Ei mitään romanttista suhteessa

  • Viestiketjun aloittaja Kyynelhelmi
  • Ensimmäinen viesti
Kyynelhelmi
Oltu yhdessä viisi vuotta. Alusta asti suhde ollut hyvä, avoin ja arjessa toimiva. Mies on kiltti, hyväluonteinen, luotettava, vastuuntuntoinen. Oikeastaan kaikki on muuten hyvin, mutta mies ei ole ollenkaan romanttinen.

Itse olen hyvin romanttinen ihminen ja kaipaan sellaista. En tarkoita, että joka välissä pitäisi olla vannomassa rakkautta tai mitään liian imelää. Toimivan arjen keskellä esim. viikonlopulla yhtenä päivänä olisi ihana jos mies toisi kaupassa käydessään kukkia (omasta aloitteestaan) tai jonkun söpön lahjan silloin tällöin, jonkun erityisen aterian vaikka kynttilä-illallisen, toisi sydämenmallisen suklaarasian tms. Tarkoitan juuri niitä klisheisiä asioita, joille yleensä naureskellaan.

Tajusin jo heti suhteen alussa, että mies on muuten "täydellinen", mutta ei ollenkaan romanttinen. Kyllä hän tunteellinen on ja sillä tavalla, mutta juuri näitä "perinteisiä" romanttisia juttuja hän ilmeisesti pitää jotenkin aivan turhana ja jotenkin nolona. Siis nolona, että se vähentäisi hänen miehisyyttään jos hän alkaisi kantamaan kukkia kotiin ja tekemään jotain kynttiläjuttuja. Näin olen käsittänyt. Alkuun vihjaisin asiasta vähän leikkimielisesti, että mies on muuten täydellinen, mutta kaipaisin häneltä aina joskus tuollaisia romanttisia juttuja. vuosien varrella olen sanonut nätisti, vitsikkäästi ja lopulta melko tiukastikin, jopa vaatinut. Vaatiminen tuntuu jo inhottavalle, mutta asia on minulle niin tärkeä. Vaatimisen jälkeen mies toteuttaa yhden kerran (esim. tuo kukkia) ja sitten se taas jää. Vapaa-ehtoisesti ei koskaan. Kuitenkin sanoo joka päivä rakastavansa, halaa, suukottaa ym. siihen se sitten jääkin ja nuo halaukset ja suukotkin ovat ihan rutiinilla toistettu.

Kerran suhteemme alussa, kun itkin sitä, että mies ei koskaan osoita hellyyttä (siis koske hellästi) ja mies meni vaikeaksi ja sanoi, että hänelle toisen ihmisen koskeminen on aivan sama asia, kuin pesisi tiskialtaan. Siis tarkoitti, ettei se tunnu hänestä miltään tai ei ole tärkeää. Sanoi, ettei ole tottunut sellaiseen. Mielessäni olin kauhuissani. Olen yrittänyt tottua asiaan, kun mies muuten on hyvä ja rakastan häntä. Alussa oli paljon kiihkeää seksiä, mutta ei muuta hellyyttä. Ei kosketusta ilman seksiä. Asia on vaivannut minua koko suhteen ajan. Tosin välillä olen unohtanut sen, kun ei asia ole muuttunut. Nykyään asia korostuu, kun meillä ei ole seksiä (miehellä ei seiso kunnolla) Minusta on aika kohtuutonta, että jos en saa seksiä niin en saa myöskään mitään hellyyttä tai romanttista. Jos mies ei kykene tyydyttävään seksielämään niin odottaisi hänen sitten kompensoivan asiaa muilla keinoin. Se, että olen valmis kestämään seksin puutteen olisi palkitsevampaa jos mies antaisi minulle muuta nautintoa ja huomiota romanttisilla asioilla ja hellällä kosketuksella.

