ei muuten tule toistumaan...anteeksi kun olen olemassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kuikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kuikka"

Vieras
mies HALUSI ikeaan. matkaa 200km/suunta.

käveli kädet taskuissa, ei edes työntänyt kärriä.

Kaikki mitä ehdotin niin murahteli: ei mahdu autoon, millä sinä sen kuljetat.

kaikki mitä katselin niin murahteli: mihin sinä tuota

kaikki mistä kysyin et käviskö tämä: pisti päälle kuuro/mykkä tuijotuksen ja norsunvittu naama-ilmeen.

no tää tyttöhän ei sellasta käytöstä sulata, ja vaan keräsin ostoslistani mukaiset tuotteet kärriin ja kipaisin kassalle. no kassalla ukko saa suunsa auki: no entäs se ja se mitä katoit. No vittu eipä se enää auta, olis pitäny ottaa se varastokoodi ja ottaa ne varastolta kyytiin, nyt ei enää auta.

no perkele. lähti siinä sitten työntelemään pitkin hehtoparkkipaikkaa edestakaisin kärriä, ei löydä autoa, soittaa mulle et missä auto. mie olen edelleen siinä ulko-oven luona kun tiedän ettei se auto ole täällä päinkään.

no kamat autoon kun auto löytyy. kysyn syödäänkö täällä? taas tulee se kuuro/mykkä katse ja norsunvittu naama-ilme. no mie menen autoon kun ei kerran vastaa ni ei sit. tulee autolle ja kysyy eikö me syödäkään täällä. Mie leikin kuuro/mykkää ja pistän naamalle norsunvittu-ilmeen.

aikansa istuu autossa, nousee pois ja kyselee eikö syödä. mie leikin kuuro/mykkää norsunvittu-ilmeellä.

On se perkele kun sitä suutansa ei voi avata silloin kun ollaan tilanteessa tai jossain paikassa. sitten on kyllä mulle jälkikäteen ruveta kyselemään tai sanomaan.

ANTEEKSI KUN OLEN OLEMASSA JA SORI KUN OON SYNTYNYT. MULLA ON MAAILMAN KAIKKEUDEN ÄÄLIÖIN JA UPPINISKAISIN IDIOOTTI NORSUNVITTU-MIES TÄÄLLÄ.

ja kiitos kun sain purkautua.

ensi kerralla menen ikeaa yksin. piste.

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Minä kävin eilen Ikeassa ilman mistä. Ostin mitä ostin ja kun näytin ostokset miehelle ei sanonut mitään. Ei olis ollut varaakaan sanoa koska en ostanut mitään turhaa. Miehen kanssa en ks lähtisi. :D

Vinkki seuraavalle kerralle (joka saattaa kantaa pidemmällekin, kun kerran oppii):
Sanoita se tunne.
Kun toisella on huono ilme + mökötys. Sanoita se hänelle. "Ai onko sinulla huono mieli?"

Pätee kaikkiin keskenkasvuisiin. Vaatii vähän viitseliäisyyttä ja vähän empatiaa.

Toista peilaamalla harvoin saa edistystä aikaan. Eroja kyllä.

Hei, jos yhtään lohduttaa niin minulla on ihan yhtä urpo mies.

Oletko kokeillut sellaista, että kun kysyt jotain ja mies ei vaan vastaa niin otat katsekontaktin (ei läheskään aina onnistu!) ja kysyt lujasti ja selkeästi, että "kuulitko" ja sen jälkeen tarvittaessa "voitko vastata". Tai jos oikein ottaa päähän voit todeta kovasti että et ole ajatustenlukija.

En tiedä mistä tuollainen urpous kumpuaa, mutta ainakin meillä usein tehoaa tuo etten vaan sulata tuollaista käytöstä. Ja miehelle on todella noloa (tietysti, on se minullekin) kun julkisella paikalla pyydän kuuluvasti että voitko vastata (miehelle herää pelko että aiheutan KOHTAUKSEN JULKISELLA PAIKALLA.. hui kamala.. ) Saatan myös kysyä mistä on pahalla päällä ja tähän mies saattaa todeta että ei mistään ja ehkä sitten tajuaa itsekin että kuitenkin käyttäytyy siten kuin jokin olisi vialla.

