Ei kurjimpia köyhiä lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "fia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

"fia"

Vieras
Köyhät lapset elävät Suomessa vähemmän köyhyysrajan alapuolella kuin muissa rikkaissa maissa, selviää Unicefin raportista. Kun mitataan lasten köyhyyden syvyyttä, Suomen tilanne on paras OECD-maiden vertailussa. Esimerkiksi Ruotsi jää sijalle 22 ja Tanska sijalle 32. Huonoin tilanne on Yhdysvalloissa. Köyhien suomalaisperheiden keskitulot jäävät 1% alle köyhyysrajan, kun Ruotsissa vastaava luku on 21 ja Tanskassa jopa 33 %.

Mutta eikös Suomessa juuri ajeta lapsiperheet ahtaalle ja pakotetaan epätoivoisiin tekoihin? Vai mitenkähän se nyt oikein menikään...

Vaikkei oltais kurjimpia köyhiä niin 1% alle köyhyysrajan tuntuu taloudessa ja lasten hyvinvoinnissa.
Katos kun sillä ei pärjää.
Vielä huonommin ei toivoisi edes vihamiehelleen käyvän.

Se, että meillä menee tuossa asiassa paremmin kuin muilla, ei tarkoita, että meillä menis vielä hyvin. Vai onko elämä vaan kilpailua naapurikansojen kanssa? Valtion tehtävä on pyrkiä antamaan kansalaisilleen terveellinen ja turvallinen elämä. Myös lapsille, jotka eivät vain voi päättää syntyäkö onnellisesti yhdessäolevalle, töissäkäyville vanhemmille vai vahinkona opiskelija-yh-äidille.

Ja Suomessa vain 4,4% asuu kotitalouksissa jotka käyttävät yli 40% tuloistaan asumiseen, Tanskassa 24,4%.
Silti kyselytutkimuksessa tanskalaiset kokevat itsensä onnellisiksi, itse asiassa maailman onnellisimmaksi kun kyseessä oli kansainvälinen kysely. Olisikohan meillä aika paljonkin opittavaa tanskalaisten asenteesta?

[QUOTE="vieras";26365301] vahinkona opiskelija-yh-äidille.[/QUOTE]

Jos tämä oli mulle tarkoitettu, niin ihan tiedoksi vain, että mun lapseni on syntynyt parisuhteeseen ja ihan suunnitellusti.

Yhteistyössä