Nykyään olen usein masentunut ja ärtyisä asian vuoksi. En jaksa enää sanoa siitä. Tai jos sanon niin sorrun räyhäämään. Kun huomautan niin mies tuo ehkä kukkakimpun ja taas koko asia unohtuu. Kosketusta en saa vaikka olen siitä sanonut. Olisiko se niin vaikea asia vaikka illalla sängyssä silittää selkää, niskaa tai joskus hieroa hartioita? viiden vuoden suhteen aikana mies ei ole yhtään kertaa esim. hieronut hartioita vaikka olen joskus siitäkin sanonut suoraan. Koskaan en saa romanttisia lahjoja vaikka olen niitä pyytänyt. Ei hajuvesiä, ei alusvaatteita, ei koruja.

Rakastan miestä ja uskon hänenkin rakastavan minua, mutta mielestäni suhteemme alkaa olla todella tylsä. Ei seksiä, ei romantiikkaa, ei hellää kosketusta. Vain toimivaa, hyvää, arkista elämää. Alkaa tuntumaan, että yhtä hyvin voisimme olla sisarukset. Saman katon alla ja kiintyneet toisiimme, ei muuta.

Nämä puutokset ovat alkaneet tekemään minusta tympeän tyypin. Tuntuu, että en jaksa enää panostaa tähän suhteeseen, enkä mihinkään tulevaisuuteen, kun mikään ei muutu. Vaikka kuinka kerron toiveitani (romanttisia) mies ei toteuta niitä. Ostaa kyllä uuden imurin jos valitan entisen olevan huono. Ostaa uuden puhelimen jos valitan, että häpeän entistä (liian vanha), korjaa kotona viat jos niistä huomautan. Mutta jos kyseessä on joku romanttinen asia niin se ei vaan tapahdu.

Olen muuttunut äkäiseksi, itkuiseksi, turhautuneeksi. Yhä enemmän äkisen miehelle, enkä jaksa enää yrittää tehdä tästä sitä romanttista idylliä, mitä tästä ei näytä koskaan tulevan. Miksi mies ei voi tehdä niitä asioita, vaikka olen niin monta kertaa suoraan sanonut mitä kaipaan. Minulla on tunne, että tässä suhteessa en tule kohdelluksi naisena ollenkaan vaan jonain "emäntänä", jolle ostetaan kyllä uusi imuri, mutta ei ruusuja. Olen niin turhautunut, että tekisi mieli paiskoa tavaroita seinille ja karjua. Kärsin toki seksin puutteestakin, mutta enemmän kärsin romantiikan ja hellyyden puutteesta. Mies on 52v ja kolmannessa liitossaan, joten ei ole mikään kokematon. Itse olen 36v.
 
Kyynelhelmi
Pakko kirjoittaa vielä sen verran, että nyt oli tyypillinen tilanne. Koko eilisen päivän olin erityisen turhautunut ja pahalla tuulella (oikeammin surullinen ja tunsin, ettei minusta naisena välitetä) mutta ilmaisin sen olemalla pahalla tuulella.

Tänään, juuri äsken mies tuli kaupasta ja oli ostanut ruusuja ja mansikoita. Valmistaa myös päivän ruoan, joka tosin on lihamureke, ei siis mitään romanttista. Mutta siis pointti oli se, että mies "hokaa" asian laidan vasta sitten, kun olen jo ehtinyt mököttää ja osoittaa mieltäni. Silloin mies vasta tajuaa, että olen pahalla tuulella ja minulle pitää ostaa kukkia ja jotain muuta (esim. mansikoita).

En nyt viitsisi olla paskiainen, mutta vielä eräs asia. Olen kertonut miehelle varmaan tuhat kertaa, että mielikukkiani ovat valkoiset ruusut. No, en koskaan saa valkoisia. Jostain syystä mies tuo aina oransseja, vaikka se on väri josta en pidä ollenkaan. En kehtaa valittaa asiasta, koska se olisi asiatonta. Jostain syystä miehen päähän ei mene, että toisi niitä oikean värisiä sitten jos tuo.