Lisäksi sekin tehoaa, että jos joku tilanne on mennyt päin persettä (niin kuin teillä Ikean reissu) niin kerron sen miehelle, että oli ikävää kun et vastannut ja tiedustelen syytä miksi ei voinut vastata. Jotta oppii seuraavalle kerralle. Jos kaiken pitää sisällään niin ei se mies todennäköisesti edes tajua tehneensä mitään outoa ja jatkaa samalla kaavalla jatkossakin.

Ja toteaisin myös ääneen sen, että jatkossa haluan tehdä ostokset yksin, koska.. (täydennä loppulause ihan vapaasti).

• Tykkää
Reactions: Zarppa
No meillä kaikki ostosreissut ollaan hoidettu ihanasti,kävelty käsi kädessä ja keskusteltu.. joululahja ostoksillakin pyöritään yhdessä useampi tunti,käsi kädessä, jutellen.

mutta auta armias jos pitäis puhua,tunteista,seksistä,ongelmista,ylipäätänäs parisuhteeseen liittyvästä niin mies vaan istuu hiljaa kuuron mykkänä. Siitä seuraa minun puoleltani norsnvittu ilme ja mäkätys... itku,joskus suoranainen raivo.. aluksi koetin nätisti puhua aj kerroin että vakeneminen tuntuu pahalta..mut sitte ku mie sei saanu koskaan suuta auki niin alkoi ahdistaa ja vituttaa kunnolla koko homma...

Kannattaisko puhua omalle miehelle asiasta sen sijaan että valittaa siitä random ihmisille foorumilla? Ja olisit edes kiitollinen että miehes halusi viedä sinut IKEAan! Ei se sinne itse halunnut mennä vaan luultavasti yritti olla mieliksi huonolla yrityksellä, mutta kuitenkin yritti.. mahtaa olla aika rakastunut mies kun jaksaa katsella tuommosta "kuuromykkää norsunvittua" tai sitten vain tossutettu kunnolla :D

Voi murunen. Ihana tilitys suoraan sydämestä. Tiedän tunteen. Pue se sanoiksi viisaiksi ja kerro, että sinua harmitti tosi paljon ja että voitaisko seuraavalla vitutuskerralla kumpikin sanoa, mikä harmittaa/ärsyttää/suututtaa, niin toinen tietää sen. Muutenhan asiaa ei voi korjata tai siitä edes keskustella rakentavasti.

Rauhoitu nyt ja huokaise syvään ja ajattele, että meillä kuitenkin on kaikki perushyvin.

:hug:

• Tykkää
Reactions: Zarppa
[QUOTE="werty";28613228]Kannattaisko puhua omalle miehelle asiasta sen sijaan että valittaa siitä random ihmisille foorumilla? Ja olisit edes kiitollinen että miehes halusi viedä sinut IKEAan! Ei se sinne itse halunnut mennä vaan luultavasti yritti olla mieliksi huonolla yrityksellä, mutta kuitenkin yritti.. mahtaa olla aika rakastunut mies kun jaksaa katsella tuommosta "kuuromykkää norsunvittua" tai sitten vain tossutettu kunnolla :D[/QUOTE]

Voi jumalauta mikä viesti!! Olisit tyytyväinen että mies halusi viedä sinut Ikeaan :D. Ihan kuin ap olisi joku vajakki!!

Ja tottakai tänne saa kirjoittaa, voi saada hyviä neuvoja, kuten joitain on jo saanutkin, paitsi sinulta.

Meillä ei tuu tollasta norsunvittua eikä varsinaisesti kuuro-mykkääkään, mutta mua kismittää, kun miehellä kestää aina, jokaikinen kerta, kun kysyn jotain, ainakin puoli minuuttia vastata. Se miettii, sitten se saattaa hermostua jostian ulkoisesta ärsykkeestä miettiessään ja mun kysymys on toissijainen, mies hermostuu ja alkaa ynistä ja äheltää ja mulla palaa käämit. Yleensä siinä tilanteessa alan joko nalkuttaa, pyydän kauniisti keskittymistä ja vastausta, odotan 15 minuuttia kunnes joudun kysymään uudelleen tai kävelen vain vittuuntuneena pois. Riitoja tästä syntyy hirveesti, yritän aina käydä nekin läpi puhumalla ja anon miestä harjoittamaan tätä asiaa, mutta tuloksetta.
Tämmösen tapahtuessa voi tärkeäkin hetki tai päivä mennä pilalle, kun kommunikaatio ei aina pelaa. Tekee mieli lähteä kokonaan omalle polulle joskus ihan vain sen takia...

