Ei menny ihan putkeen (saunominen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja krr..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

krr..

Vieras
Meil oli eilen illalla saunailta kolmen ystäväpariskunnan + heidän lastensa kanssa.
Lämmitimme pihasaunan, missä vesi lämpiää padassa ja kylmävesi tulee hanasta. Peseydytään vadista.

Saunaan oli menossa 4kpl 9-11 tyttöjä. Kysyin et onko kukaan tulossa teidän kaveriksi. Tytöt vastasi etteivät tiedä. Kysyin sitten isommin kuka lähtee tyttöjen kans saunaan.. vastaus oil "kyl ne pärjää siellä keskenään".. mä olin et ei pärjää.. "kyl ne kotonaki saunoo keskenään". Mä lähdin sitten ite tyttöjen kans saunaan.

En todellakaan päästä nuin nuoria tyttöjä ulkosaunaan keskenään, missä pitää läträtä kuuman veden kans. Eriasia kotona missä lämmin vesi tulee suoraa hanasta ja on sähkökiuas. Meil tuol on puukiuas.

Tultiin saunasta, ni erään tytön äiti sano, et pöhkö, kyl ne ois siellä pärjänny...

En ois ikinä antanu itelleni anteeksi jos joku ois polttanu kuumalla vedellä tai kiukaassa ittensä

Alkuperäinen kirjoittaja eee:
Miten ei menny putkeen? Eikö toi menny ihan putkeen jos mitään ei tapahtunut?

siis mä olisn sitä mieltä et ois joku tyttöjen äideistä voinu mennä sinne saunaan... tai ainakaan tyttöjä ei päästetä sinne yksin!!

ihan hyvin toimit.. mutta ehkä sun ei olis tarvinnut olla siel saunassa koko ajan, mutta sitte ku he olisivat tulleet saunasta pois ja halunneet peseytyä. Olisit voinut tulla laittamaan heille lämmintä vettä padasta.

Meillä pihasauna, jossa puukiuas ja vesi lämpiää padassa. Ainakin 2 vuotta on tuo vanhin lapsi, nyt 13v, tehnyt pesuvetensä itse. Meillä lapset myös opetettu laittamaan tulet kiukaaseen ja padan alle.

Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Meillä pihasauna, jossa puukiuas ja vesi lämpiää padassa. Ainakin 2 vuotta on tuo vanhin lapsi, nyt 13v, tehnyt pesuvetensä itse. Meillä lapset myös opetettu laittamaan tulet kiukaaseen ja padan alle.

niin mut nämä lapset olivat tottumattomia, oma 13v poika on pitkään saanu käydä halutessaan yksin, mut on tottunu toimimaan siellä

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
ihan hyvin toimit.. mutta ehkä sun ei olis tarvinnut olla siel saunassa koko ajan, mutta sitte ku he olisivat tulleet saunasta pois ja halunneet peseytyä. Olisit voinut tulla laittamaan heille lämmintä vettä padasta.

totta kyllä, mut en uskaltanu jättää sitä kikattavaa laumaa sinne yksin. Tein tytöille vedet valmiiksi ja menin siks aikaa vilvoitteleen, et saivat peseytyä keskenään

musta sen toisen äidin ois pitänyt kiittää sua. itse oli nyt kyllä pöhkö. ollaan me itsekkin kaverin kanssa oltu puusaunassa kahdestaan noin 12v mutta muistaakseni vesi oli valmiina sekoitettu ja heti seinän takana oli vanhemmat.

Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vaarana on jo seki et laitetaan shamppoo päähän ja sit aletaan ettiin pesuvettä..

no ei ole ihmekään, ettei osata toimia kun ei koskaan anneta harjoitella tuota omatoimisuutta...

Sitäkö omatoimisuutta pitää harjoitella kiehuvan veden kanssa? :o

viisastuin sen verran et ajattelin käydä ostaan saavin, mihin saa veden tehtyä valmiiksi.. aikuisten kesken ku on yleensä saunottu, ni jokainen on tehny vetensä itse. Meil vielä lapsi niin pieni ettei ole ulkosaunaan päässy kuin pesulle (6kk)

Yhteistyössä