Hae Anna.fi-sivustolta

"Ei lääkkeelliset hoidot" hedelmöityshoitojen tueksi

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Tessukka, 30.08.2010.

1. Tessukka Vierailija

Hei!

Onko kukaan kokeillut lapsettomuushoitojen ohella mitään muita, ei lääkkeellisiä hoitoja kuten akupunktiota, hierontaa, vyöhyketerapiaa tms?? Jos on, niin mitä ja onko ollut mitään apua??

Luin viikonloppuna mielenkiinnolla artikkelin kiinalaisesta akupunktiosta, mistä moni on saanut apua gyn.oireisiin, stressiin yms. Jäin pohtimaan asiaa tosissani, josko esim. tuosta olisi apua omallakin kohdalla kun stressi ja suru on jatkuvaa, pco oireilee miten milloinkin yms.

Kiitos jos joku jakaa kokemuksiaan. Olisin kiitollinen kuulemaan asiasta lisää :)

2. Tessukka Vierailija

..eli ilmeisesti ei.
    Nyt jotenkin itsestä alkaa tuntumaan siltä, että voisi kokeilla mitä vaan, jos mahdollisuudet raskautumiseen sitä kautta paranisi. Hoidoissa ollaan tahkottu ja hormoneja napsittu sen verran paljon ja täysin tuloksetta, että sitä alkaa miettimään jo kaikkea mahdollista.. Stressi on toki kova vaikka kuinka koittaa järkeistää asiaa. Suru pohjaton joka kuukausi kun ne kk alkavatkin.
    Siksi aloin kiinnostumaan voisiko esim. rentouttavalla akupunktiolla tms. olla hyötyä siihen, että raskautuminen olisi mahdollisempaa... vaikka mikään ei ole tähän asti toiminutkaan.

3. Nel. Vierailija

Kyllä kaikkea kannattaa kokeilla. Olen kuullut että nuo edellä mainitut ovat jollakin toimineet. Ruokavaliolla on myös merkitystä. Kannattaa panostaa terveelliseen ruokaan, esim kuunnella Paula Heinosen oppeja. Vaikka ne eivät suoraan auttaisi raskautumiseen, ne ainakin auttaisivat stressin suhteen, ja tasapainottaisivat suoliston myötä koko kehoa.

Itse olen opetellut hieromaan vyöhyketerapiapisteitä jaloista. Mutta hyvä jos rahaa löytyy käydä esim vyöhyketerapiahoidoissa.

4. Tessukka Vierailija

Ruokavalion olen koittanut pitää mahdollisimman terveellisenä ja monipuolena ja liikuntaakin tulee harrastettua säännöllisesti. Siltä osin olen siis pyrkinyt pitämään itseni kunnossa.
    Tuo hieronta ja akupunktio -ajatus tosiaan heräsi sen artikkelin myötä ja mietin onko niistä kellään kokemusta. Mutta taidan sitä vielä pohtia ja käydä ehkä kokeilemassa :) Eihän se huono kokemus varmastikkaan ole :)

Mutta kiitos Nel vastauksesta!

5. Itsellä ei.. Vierailija

Mutta monista keskusteluista olen lukenut että juuri esim. tärppikierrossa on käytetty akupuntktiota. Toivottavasti joku omakohtaista kokemusta omaava tulee kertomaan sulle asiasta.

6. Tuo terveellinen ruokavalio on vähän kaksipiippuinen juttu. Jos tarkoittaa virallisterveellistä, niin ei välttämättä ole hyvä juttu. Esim. vähärasvaisten maitotuotteiden käyttö on todettu vaikuttavan heikentävästi raskautumiseen. En valitettavasti löydä lähdettä tähän hätään, mutta asiasta uutisoitiin n. pari vuotta sitten mm. yle uutisissa. Eikös pco:ta sairastaville suositellaan myös hiilihydraattien (sokeri, viljat, riisi) vähentämistä? Tämähän sotii myös virallisterveellistä, viljojen käyttöä kannustavaa linjaa.

Itselläni useita keskenmenoja kunnes siirryin vähähiilihydraattiseen ja normaalirasvaiseen ruokaan. Kasvisrasvoista käytössä ainoastaan oliiviöljy. Sen jälkeen olen saanut kaksi lasta muutaman yrityskierron kälkeen.

7. Nel. Vierailija

Pitäisi välttää valmisruokia. Valkoisten jauhojen sijaan pitää suosia kokoviljatuotteita, täysjyväpastaa, tummaa riisiä jne. Keijujen sijaan suosia mieluummin vaikka omatekemää voi+oliiviöljy sekoitetta. Pitäisi välttää kaikkea missä lukee light. Syödä paljon vihanneksia, hedelmiä ja marjoja, ja pähkinöitä, siemeniä. Syödä paljon kalaa, ja kanaa mieluummin kuin punaista lihaa. Ottaa kalaöljyä lisäksi, ja muita vitamiineja, ja varsinkin foolihappoa, kun raskaaksi yrittää.