On hyvä tuntea oma puoliso. Meil ainakn hiljaisuys on myöntymisen merkki esim tossa syömisessä mut sit taas jos kysyn jostain tavaradta ni hiljaisuus tarkoittaa et ei todellakaan tuota. Myöntyminen ilmaistaan jonkin asteiselkrahuksella. Mut joo. Mä teen kaikki reis

Tekisit kuten minä.. Teen ensin suunnittelukeikan rauhassa omin päin, kerään yhteen ideat ja kustannusarvion. Esitän ne miehelle, tehdään päätös ja sitten käydään kantamassa ja maksamassa yhdessä. Siitä ei tule mitään jos miehen kanssa pitää siellä paikanpäällä alkaa jotain suunnittelemaan ja päättämään. Muutenkin, kun käy yksin saa hypelöidä rauhassa ne tekstiilit ja muut tilpehöörit samalla kertaa, ilman että joku hengittää niskaan ja tuskailee, kun sulla kestää.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä.;28613523:
Tekisit kuten minä.. Teen ensin suunnittelukeikan rauhassa omin päin, kerään yhteen ideat ja kustannusarvion. Esitän ne miehelle, tehdään päätös ja sitten käydään kantamassa ja maksamassa yhdessä. Siitä ei tule mitään jos miehen kanssa pitää siellä paikanpäällä alkaa jotain suunnittelemaan ja päättämään. Muutenkin, kun käy yksin saa hypelöidä rauhassa ne tekstiilit ja muut tilpehöörit samalla kertaa, ilman että joku hengittää niskaan ja tuskailee, kun sulla kestää.

Tää on hyvä idea, mutta toimii parhaiten varmaan silloin, kun matkaa Ikeaan ei ole montaa tuntia.
Mä en itse lähtisi yksin paikan päälle, kun matkaa on suunilleen saman verran kuin ap:llä, mutta katson toki netistä ensin.

[QUOTE="Vieras";28613621]Tää on hyvä idea, mutta toimii parhaiten varmaan silloin, kun matkaa Ikeaan ei ole montaa tuntia.
Mä en itse lähtisi yksin paikan päälle, kun matkaa on suunilleen saman verran kuin ap:llä, mutta katson toki netistä ensin.[/QUOTE]

Nyt en tajunnut. Miten niin toimii parhaiten silloin kun Ikeaan ei ole matkaa montaa tuntia???

Siellähän ne on kaikki tuotteet netissä, joten neuvottelut siipan kanssa (ja mittaukset mikä sopii minnekin paikkaan, budjettineuvottelut ja myös kuljetusasioiden miettimiset) voi siis tuon kommentoimasi ehdotuksen mukaisesti aivan hyvin hoitaa kotona.

[QUOTE="höh";28613686]Nyt en tajunnut. Miten niin toimii parhaiten silloin kun Ikeaan ei ole matkaa montaa tuntia???

Siellähän ne on kaikki tuotteet netissä, joten neuvottelut siipan kanssa (ja mittaukset mikä sopii minnekin paikkaan, budjettineuvottelut ja myös kuljetusasioiden miettimiset) voi siis tuon kommentoimasi ehdotuksen mukaisesti aivan hyvin hoitaa kotona.[/QUOTE]

Ei ole aikaa mennä käymään etukäteen, sitä tarkoitin. Jos käymisessä kuluu päivä, niin aina vaan ei aika anna myöten.

Ollaan muutettu kyllä mieltämme, kun on nähty huonekalu livenä, vaikka se kuvastossa on näyttänyt sellaiselta mikä oli hyvä.

Yhteistyössä