Olisi ihana saada kukat ja mansikat sun muut ENNEN kuin ehdin tulla pahalle tuulelle. En usko, että tämä asia koskaan muuttuu. Tuntuu, että näissä asioissa mies on täysi pösilö, vaikka kuinka vääntäisin rautalangasta.

En minäkään enää jaksa olla se hoikka kaunotar, kuin ennen vaan nykyään, kaikesta tympääntyneenä olen 20kg ylipainoinen, ilman meikkiä, tukka nutturalla, verkkarit jalassa, sängyssä löhöävä, suklaata mussuttava, raivohullu, nipottava ja melkein huumorintajun menettänyt "mielipuoli". Sellainen tulee naisesta, joka ei saa seksiä, ei romantiikkaa, eikä hellyyttä, eikä minkäänlaista huomiota naisena.

Olen yrittänyt.. ei minua kohdeltu paremmin silloinkaan vaikka olin hoikka, nuorempi, kaunis (muut sanoivat niin joka päivä) ja panostin täysillä suhteeseemme. Tokihan mies tykkäsi silloin panna minua ja kehua kavereilleen, kuinka kaunis tyttöystävä hänellä on.
 
Kyynelhelmi
Älä hyvä ihminen tule tänne lukemaan niin väsyneenä, että nukahtelet tuolla tavalla. Mene heti nukkumaan. Ei ole terveellistä täällä kukkua noin väsyneenä.
 
Onnistuva mies.
Se nyt vaan on sillälailla, että ihmiset rakastavat erlailla.
Koska on vaikeaa muuttaa kumppanin taoja, niin silloin on helpompi toteuttaa toiveensa tekemällä ne tse.
Sitä kautta voi kumppani oppia toimimaan haluamallanne tavalla.
Hyväilytkin saa parhaiten, kun itse menee toisen luo ja kertoo hyväillen miten pljon pidätte hyväilyistä.
Sekin kannattaa huomata, että eri ihmisillä on kosketuksen voimakkuudella merkitystä.
Osa tykkää hellästä sivelystä, mikä toisesta tuntuu vaan kutittavalta.
Voimakkaampi kosketus kyllä kelpaa.

Erektion tulemiselle ja sen pysymiselle pitää osata luoda eroottinen tunnelma.
Seksistä puhuminen voi olla yksi sellainen.
Käsin sitä velttoa käsitellä voi, sekä ihastella.
Kosketuksen ja ihailun, sekä hyväkynnän kautta voi kaikki alkaa toimimaan.

Jos mies vähänkin osaa puhua, niin häneltä voi uella silloin asioista mistä hän pitää, tai kenties inhottaa.
 
Ihmiset ovat erilaisia
se on totta. Romanttinen ja kehuva sängyssä hyvä mies voi olla naistennaurattaja ja gigolo. Käy vieraissa ja saattaa siemaillakin liikaa alkohoolia.

Tuppisuu mies joka ei romantiikasta puhu eikä teoilla sitä osoita saattaa olla sängyssä aivan loistava.

Sitten on nämä äkäpussit ja mököttäjät ja väkivallan käyttäjät...

Mies joka ei kehu rakastavansa, ei puhu eikä pussaa saattaa rakastaa kuitenkin kumppaniaan syvästi.

Vaikka ei ole romanttinen ja nainen on ilmoittanut olevansa, on HUOMAAVAISTA, että ottaa sen joskus huomioon. Se on parisuhteeseen panostamista.

AP näivettyy suhteessä. Huonomminkin toki voisi olla, mutta omaa hyvinvointiaan on ajateltava.

Itselläni on tyyppi joka ei enää halaa eikä juuri pussaa. Ei ole koskaan ollut mikään seksihirmu ja nyt vähän päälle viisikymppisenä seksiä meillä on pari kertaa kuussa. Ei oikein tahdo jäykistyäkään eikä kiinnosta vissiin. Epäilen miesten vaihdevuosia.

Itse olen normaalipainoinoinen, itsestäni ja ulkonäöstäni huolehtiva ja vielä ihan viriili naishenkilö.

Olen tyytynyt tilanteeseen. Rakastan kumppaniani hänen vioistaa huolimatta. Arvostan uskollisuutta ja raittiutta. Mies ei suutu oikeastaan koskaan ja meillä on samanlainen huumorintaju. Kukkia sain joskus alkuaikoina, enää en. En saa mitään romanttisia yllätyksiä enkä kauniita lahjoja. Saatan joskus ostaa itse hänelle jotain.
 
##########
Mua hämmentää tää mää haluun mentaliteetti. Aina on ekana se, mitä itse haluu ja minkäänlaista kompromissia ei voida ajatella. Kaikilla kauheet listat siitä mitä toiselta vaatii. Meissä kaikissa on hyvät ja huonot puolet ja monesti se, mikä meistä on negatiivistä, on jostain toisesta positiivistä.

Itse en halua mitään romantiikka hömppää. Paljon parempi, jos mies osoittaa tykkäävänsä tekemällä jonkun palveluksen tyyliin vaihtamalla autonrenkaat. Kauniit sanat, ilman että ne alleviivataan teoilla, eivät paina korvissani mitään. Kukat ja korut voin ostaa itsekin.

Jos et millään voi hyväksyä koko pakettia, niin vaihda. Ehkä saat jonkun satuilijan, joka satuilee samoin kaikille naisille.....
 
Heh heh
Ehkä ukkos pitää tosiaan kliseinä parin euron suklaarasiaa ja pirkkaruusuja. Siis oikeesti, kuka nainen haluaa suklaarasian. Sitä paitsi sähän olet lihonutkin jo 120 kiloa eli jotain sinne mustaan aukkoon oot jo vetänyt ja kunnolla.
 
mitätulitehtyä
Ensinnäkin. Miehesi ei ole yllättäen muuttunut miksikään. Hän on koko ajan ollut samanlainen. Hän on ollut kahdesti aikaisemmin pitkässä suhteessa. Mihin ne suhteet kaatuivat? Olisiko naisilla ollut samanlaisia vaatimuksia kuin sinulla?

Sinulla on hyvä mies, joka osoittaa monilla teoilla rakastavansa sinua. Moni haaveilee juuri sellaisesta miehestä.

Miehesi on siinä iässä, jolloin ilmenee erektiovaikeuksia. Tilannetta ei helpota se, että vaimo ruikuttaa joidenkin kukkien ja suklaan perään. Vaimon ryminällä tulleet lisäkilot pahentavat tilannetta.

Eiköhän sinun pitäisi aloittaa toiminta itsestäsi. Ensin opettelet rakastamaan itseäsi ja alat olla itsellesi kiltti. Jos sinun tekee mieli saada kotiin valkoisia ruusuja, niin osta niitä. Ihaile niitä monta kertaa ja nauti niiden tuoksusta. Ehkä miehen mielestä oranssi ruusu on kaikkein kaunein ja hän haluaa antaa sinulle kaikkein kauneinta tai ehkä hän kokee sinun tarvitsevan oranssia lämpöä elämääsi.

Kukat ovat hyvä keino hemmotella itseään. Suklaa on huono.

Kuten joku toinenkin vinkkasi, niin hyväile miestäsi, kun sinusta siltä tuntuu. Jos hyväily tuntuu sinusta hyvältä, niin se tuntuu siltä. Kun sinun on hyvä olla, mies syttyy herkemmin.

Jos sinua jatkuvasti itkettää, niin hae apua.
 
Onnistuva mies.
Jos miehen kiinnostavuutta on tarve nostaa, niin siihen on paras keino testosteronitason nosto.
Yksi syy sen nostoon olisi juuri tuo, kun nainen jää puutteeseen.

Olen sitämieltä, että jokaisen niin naisen kun miehenkin on itse etsittävä keino sille, että pääsee nautinnolliseen seksuaalisuuteen.
Etenkin tuo on tärkeää silloin, kun molemmat haluavat vähän erililla edetä siihen onnellisuudentilaan.
 
Parisuhteessa on 2
Aloittajalle: Mitä olet itse valmis tekemään suhteenne ja miehesi eteen kuin esittämään vaatimuksia? Oletko rakentanut päähäsi illuusion, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa? Ikuinen onnellisuuden ja romantiikan etsijä, joka ei huomaa mitä hänellä todellisuudessa on.
 
Ikämimmi
Minulla pisti silmään kovasti nuo vaatimukset miehelle. Tämä ei ollut sitä ja tätä...
Mihin unohtui omat puutteet? On niin helppo syyttää toista omasta huonosta olosta, kuin katsoa itseään.
Jos ap:n mies luettelisi puutteitasi, mitä hän mahtaisi sanoa? Sanoisiko, että olet vaativainen, laiska, tunne-elämältäsi teini-iän romanttiseen kuvitelmaan rakkaudesta pysähtynyt ja odotat toiselta enemmän, kuin itse olet valmis antamaan?

Arkinen rakkaus on todellakin sitä, että huolehtii arkisista kuvioista, jotta elämä sujuu. Senhän miehesi tekee ja osoittaa sillä rakkauttaan ja välittämistä. Et uskokaan, kuinka moni romanttisia, mutta katteettomia lupauksia antavia ja kukkia kantavia miehiään vaihtaisi kanssasi osaansa.

Eihän se toki paha ole, jos puolisot lahjovat toisiaan ja osoittavat huomiota niillä kukilla ja suklaalla, mutta meidän tulee ajattelevina ihmisinä osata tulkita myös toisenlaista rakkauden kieltä, kuten näitä tekoja. Ihanne tietysti on, jos pystyy kumpaankin luonnostaan, mutta jos se ei ole luontevaa, miksi kiusata toista sellaiseen. Muuten, monestiko sinä itse näet vaivaa miehesi takia, esim. teet HÄNEN herkkuruokaansa, yllätät herkullisilla leivonnaisilla tms, pidät kodin siistinä ja huolehdit itsestäsi. Laiska lökärimuija ei houkuta ketään.

Sinulle on kerrottu edellä jo terveyteen liittyvistä asioista, jotka saavat aikaan aktiviteetin laskua n. 50 vuoden kieppeissä. Olemmme yksilöitä niissä asioissa molemmat, niin naiset kuin miehetkin. Ikähaarukka on laaja. Muutos on kuitenkin vääjäämätöntä, eikä siihen voi itse vaikuttaa muuten, kuin menemällä lääkäriin ja pyytämällä tutkimuksia ja ehkä potenssilääkkeitä. Sinä sen sijaan voit vaikuttaa omaan olemukseesi alkamalla muihinkiin toimiin kuin ruikuttamaan seksiä ja lahjoja. Itsensä kehittäminen niin psyykkisesti kuin fyysisesti nyt aluksi.

On tietysti sekin vaihtoehto, että etsit ikäisesi kumppanin, jolla ottaa eteen kunnolla vielä nyt. Älä kuitenkaan palaa tänne ruikuttamaan, kun se kunnoton ja tunnoton kulkee vieraissa ym. ym.
 
Ikämimmi
Tämä oli selvästi aprillipila eli PROVO
Eihän tommosta oikeasti ole olemassakaan.
Jo vain on, akkoja on joka junaan. Pojallani oli yksi "elätti" pari vuotta, tuttavallani vaimo, jonka kanssa ehti 2 lastakin tekemään, ennen kuin miehen voimat loppuivat työn, kodin ja lasten hoidossa. Emäntä sen sijaan löhösi sohvalla, kuten tuo ap-kirjoittajakin ja valitti koko ajan jostakin ja esitti vaatimuksiaan. Työkaverillani oli samanlainen tapaus. Sääliksi minun kävi noita miehiä, rasitus oli päällepäin näkyvää. Nämä rouvat olivat kotona "lasten takia", kuten he suurieleisesti kertoivat. Tosiasiassa mies huolehti lapsistakin, teki sen töistä tultuaan, rouva "ei jaksanut". Juu, tälläkin hetkellä lähipiirissä on samanlainen rouva.
 
Viimeksi muokattu:
Auttakaa itseänne
Varmastikin kaikissa parisuhteissa tulee kriisejä jossain vaiheessa ja niistä ei ole helppo selvitä ilman ulkopuolista apua. Ongelmallista on, että se osapuoli joka on tyytyväisempi suhteeseen, ei välttämättä halua ulkopuolista apua koska mielestään asiat ovat ok, tai saattaa olla että hän pelkää että "on pakotettu" puhumaan tunteista, jos ei ole parisuhteessakaan pystynyt ilmaisemaan tunteitaan.

Jos ikäeroa on vielä runsaasti, ongelmat korostuvat. En käsitä miksi treffipalstoilla miehet etsivät yleensä itseään selvästi nuorempia naisia kuvitellen jaksavansa fyysisesti ja henkisesti.
Ex-mieheni oli aleksityminen eli kyvytön ilmaisemaan tunteita ja lisäksi narsistinen. Jos tällaisesta on kyse, siihen ei ulkopuolinen apu auta. Viisainta on lähteä ajoissa suhteesta, joka aiheuttaa itselle fyysistä tai psyykkistä vahinkoa. Vaikka helpommin sanottu kuin tehty jos on lapsiakin ja tavallaan turtunut omaan alisteiseen asemaansa. Lopulta mies tekee sitten ratkaisun, ja yllätys, tulitkin jätetyksi..
 
kaikkeasitälukee
Kysymyksiä aloittajalle: Millaisia romanttisia tekoja sinä teet mihellesi? Oletko kysynyt miten hän haluaisi tulle yllätetyksi ja hemmotelluksi? Milloin viimeksi hieroit hänen hartioitaan? Kun miehellä viimeksi oli erektiohäiriö, suutelitko häntä niskaan ja sanoit jotain kohteliasta ja miehistä itsetuntoa paikkaavaa - vain narisitko loukkaantuneena omien tarpeittesi tydyttymisen puutetta?

Kirjoituksesi oli itsekkään prinsessan vuodatusta. Olet yksin syypää parisuhdeongelmiinne, sillä et hyväksy miestäsi sellaisena kun hän on. Ja kun hän tekee asioita joita vaadit, et ole tyytyväinen niihinkään. Toivottavasti miehesi ymmärtää etsiä itselleen arvoisensa kumppanin. Itsekkyytesi on pöyristyttävää.

Ja tämän kommentin kirjoittaja on nainen.
 
Komppaan
Kysymyksiä aloittajalle: Millaisia romanttisia tekoja sinä teet mihellesi? Oletko kysynyt miten hän haluaisi tulle yllätetyksi ja hemmotelluksi? Milloin viimeksi hieroit hänen hartioitaan? Kun miehellä viimeksi oli erektiohäiriö, suutelitko häntä niskaan ja sanoit jotain kohteliasta ja miehistä itsetuntoa paikkaavaa - vain narisitko loukkaantuneena omien tarpeittesi tydyttymisen puutetta?

Kirjoituksesi oli itsekkään prinsessan vuodatusta. Olet yksin syypää parisuhdeongelmiinne, sillä et hyväksy miestäsi sellaisena kun hän on. Ja kun hän tekee asioita joita vaadit, et ole tyytyväinen niihinkään. Toivottavasti miehesi ymmärtää etsiä itselleen arvoisensa kumppanin. Itsekkyytesi on pöyristyttävää.

Ja tämän kommentin kirjoittaja on nainen.
Täällä toinenkin nainen on samaa mieltä. Keski-ikään mennessä olisi pitänyt kehittyä ulos teini-iän itsekeskeisestä prinsessavaiheesta reaalimaailmaan. Joillakuilla sitä kehittymiskykyä ei näytä olevan.
 
Viimeksi muokattu:
aitoa romantiikkaa
Ruusut, suklaa ja korut ovat pelkkää tyhjää ja turhaa rakkausromaanien propagandaa. Todellista romantiikkaa on se, että mies tonkii puolestasi viemärit puhtaaksi koska sinua se touhu ällöttää, menee myöhään illalla ulos kylmään räntäsateeseen tankkaamaan sinulle auton valmiiksi seuraavaa aamua varten ja nousee yöllä sängystä kesken unien tappamaan inhottavasti vilistävät sokeritoukat kylpyhuoneen lattialta, että uskallat mennä vessaan. Sellaista kannattaa arvostaa ja sellaisesta pitää kiinni sen sijaan, että nyyhkii jonkin kynttiläillallisen perään.
 
Onnea on...
Ruusut, suklaa ja korut ovat pelkkää tyhjää ja turhaa rakkausromaanien propagandaa. Todellista romantiikkaa on se, että mies tonkii puolestasi viemärit puhtaaksi koska sinua se touhu ällöttää, menee myöhään illalla ulos kylmään räntäsateeseen tankkaamaan sinulle auton valmiiksi seuraavaa aamua varten ja nousee yöllä sängystä kesken unien tappamaan inhottavasti vilistävät sokeritoukat kylpyhuoneen lattialta, että uskallat mennä vessaan. Sellaista kannattaa arvostaa ja sellaisesta pitää kiinni sen sijaan, että nyyhkii jonkin kynttiläillallisen perään.
...se, että juuri tuommoisen kunnon jurrikan olen onnistunut saamaan. On virhe luulla, että noiden jörriköiden sisällä ei olisi rakkautta ja romanttisiakin tunteita, niitä ei vain näytetä ulospäin, niitä pitää osata kumppanin lukea.
Elämä on kivaa jörrikän kanssa, en vaihtaisi häntä yhteenkään romantiikasta höpisevään, kukkia kantavaan, mutta elämän arkikuvioista laistavaan "supermieheen".
 
Viimeksi muokattu:
aivan
Ruusut, suklaa ja korut ovat pelkkää tyhjää ja turhaa rakkausromaanien propagandaa. Todellista romantiikkaa on se, että mies tonkii puolestasi viemärit puhtaaksi koska sinua se touhu ällöttää, menee myöhään illalla ulos kylmään räntäsateeseen tankkaamaan sinulle auton valmiiksi seuraavaa aamua varten ja nousee yöllä sängystä kesken unien tappamaan inhottavasti vilistävät sokeritoukat kylpyhuoneen lattialta, että uskallat mennä vessaan. Sellaista kannattaa arvostaa ja sellaisesta pitää kiinni sen sijaan, että nyyhkii jonkin kynttiläillallisen perään.
Juuri näin! Tähän voisi lisätä, että mies on vaikkapa siivonnut kun itse tulet ylitöistä rättiväsyneenä kotiin, tai laittanut ruokaa. Nostaa hiuksesi ylös ja silittää selkää kun sinä oksennat mahataudin kourissa.

Ei kuulosta kovin romanttiselta, mutta juuri näitä arjen romanttisia eleitä on tosiaan syytä arvostaa paljon enemmän kuin jotain ruusuja ja suklaata. Ne ovat niitä asioita jotka merkitsevät, ja niitä jotka tulet muistamaan kun miestä ei enää ole. Tuskin muistat kuinka monta kukkaa tai suklaarasiaa hän kantoi kotiin, saati että edes välittäisit siitä.
 
Viimeksi muokattu:
miehen ajatuksia...
Kysymyksiä aloittajalle: Millaisia romanttisia tekoja sinä teet mihellesi? Oletko kysynyt miten hän haluaisi tulle yllätetyksi ja hemmotelluksi? Milloin viimeksi hieroit hänen hartioitaan? Kun miehellä viimeksi oli erektiohäiriö, suutelitko häntä niskaan ja sanoit jotain kohteliasta ja miehistä itsetuntoa paikkaavaa - vain narisitko loukkaantuneena omien tarpeittesi tydyttymisen puutetta?