Noh, ei niin helpolta tunnu itsestänikään, mutta sinne päin kannattaa ainakin kokeilla.

8. Ansu Vierailija

Pari keskenmenoa takana. nyt olen jättänyt kahvin, leivän ja muut huonot hiilarit, sokerin (entinen karkkihiiri), valmisruuat, light-tuotteet.... Lista on pitkä, mutta uskon tähän ihan satasella. Olen menossa myös verikokeisiin km:n selvittämiseen, mutta olen ihan varautunut että sieltä ei löydy mitään vaan syynä on tuo e-lisäaine sonta ja light-tuotteet mitkä tähän vaikuttaa. Voi syödään voina tästä lähin meidän perheessä.

9. Tessukka Vierailija

Aloitin ketjun elokuussa ja piti tulla kertomaan kuulumiset uudelleen.

Selvitin tosiaan tuolloin, mitä vaihtoehtohoitoja voisi lääkkeellisen hoidon rinnalle ottaa (muutakin kuin ruokavalion muokkaamista yms. vitamiineja) ja löysinkin muutaman hyvän vaihtoehdon ja niitä kokeilin heti seuraavassa kierrossa syyskuussa ja nyt olen tehnyt positiivisen raskaustestin kaksi viikkoa sitten vajaan kahden vuoden yrityksen jälkeen!

Suosittelen siis kovasti kokeilemaan ja yrittämään myös muita vaihtoehtoja kuin vain lääketieteellistä. Ruokavaliolla on toki osuus asiaan. Itse olen aina syönyt terveellisesti, nyt vielä korostetusti lisäsin salattia yms. mutta vaihdoin viimeisenkin light-tuotteen tavalliseen. Maitoa ja rasvoja lisäsin. Sen lisäksi liikuin säännöllisesti. Mitään vitamiineja en käyttänyt.

Kierron alussa otin kaksi energiahoitoa ("huuhaa-hoitoja") puhelimenvälityksellä, mutta suhtauduin niihin avoimesti ja sainkin niistä paljon apuja ja vinkkejä. Lisäksi olin juuri ovulaation aikaan vyöhyketerapiassa, joka oli erikoistunut lapsettomuuteen. Näistä sitten tein tosiaan tuon positiivisen testin. Tosin kaikki on niin alussa, että menen vasta varhaisultraan ensi viikolla katsomaan onko siellä oikeasti edes mitään. Tunne on epätoivoinen, koska pelkään kovasti että jotain ehkä on, mutta ei kehittynyttä alkiota, joka jaksaisi loppuun asti.

Mutta suosittelen lämpimästi jokaiselle vaihtoehtoja :)

10. vierastämäkin Vierailija

Todennäköisyys, että raskaus on alkanut on lähes 80 % vuoden yrittämisen jälkeen.

Mutta eikun onnea aloittajalle, alkoi se raskaus sitten ihan vain todennäköisyyksien valossa tai puhelinneuvonnalla :)

11. Nyyti84 Vierailija

Nyt kiinnostuin todella...olen saanut vyöhyketerapiasta apua mm.stressiin ja jännitykseen...

Olisin kysynyt että kävitkö vyöhyketerapiassa ennen ovulaatiota vai ovulaation aikana? Montako kertaa?

12. kuka terapeutti? Vierailija

Tessukka, kenen vyöhyketerapeutin luona kävit? Antaisitko nimen? Olen itse etsinyt juuri lapsettomuuden hoitoon erikoistunutta vyöhyketerapeuttia, mutta en ole löytänyt sopivaa. Esikoinen sai alkunsa kierrossa jossa kävin v-terapiassa, joten usko siihen on kova.

13. caillean Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Luontaistuotteista kun saattaa maksa kärsiä. Ainahan mainitsemistasi hoidoista on apua, mutta ei välttämättä lapsettomuuteen.

Näistä hokkuspokkuskonsteista ainoastaan ruokavalio on ainoa, jonka uskon olevan merkityksellinen lapsettomuuden hoidossa. Siispä kannattaa ottaa multivita (vihreä purkki ilman A-vitamiinia) ja kalaöljykapseli jos pystyy niin päivittäin ja lopettaa kahvin ja kaakaon, ja energiajuomien sekä kokiksen juonti ja suklaan syönti.

Jos raskaus ei ota alkaakseen, silloin taas kannattaa yrittää niin kauan kunnes onnistuu. Ne kymmenen prosenttia, joita lapsettomuushoidoilla ei voida auttaa ovat selittämättömästi lapsettomia, joka sinänsä on jo harvinaista.

Last edited: 21.10.2011
  14. Nyyti84 Vierailija

Nyyti löysi meiltäpäin ihan vaan googlettamalla....Vyöhyketerapia, paikkakunta...tuli kaikenlaisia vastauksia, mutta yksi oli erikoistunut odotusajan hierontaan yms...joten varmaan tietävät asiasta...en ole vielä soittanut...jospa ensi kuussa kun oviskin sattuu niin että mies on kotona...ja clomit alkaa...joten pistän nyt kaikki peliin että pääsis vähemmällä...

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri