne, jotta saatte itsenne kauniiksi olette ratkaisseet ongelman jossa mies ihastuu siihen ulkonäköön ja kun tulisi aika esimerkiksi illalla nukkumaan mennessä pestä nassusta meikkikerrokset pois? Mitä miehet ovat reagoineet kun ovat nähneet ettei oikeasti ollutkaan niin tasaisen kaunis nainen?
 
Herregud!
"miten te..
Miten te jotka sanotte meikkaavanne siksi koska iho on läikikäs, silmänaluset tummat jnejne, jotta saatte itsenne kauniiksi olette ratkaisseet ongelman jossa mies ihastuu siihen ulkonäköön ja kun tulisi aika esimerkiksi illalla nukkumaan mennessä pestä nassusta meikkikerrokset pois? Mitä miehet ovat reagoineet kun ovat nähneet ettei oikeasti ollutkaan niin tasaisen kaunis nainen?"

Hoh hoijaa, suurin osa miehistä tietää, että nainen näyttää eriltä ilman meikkiä ja meikin kanssa. Ihon kuntoon voi toki vaikuttaa ruokavaliolla ym. elämäntavoilla. Muun muassa tupakka ei taida olla paras ihon ystävä.

Voi herregud, eli nyt kaikki naiset pelkäämään, että mitenköhän se mies reagoi nähtyään naisen ilman meikkia, varmaan räjähtää ihan käsiin..Tiedoksi vain, ettei mieheilläkään aina ihan tasainen iho ole, tummien pitkien ripsien ja kaartuvien kulmakarvojen kanssa ole.

Aika monella suomalaisella miehellä, kuten naisellakin omat värit saattavat olla aika vaaleat ehkä värittömätkin.

Eli kaikki lähtee miehestä ja siitä mitä hän ajattalee? Tulee tunne, että sinäkin taidat tulla aika pieneltä paikkakunnalta, aikaa on vain seurata muiden meikkaamista ja mitähän ne miehet oikein ajattelee..ja katkerana miettiä, että ei ole oikein jos muut meikkaavat, jos sinä et meikkaa. Sikäli kun olen reissanut ja ulkomailla asunut voin sanoa, että on suomalainen peräkyläilmio.

Voiko katkeruus olla näin suurta? Ehkä voisit jotenkin ammatinvalinnassasi hyödyntää tämän tarkkailupiirteesi, sillä se menee hyvinkin yksityiskohtaiseksi? Miten ois parkkipirkon hommat? Monesti myös nämä "ei meikkaavat" toimivat seuraavalla tavalla, arkipäivinä ei meikata koskaan, ei vaikka mihin tilaisuuteen oltaisiin menossa, mutta annas olla, kun lähdetaan sille jokavuotiselle baarireissulle (siis näitä on yksi per vuosi) silloin voidaan jo tosiaankin puhua meikkiKERROKSISTA, kasvoihin on laitettu ne kaikki meikit mitä meikkipussista löytyy...lol

Päästäksesi tästä muiden ihmisten kasvojen tarkkailusta, kosmetiikan tarkkailusta pois sinulla voisi olla kuitenkin vielä olla vaihtoehto jäljellä, muuta muutamaksi vuodeksi ns. suurkaupunkiin asumaan, kun kaupungissa on parhaimmilaan miljoonia ihmisiä, et yksinkertaisesti enää kerkeä miettimaan, mitä meikkituotteita ihmiset ovat käyttäneet ja kuinka kauan ovat aikaa siihen laittaneet.

By the way, tarkkailetko samalla lailla myös ihmisten hiustenlaittoa, mietit mitä aineita he ovat käyttäneet ja kuinka paljon aikaa siihen kuluttaneet? Onko tämäkin epäreilia kilpailua verrattuna siihen, että sinä olet vain pessyt vanhan permanentin kuluttamat hiuksesi Pirkka shampoolla?

Koskeeko sama tarkkailu myös ihmisten vaatteita? Onhan se epäreilua, jos joku on käyttänyt enemmän rahaa vaatteisiin ja näin ne istuvat paremmin, näyttävät laadukkaammilta, pukevta omistajaansa paremmin kuin sinun vaatteesi?

