Ei meidän opettaja kans tajua mitään

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Meillä oli tänään koulun keittiöllä 8-13. Linkka lähti puoli kaks ja siihen mun oli pakko ehtiä, koska oli omalla paikkakunnalla fysioterapia kahdelta.

No kello oli melkein 10 yli yks, kun mä sanoin opettajalle että mun on pakko lähteä. Olin omat työni saanut juuri loppuun eikä keittiöllä enää muutenkaan ollut paljon tekemistä. Sanoin opettajalle miksi mun on ehdittävä siihen linkkaan. Tämä vain sitten, että se linkkahan lähtee vasta puoli kahdelta. Sanoin, että pitäähän mun vaihtaa vaatteet johon opettaja, että pitää muidenkin vaihtaa vaatteet.

Siis DAA!!!! Ainoastaan yks ihminen tänään lähti linkalla ja hänen linkkansa lähti 5 yli 2. Muiden ei tarvi keriitä linkkaan. Menee kuitenkin oma aikansa, kun vaihtaa vaatteet ja käy vessassa. Enkä mä halua juosta linkalle kipeiden jalkojen kanssa miettien, että ehdinkö mä siihen linkkaan vai en.

Siinä vaiheessa kun muut tuli pukkariin, niin mä olin ehtinyt vaihtaa päälleni tavalliset housut ja paidan, ja olin menossa vessaan. Jos olisin lähtenyt yhtä aikaa muiden kanssa keittiöltä niin aika tiukille olis vetänyt aikataulun ja olisin ehkä juuri ja juuri ehtinyt linkkaan.

Ei kyllä luokkakaveritkaan oikein ymmärtäneet opettajan ajatuksenjuoksua, jälleen kerran.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Opiskelijoiden on joskus hirveän vaikeaa ymmärtää, että he eivät voi olla aina ja joka paikassa maailman napoja, joiden ympärillä kaikki pyörii.

Mutta joskus nyt vain on sellaista menoa, että on pakko lähteä. Mä en voi mitään sille etten saa aina koulun aikatauluihin sopivia aikoja fysioterapiaan. Sitäpaitsi me oltiin jo yliajalla.

Opiskelijoiden on joskus hirveän vaikeaa ymmärtää, että he eivät voi olla aina ja joka paikassa maailman napoja, joiden ympärillä kaikki pyörii.

Vai niin, no kyllä mun opettaja ainakin ymmärtää että muutaman ihmisen on lähdettävä tunnilta aikasemmin, että ehtivät bussiin.
Oli maailman napoja tai ei.
Opettaja alussa sanoi, että kohtuutohan se olis että joutuis linkkaa odottelemaan vielä tunnin koulusta pääsyn jälkeen vaan sen takia, ettei pääse muutamaa minuuttia aiemmin ehtiäkseen aiempaan linkkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Sitäpaitsi me oltiin jo yliajalla.

Sehän johtuu ymmärtääkseni ihan siitä että teillä oli vielä työt kesken. Vai aiotko töissäkin jättää keittiön kun p*askan perseestäs kun työaika loppuu?

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Vai niin, no kyllä mun opettaja ainakin ymmärtää että muutaman ihmisen on lähdettävä tunnilta aikasemmin, että ehtivät bussiin.
Opettaja alussa sanoi, että kohtuutohan se olis että joutuis linkkaa odottelemaan vielä tunnin koulusta pääsyn jälkeen vaan sen takia, ettei pääse muutamaa minuuttia aiemmin ehtiäkseen aiempaan linkkaan.

Muutama minuutti on OK, mutta oppitunti ja koulupäivä on tietyn mittaisia, niiden ajaksi ei sovita muuta menoa. Ei opettajakaan voi lähteä esim. kampaajalle kesken oppituntien; opiskelijoilla ei pitäisi olla tämän asian suhteen mitään erioikeuksia. Ap:lle siis vinkiksi, että sovi seuraava aika niin, että ehdit olla koulussa koko tunnin. Opiskelu valmentaa työelämään, siksi tiukat säännöt.

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
Sitäpaitsi me oltiin jo yliajalla.

Sehän johtuu ymmärtääkseni ihan siitä että teillä oli vielä työt kesken. Vai aiotko töissäkin jättää keittiön kun p*askan perseestäs kun työaika loppuu?

Jäihän sinne vielä ne muut ja mä olin omat hommani tehnyt...Ei siellä ollut mitään sellaista enää mitä mä olisin voinut tehdä, kun siinä on muutenki pari ihmistä oli toimettomana kun ainoastaan lattian kuivaaminen oli kesken eikä kaikille riitä työvälineitä. Olisiko mun pitänyt opettajan mieliksi seistä siinä ja katsoa kun muut kuivaavat lattian?

Kyllä niissä työpaikoissa missä mä olen ollut on joustettu. Mutta eipä tuo opettaja ole valmis joustamaan. Kyllä mä olen ainakin voinut lähteä töistä jos on ollut hammaslääkäri, lääkäri yms. Kaikkia asioita kun ei millään voi saada hoidettua työajan ulkopuolella.