Kirjoituksesi oli itsekkään prinsessan vuodatusta. Olet yksin syypää parisuhdeongelmiinne, sillä et hyväksy miestäsi sellaisena kun hän on. Ja kun hän tekee asioita joita vaadit, et ole tyytyväinen niihinkään. Toivottavasti miehesi ymmärtää etsiä itselleen arvoisensa kumppanin. Itsekkyytesi on pöyristyttävää.

Ja tämän kommentin kirjoittaja on nainen.
tää olikin tyhjentävä kommentti.... vain nainen ymmärtää naisen logiikkaa;)
 
Viimeksi muokattu:
miehen ajatuksia...
Varmastikin kaikissa parisuhteissa tulee kriisejä jossain vaiheessa ja niistä ei ole helppo selvitä ilman ulkopuolista apua. Ongelmallista on, että se osapuoli joka on tyytyväisempi suhteeseen, ei välttämättä halua ulkopuolista apua koska mielestään asiat ovat ok, tai saattaa olla että hän pelkää että "on pakotettu" puhumaan tunteista, jos ei ole parisuhteessakaan pystynyt ilmaisemaan tunteitaan.

Jos ikäeroa on vielä runsaasti, ongelmat korostuvat. En käsitä miksi treffipalstoilla miehet etsivät yleensä itseään selvästi nuorempia naisia kuvitellen jaksavansa fyysisesti ja henkisesti.
Ex-mieheni oli aleksityminen eli kyvytön ilmaisemaan tunteita ja lisäksi narsistinen. Jos tällaisesta on kyse, siihen ei ulkopuolinen apu auta. Viisainta on lähteä ajoissa suhteesta, joka aiheuttaa itselle fyysistä tai psyykkistä vahinkoa. Vaikka helpommin sanottu kuin tehty jos on lapsiakin ja tavallaan turtunut omaan alisteiseen asemaansa. Lopulta mies tekee sitten ratkaisun, ja yllätys, tulitkin jätetyksi..
myös ikäerostanneko oli kyse x miehesi kohdalla?. Tuo, että miehet etsii nuoria naisia treffipalstoilla, on kyllä yleistystä.
Omakohtaisesti minulla ei ikä-ero (nainen 23v nuorempi) aiheuttanut ongelmia millääntasolla, suhde kaatui hänen henkisen mielentilan vuoksi 19 vuoden "lähes"onnellisen elämän päätteeksi, ja minä oli se joka sain kokea sen jätetyksi tulemisen, mutta katkeruudella en muistele häntä.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Se nyt vaan on sillälailla, että ihmiset rakastavat erlailla.
Koska on vaikeaa muuttaa kumppanin taoja, niin silloin on helpompi toteuttaa toiveensa tekemällä ne tse.
Sitä kautta voi kumppani oppia toimimaan haluamallanne tavalla.
Hyväilytkin saa parhaiten, kun itse menee toisen luo ja kertoo hyväillen miten pljon pidätte hyväilyistä.
Sekin kannattaa huomata, että eri ihmisillä on kosketuksen voimakkuudella merkitystä.
Osa tykkää hellästä sivelystä, mikä toisesta tuntuu vaan kutittavalta.
Voimakkaampi kosketus kyllä kelpaa.

Erektion tulemiselle ja sen pysymiselle pitää osata luoda eroottinen tunnelma.
Seksistä puhuminen voi olla yksi sellainen.
Käsin sitä velttoa käsitellä voi, sekä ihastella.
Kosketuksen ja ihailun, sekä hyväkynnän kautta voi kaikki alkaa toimimaan.

Jos mies vähänkin osaa puhua, niin häneltä voi uella silloin asioista mistä hän pitää, tai kenties inhottaa.
 

Yhteistyössä