Selvää on, että sinä et taida kovin korkealla yhteiskunnan hierarkiassa olla, sillä siellä ei voi enää tänä päivänä näyttää heinäladosta reväistyltä.
 
coccodrillo
Totta se on, että suurkaupungissa näkee koko ajan niin paljon erilaisia ilmestyksiä, ettei jaksa päätään vaivata sillä mitä joku ulkonäölleen tekee tai jättää tekemättä. On meikattuja ja meikittömiä, kuka jaksaa välittää?
Toisten tarkkailuunkin kyllästyy kun niitä tarkkailtavia on tuhansia, satoja. Omaa ulkonäköäänkään ei jaksa miettiä tai vertailla muihin, kun on niin paljon erilaisia vertailukohteita.
Toisten meikkaamisen kyttäily on peräkyläilmiö.
 
Ei kytätä-kannattaja
Turha tosiaan kyttäillä muiden touhuja, samoin kun on turha ajautua kilpaan siitä, kenellä naisella kestää kaikkein vähiten aamuisin ikään kuin tämä olisi jokin leuhkittava saavutus kanssasiskoille. Ei olla formuloiden aika-ajoissa.
Usein vaan tällaisissa ketjuissa ennen pitkää ajaudutaan naurettavaan kilpaan meikkausten nopeuksissa. Auta armias sitä ensimmäistä aika-ajonsa kirjannutta naista sitten, joka jää pahnan pohjimmaiseksi kun on tunnustanut käyttävänsä 18 minuuttia peilin edessä aamulla - muut tietävät laittaa aina paremmaksi (nopeammaksi) tästä, hinku olla prempi pistää sitten kirjaamaan huipputuloksia tyyliin "kesti vain 7 sekuntia!"
Kestää mitä kestää, ei se tee ketään paremmaksi tai huonoksi. Mulla kestää wc-pöntölläkin pari minuuttia joskus, että voi kauhistusten kanahäkki sentään... Mutta pointti ei tietty ole siinä että muissa aamuntoimissa ei saisi kestää jonkin aikaa vaan nähtävästi siinä, että kunhan "turhamaisuudeksi" luettavassa toiminnassa ei kestä joitain 5 minuuttia pidempään koska itsestään huolta pitäminen ja kaunistautuminen on öö ää tuomittavaa ja halveksittavaa, hehhe. Mitä elämä olisi ilman suolaa ja sokeria eri asioissa... Estetiikka on jokaisen henkkoht asia, ainakin mitä tulee omaan olemukseen, erilaisuus on ihan jees ja erilaiset aika-ajoajat ovat kanssa jees.
 
elä jaksa
Voi hyvänen aika.
Kyllä ton Sohviksen alias Sihvoksen maailmankuva on aika suppea.
Jos muusta ei ole huolta kun meikkaamisesta, niin aika pienet on ympyrät.
Sääliksi käy hänen läheisiään, joiden tarviikesää tota ikuista saarnaamista asiasta kuin asiasta.
 
Kuningaskuluttaja
Asiaa sivuttaen: Satuitteko katsomaan eilen Ylen kanavalta Kuningaskuluttajaa? Siinä vertailtiin joitakin päivittäin toimittajan käyttämiä kosmetiikkatuotteita (deodorantti, shampoo ja oliskohan ollut kosteusvoide). Osa tuotteista sisälsi mm. sellaisia aineita, jotka ovat luonnolle vaarallisia. Näitä kosmetiikkateollisuuden raaka-aineitahan on löydetty mm. kaloista ja ihan nisäkkäistäkin. Vedenpuhdistuslaitoksissa ei pystytä puhdistamaan vedestä 100 %:sesti jäämiä pois.

Toimittaja aikoi asiantuntijoita haastateltuaan käyttää kyseiset purkit loppuun ja kokeilla sen jälkeen tuotteita, jotka ovat ympäristön kannalta parempia.

Minä meikkaan juhlia varten, mutta onneksi työssä en tarvitse meikkiä. Meikkaan siis noin 2 kertaa kuukaudessa. Hajuvettä tai hiuslakkaa en käytä ja suosin hajusteettomia tuotteita. Meikkipussini sisältö koostuu vain muutamasta tuotteesta. Hyvällä omallatunnolla käytän meikkiä silloin harvoin kun sitä tarvitsen. Tarkoituksenani on peittää kauneusvirheitä meikin avulla esim. vaaleat ripset tummemmiksi, punakka iho tasaisen väriseksi ja värittömiin huuliin väriä huulipunalla.
 