Ap:lle siis vinkiksi, että sovi seuraava aika niin, että ehdit olla koulussa koko tunnin. Opiskelu valmentaa työelämään, siksi tiukat säännöt.

Mähän kirjoitin jo tuonne aiemmin, että mä en saa sovittua kaikkia fysioterapia-aikoja koulun aikataulujen mukaan. Kyse on kunnallisesta fysioterapiasta eikä sinne niin vain saa aikaa, on otettava se mitä saa. Ja on täysin eri asia joku kampaaja kuin fysioterapia.

Eikä tässä olisi ollut mitään ongelmaa jos oltaisiin päästy ajoissa.

Ja kyllä vain tuolla opettajalla itsellään oli viime vuonna menoja ja meidän on pitänyt hyväksyä ne mukisematta vaikka ne onkin osunut meidän tuntien kohdalle.

Ja kyllä vain tuolla opettajalla itsellään oli viime vuonna menoja ja meidän on pitänyt hyväksyä ne mukisematta vaikka ne onkin osunut meidän tuntien kohdalle.

empäs ole koskaan kuullut ennen että oppilaat olisi harmistunut kun tuntia ei pidetäkkään

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:

Muutama minuutti on OK, mutta oppitunti ja koulupäivä on tietyn mittaisia, niiden ajaksi ei sovita muuta menoa. Ei opettajakaan voi lähteä esim. kampaajalle kesken oppituntien; opiskelijoilla ei pitäisi olla tämän asian suhteen mitään erioikeuksia. Ap:lle siis vinkiksi, että sovi seuraava aika niin, että ehdit olla koulussa koko tunnin. Opiskelu valmentaa työelämään, siksi tiukat säännöt.

no tuos ap:n tekstissä kyl selvästi lukee et koulupäivä oli klo 8-13 ja klo 13.10 ap on sanonut että hänen täytyy poistua.

Alkuperäinen kirjoittaja Taare-:

empäs ole koskaan kuullut ennen että oppilaat olisi harmistunut kun tuntia ei pidetäkkään

No kyllä se voi suoraan sanottuna vituttaa jos tulee kouluun 30km päästä vain todetakseen ettei tunteja olekaan ja olis voinut nukkua myöhempään. Oman opettajan kanssa ei ole noin käynyt, mutta miksi meidän sitten pitäisi joustaa jos kerta hän ei ole valmis joustamaan.

No kyllä se voi suoraan sanottuna vituttaa jos tulee kouluun 30km päästä vain todetakseen ettei tunteja olekaan ja olis voinut nukkua myöhempään. Oman opettajan kanssa ei ole noin käynyt, mutta miksi meidän sitten pitäisi joustaa jos kerta hän ei ole valmis joustamaan.

tää on totta.. kun ajat muutaman kerran sen 30kilsaa ihan vaan todetakses et "ahaa, tunnit onkin peruttu" niin kyllä se päähän ottaa.

Kyllä mäki lähin keittiöltä ajoissa, että bussiin kerkes. Ois ollu aika v.maista kävellä 32km, ku myöhästyy siitä ainokaisesta bussista...
Että näin ne maailman navat pyörii...

Kylla ma ainakin harmistuisin, jos hakisin kouluun paastakseni toihin, ja opettajan ilmoittamattoman poissaolon takia en saisi koulusta valttamatta tarvittavia tietoja tai arvosanani huononisi opettajan poissaolon takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Riiviötär harmaana:

Kyllä mäki lähin keittiöltä ajoissa, että bussiin kerkes. Ois ollu aika v.maista kävellä 32km, ku myöhästyy siitä ainokaisesta bussista...
Että näin ne maailman navat pyörii...

No tuolta mun opiskelupaikkakunnalta tulee onneks useammin linkkoja, mutta tänään oli pakko ehtiä siihen puoli kahden linkkaan. Jos ei olisi ollut tuota fysioterapiaa ja olisin myöhästynyt puoli kahden autosta, niin olisin sitten vain pyörinyt Seppälässä ja Tiimarissa :D

asia on silloin aivan erillainen jos ei ole edes ilmoitettu että tunteja ei edes pidetä

Niin ihan pienenä sivuhuomautuksena, että täällä maaseudulla joutuu aika paljon menemään noiden linkka-aikataulujen mukaan. Ei niitä linkkoja lähde vartin välein.

Ja naisten kannattaa oppia pitämään huolta itsestään eikä suostua kaikkeen. Ei minulla ole koskaan ole tullut ongelmia, jos olen joutunut lähtemään kesken tunnin tai työpäivän.

mun on vaikea ymmärtää näitä juttuja.. yliopistolla kun (lähes) kaikki on vapaaehtoista, itselleenhän siinä opiskelee, ei opettajille... siellä kun saa vapaasti valita minne menee ja milloin vai meneekö ollenkaan..

Yhteistyössä