Ei kuukautisia, ei plussaa. APUJA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Menkat siis jo yli viikon myöhässä, testit aina vaan negaa. Ovulaation luulin nippailuista ja finneistä päätellen bonganneeni, eli myöhäinen ovulaatiokaan ei tilannetta selitä(?)

Mistä syistä kuukautiset voivat näin myöhästyä? Hormonaalinen ehkäisy lopetettu yli vuosi sitten ja säännöllisenä on kierto pysynyt, voiko se näinkin pitkän ajan päästä lopettamisesta alkaa kuitenkin heittelehtimään? Entä kuinka pitkään kannattaa odotella ennenkuin lääkäriin ottaa yhteyttä?

Ei sulla lääkärille oo asia aihan hetkeen, jollei tule kipuja. Mitä sä arvelisit sen tekevän? Onhan se ihan normaalia että joskus jää menkat välistä, vaik olis kuin säännöllinen kierto. Siihen voi olla syynä mahatauti, flunssa, stressi tai sattuma... Tai sit oot raskaana mut se ei jostain syystä vielä näy testissä. Oletko aamupissasta testannut?

esikoista alkaessani odottamaan en menkat oli myöhässä ja raskaustestiin en saanut plussaa, kolme testiä muistaakseni tein. No sit kävelin päivystykseen ja kerroin asiani. Antoivat pissapurkin ja kehottivat viemään labraan näytteen ja niinhän sitä sit oltiin onnellisesti raskaana! Sitä en tiedä miksi testiin ei plussaa ilmestynyt. Seuraavissa raskauksissa testissäkin jo sitten plussa näkyi......

[QUOTE="vieras";23218168]Vie se aamupissa nyt hyvä neiti labraan.[/QUOTE]

Ei läheskään joka paikassa pääse labraan ilman lähetettä. Muutenhan siellä olisi kaikki alstamammat jonossa joka aamu pissakuppeineen. :D

Lääkärillä ajattelin tässä lähinnä gyneä, joka voisi ultralla katsastaa että kaikki siellä on kunnossa. Vatsaa kuitenkin "nipistelee" jatkuvasti, kuin kuukautiskipuja mutta lievempiä. Välillä jomottelee sivuilta. Myös rinnat arat, nännit varsinkin. Olisiko joku hormonihäiriö tms mahdollinen? Olen testannut sekä päivä- että aamupissasta. Clearblue antoi haaleanhaalean haamun (ylläri) ja apteekin oma (johon enemmän luotan) puhtaan negan.

Olen ollut käsityksessä että ovuloimattomassa kierrossa menkat voivat jäädä välistä. Mutta onko poisjääminen mahdollista vaikka ovuloinkin?

että jos toivot ja odotat raskautta niin sekin olisi voinut sekoittaa toimintoja :o,valeraskaudessa voi ne menkat jäädä pois mut plussaa ei tuu kun ei ole sitä raskaus hormonia

että jos toivot ja odotat raskautta niin sekin olisi voinut sekoittaa toimintoja :o,valeraskaudessa voi ne menkat jäädä pois mut plussaa ei tuu kun ei ole sitä raskaus hormonia

Tuo voi olla mahdollista toki, kenties alitajuisesti toivon raskautta. En kyllä tiedosta raskautta mitenkään erityisemmin toivovani, sillä yritys olisi tarkoitus aloittaa vasta hieman myöhemmin. Mikään katastrofi raskaus ei kuitenkaan olisi, joten en pelon piikkiinkään laittaisi. Asiasta en ole liiemmin stressannut, vasta tänään alkanut tosissaan vaivaamaan että minne ne kuukautiset ovat jääneet :/

[QUOTE="alkup.";23218212]Eikö ne labran raskaustestitikut ole kuitenkin täysin vastaavia kuin apteekista saatavat?

Miinu: kuinka paljon kuukautisesi olivat myöhässä tuolloin?[/QUOTE]

tais olla jotain 3-5vkoa en muista enää tarkalleen. Mitään raskausoireita minulla ei silloin ollut kuin rinnat olivat arat ja välillä olo oli hutera.

ja pyydä lähete raskaustestiin verikokeesta niin mää tein itse kun epäilin et ois voinut olla..kun 4pvä myöhässä mut en pitänyt tod.näköisenä et oisin tikku testiä uskonut

se hoitaja siinä aluepuhelimessa voi pistää sen lähetteen ei tarvii neuvolaa tai lääkäriä vaivata ;)

[QUOTE="miinu";23218338]tais olla jotain 3-5vkoa en muista enää tarkalleen. Mitään raskausoireita minulla ei silloin ollut kuin rinnat olivat arat ja välillä olo oli hutera.[/QUOTE]

Siirtyikö laskettu aikasi raskauden edetessä vai oliko vain niin ettei sitä raskaushormonia erittynyt virtsaan tarpeeksi? Anteeksi että utelen, mutta tapauksesi on kovin mielenkiintoinen :)

[QUOTE="alkup.";23218387]Siirtyikö laskettu aikasi raskauden edetessä vai oliko vain niin ettei sitä raskaushormonia erittynyt virtsaan tarpeeksi? Anteeksi että utelen, mutta tapauksesi on kovin mielenkiintoinen :)[/QUOTE]

Alkuraskauden ultrassa piti viikkoja olla muistaakseni 9+ mutta olikin sitten 7+ muilla kerroilla laskettuaika ei sitten muuttunutkaan. En tosiaan tiedä miksei apteekin testeillä plussaa tullut ilmeisesti sitä hormoonia ei sitten vain erittynyt tarpeeksi en tiedä, enkä sitten enää edes miettinyt/kysellyt asiaa kun kerran raskaana olin.

[QUOTE="miinu";23218474]Alkuraskauden ultrassa piti viikkoja olla muistaakseni 9+ mutta olikin sitten 7+ muilla kerroilla laskettuaika ei sitten muuttunutkaan. En tosiaan tiedä miksei apteekin testeillä plussaa tullut ilmeisesti sitä hormoonia ei sitten vain erittynyt tarpeeksi en tiedä, enkä sitten enää edes miettinyt/kysellyt asiaa kun kerran raskaana olin.[/QUOTE]

Tarkastimpa äitiyskortista ja siis viikkoja piti olla 10+ mutta olikin 8+ ja sitten viikoilla 12+ kävin taas ultrassa niin viikkoja olikin 13+ sen jälkeen ei enää viikot/laskettuaika muuttunut....

[QUOTE="miinu";23218567]Tarkastimpa äitiyskortista ja siis viikkoja piti olla 10+ mutta olikin 8+ ja sitten viikoilla 12+ kävin taas ultrassa niin viikkoja olikin 13+ sen jälkeen ei enää viikot/laskettuaika muuttunut....[/QUOTE]

Aika jännä että tuollatavalla muuttuilee :) Kiitos kovasti että jaksat vastailla!

Yhteistyössä