:DD
Ai niin unohdin, eli nyt päivitän otsikon.."Ei saa olla suolaa, ei saa olla sokeria, ei saa olla meikkia ja ei saa olla hajusteita. Ei sovi tehdä tuota, ei sovi tehdä tätä…

Eli nyt voimmekin aloittaa rinnakkaiskilpailun aika-ajojen seuraksi, "Kuinka vähän kosmetiikkaa sinulla on meikkipussisasi?"
 
sivhos
Naisille meikkaamisesta on tullut SAIRAALLOINEN PAKKOMIELLE.Lukiessani noita meikkien puolustuspuheita en voi muuta kuin nauraa suureen ääneen.Vai että peitetään huonoja puolia ja korostetaan hyviä puolia.Hoh hoijaaa.Revetköön mies liitoksistaan kun näkee meikittömän,epätasaisen ihoni.Meikkaajia ei tarvitse pahemmin kyttäillä.Nehän suorastaan kaatuvat päälle ja joka paikkaan tungetaan vahvasti meikattuja naisia.80v.naistenkin oltava puolta nuoremman näköisiä.Tietenkin meikkaamalla.Eihän meikkaamatonta naista saa olla.Erään asia olen pannut merkille,mitä korkeammin koulutettu nainen,useimmat ovat meikittömiä,eivätkä värjää hiuksiaan,kynsiään.Heille meikit eivät merkitse mitään,turhakkeet.Naisten meikit ovat verrattavissa doping-aineisiin.Urheilijat käyttävät dopingia menestyäkseen,naiset meikkejä iletäkseen tulla kopistaan ulos.Hassu juttu,eiks vaan.Nyt kaikki joukolla meikkejä ostamaan ja näyttämään sikamaisen kauniilta.Muistakaa kynsiinne uudet muovinpalat koreine kuvioineen.
 
voi pee
Kyllä ton sohviksen pitäisi hankkia itselleen elämä: kirjoittelee neljältä aamuyöllä Ellipalstalle noita samoja, samoja, samoja vouhotuksiaan! ei mitenkään voi olla terve ihminen, kun on tuollainen sairaalloinen tarve keskellä yötäkin päästä höpisemään dopingeistaan. Siis mua todella säälittää tuo ihminen. Yksinäinen, pikkuhiljaa pimahtamassa... Noin siis käy, kun ei saa naista! Onneksi en tosielämässä tunne ketään hän en kaltaistaan.
 
Sivupersoona
Kyllä noissa sohviksen ajatuksissa on jotain perääkin. Tv:ssä oli juttua noista meikkien haittavaikutuksista. Ne sisältävät haitallisia aineita, joko luontoon levitessään tai ihmisen iholla. Yllättävintä oli se ettei sitä haitallisuutta ole tutkittu riittävästi. Tuokin asia kannattaa ottaa huomioon, jos meikkejä käytätte. Tosin on niinsanottuja luomumeikkejä olemassa, joten niitä ainakin kannattaa suosia.
 
voi pee
Alkuperäinen kirjoittaja Sivupersoona:
Kyllä noissa sohviksen ajatuksissa on jotain perääkin. Tv:ssä oli juttua noista meikkien haittavaikutuksista. Ne sisältävät haitallisia aineita, joko luontoon levitessään tai ihmisen iholla. Yllättävintä oli se ettei sitä haitallisuutta ole tutkittu riittävästi. Tuokin asia kannattaa ottaa huomioon, jos meikkejä käytätte. Tosin on niinsanottuja luomumeikkejä olemassa, joten niitä ainakin kannattaa suosia.
Joo, mutta kun ei sohvista kiinnosta mitkään meikkien ympäristö- tai terveysvaikutukset, vaan vain ja ainoastaan se ulkonäkö. Että naisille meikki on huumetta ja dopingia, naisten on pakko meikata, naiset ei pärjää ilman meikkiä henkisesti. Sehän tässä on niin hoopoa! Puhisikin terveysasiaa! Seko äijä.
 
Sivupersoona
Sohvis nyt vähän dramatisoi. Eli hän pyrkii sanomaan, että nykyään käytetään meikkejä liikaa. Jopa pienille lapsille tarkoitettuja meikkejä on olemassa. Liiallista käyttöä tässä nyt ihmetellään ja voivotellaan.
 
Nainen isolla N:llä
Ei ole mitään niin ankeaa katsottavaa kuin kulahtaneen näköinen Suomi neito jolla maantienvärinen kynitty tukka ja väritön naama. Sietäisi sen verran kunnioittaa itseään että edes vilkaisi peiliin ja pikkaisen meikkivoidetta ja ripsaria sekä punaa huuliin laittais. Ei vaadi paljon aikaa eikä vaivaa. Mutta Suomessahan naiset eivät saa olla naisia.
 

Yhteistyössä