Ei ne yksityisetkään lääkärit välillä mitään osaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Oikea ranne ollut kipeä jo yli kuukauden. kävin yksityisellä lääkärillä 3viikkoa sitten ekan kerran, silloin todettiin että rasitusvamma ja sain sairaslomaa.sanoi että tulla uudestaan jos ei parane niin laittaa kortisoonia. varasin uuden ajan mutta nyt ei saanut aikaa enää samalle lääkärille jolla ekan kerran kävin joten sain ajan toiselle lääkärille. nyt kun kävin, ja sanoin rannekivusta, lääkäri kysyy että onko kättä kuvattu. kun vastaan että ei ole, että kävin vasta ja silloin sanottiin että tulla uudestaan jos ei parane.

Lääkäri toteaa että ei tälle nyt oikein mitään voi ja kirjoittaa lisää sairaslomaa. sitten kyselee että koska minulta on otettu reumakokeet viimeks, että voisin kuulemma terveyskeskukseen varata ajan ja vaatia verikokeisiin pääsyä. Lääkäri teki tuollaisen diagnoosin kun minulla krooniset selkäkivut välilevyn rappeuman takia ja toisesta ranteesta jänne repesi ja se jouduttiin leikkaamaan viime kesänä. Sitten sanoi että kannattaisi harkita alan vaihtoa kun ei kädet kuulemma kestä nykyistä työtä.

Alkoi vain ottaa päähän koko lääkärissä käynti, enkä älynny siinä sanoa sille mitään. diagnoosi oli nyt että jännetupin tulehdus. että ei tuolla yksityiselläkään näköjään lääkärit aina asiaansa osaa.
Ja miksi tänne kirjoitan? koska VIT***AA ihan järjettömästi. että ensi hätään valitan tänne. kai se täytyy yrittää varata arvauskeskuksesta aikaa jos ei tuo käsi ala parantua. tuolla vain niin huono tilanne että päivystys aikoja ei ole ollenkaan ja muita aikoja saa odottaa loputtomasti koska niitäkin onnettoman vähän. Että kenelle sitä lampsii seuraavaksi?

Ei ne yksityiset lääkärit mitään ihmetietäjiä ole. Samat koulut ne on käyneet kuin muutkin lääkärit ja useat lääkärit tosiaan vastaanottavat sekä julkisella että yksityisellä puolella. Yksityislääkärillä pääsee erikoislääkärille, kun on rahaa maksaa. Muutenhan palvelu ja tietotaito on samaa kuin julkisella.

No verikokeisiin ei tk:ssa noin vain mennä, tarvii lääkärin lähetteen. ja niitä ei noin vain määrätä, kokemusta on. kaikki vaivat laitetaan aina selän piikkiin ja niitä ei sen kummemmin tutkita.
Ärsytti vain tuon läääkärin asenne, mikä se on sanomaan mulle että vaihda ammattia. ja ei tuo sitä kortisoonia edes suostunu laittamaan.

[QUOTE="a p";25812835]No verikokeisiin ei tk:ssa noin vain mennä, tarvii lääkärin lähetteen. ja niitä ei noin vain määrätä, kokemusta on. kaikki vaivat laitetaan aina selän piikkiin ja niitä ei sen kummemmin tutkita.
Ärsytti vain tuon läääkärin asenne, mikä se on sanomaan mulle että vaihda ammattia. ja ei tuo sitä kortisoonia edes suostunu laittamaan.[/QUOTE]

Eikö siellä yksityisellä voi ottaa verikokeita? Ja lääkäri vain kertoi oman mielipiteensä siitä minkälainen työ sinulle fyysisesti sopii. Minulle lääkäri jopa sanoi, että mene yliopistoon. En tajunnut silloin, että minun olisi pitänyt siitä loukkaantua, huvitti vain.

Mä en nyt oikein tajunnut tuota juttua.. Siis kävit ekalla lääkärillä, joka sanoi rasitusvamma. Toinen sanoi että jännetupentulehdus ja suositteli tk:n kautta lisäksi reumakokeita?

Kipeytyykö tuo sun ranne sitten työstäsi johtuen vai muuten vaan? Jännetupentulehdus on rasitusvamma, joten sama diagnoosi vain vähän eri tavalla sanottuna. Ei sulle voi muuta tehdä kuin kirjoittaa sairauslomaa ja ehkä tarkistaa ne reumakokeet varmuuden vuoksi. Rannelasta voisi tietty nopeuttaa paranemista ja jos pitkittyy, sitten kortisonnipiikki.

[QUOTE="silakka";25812802]Täällä päin ainakin suurimmalla osalla tk-lääkäreistä on vastaanotto yksityisellä.[/QUOTE]

Sairaalassa ovat muuten duunissa, sitten ovat yksityisillä viikonloppuisin ja iltaisin hommissa.

TämäKIN ketju laittoi taas miettimään, että mikä ihmisten mielestä on hyvää lääkäripalvelua. Kun lääkärit Suomessa käyvät saman koulutuksen menivät sitten yksityiselle tai julkiselle. Ja usein ovat vielä kahden isännän palvelijoita. Eli onko erilaisten lisä- ja jatkotutkimusten määräämisen mahdollisuus sitten sitä laadukkuutta? Yksityisten lähetevirtaa julkisen puolen toimenpiteisiinhän ollaan tukkimassa. Mutta siis ihmeellinen kuvio...

No minä en nyt kans käsittänyt sun ongelmaas. kaksi lääkäriä sanonut, että rasitusvamma. Ja toinen käskenyt otattaa reumakokeet. Niin, mitä ne nyt ei osannut?

[QUOTE="vieras";25812955]TämäKIN ketju laittoi taas miettimään, että mikä ihmisten mielestä on hyvää lääkäripalvelua. Kun lääkärit Suomessa käyvät saman koulutuksen menivät sitten yksityiselle tai julkiselle. Ja usein ovat vielä kahden isännän palvelijoita. Eli onko erilaisten lisä- ja jatkotutkimusten määräämisen mahdollisuus sitten sitä laadukkuutta? Yksityisten lähetevirtaa julkisen puolen toimenpiteisiinhän ollaan tukkimassa. Mutta siis ihmeellinen kuvio...[/QUOTE]

Mun oman kokemuksen mukaan yksityisellä on ollut tasan yksi asia parempi kuin julkisella ja se on juuri se, että siellä pääsee helposti erikoislääkärille. Kävin monta kertaa julkisella puolella rasitusvammojen vuoksi ja aina sain diagnoosiksi vain rasitusvamman. Yksityisellä erikoislääkäri keksi syyn miksi noita rasitusvammoja saan.

Miten niin ei osaa? Eikai tässä osaamisesta ole kyse? Ja mun mielestä ne verikokeetkin voi määrätä ihan vaan vaikka työterveyshoitaja. Eli mars sinne siis!
Mä en yleensäkkään oo mitenkään innoissani näistä lääkärien haukkumisketjuista. Ei ne lääkäritkään mitään Jumalasta seuraavia ole, aina jotenkin vaan oletetaan että kun lääkärille menee, oli se sitten julkinen tai yksityinen puoli, niin omat ongelmat ratkeaa sillä! Eihän ne nyt voi herranen aika määrätä heti kerralla joka jessuksen koetta otettavaksi. Vai niinkö odotit?

Ja kyllä, monesti yksityisellä puolella on töissä myös samat naamat jotka on tk:ssa ja erikoissairaanhoidossa.

Yhteistyössä