Ei ole tämäkään varmaan tervettä (auringon "ottamisesta")

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Äskenkin seisoskelin ulkona auringossa 5-10min ja nautin siitä lämmöstä kyllä mutta mulla tulee heti mieleen kaikki ihosyövät. Nytkin mulla kyllä aurinkorasvaa (vieläpä sitä lasten Eucerinia missä fysikaalinen suoja) ja silti huolestun.

Ja sama juttu aina. Tykkään ja nautin lämpimästä ja kesä on ihanaa, mutta en koskaan ole auringossa niin ettenkö muistaisi sen vaaroja.

Ja minä en siis ikinä ota aurinkoa ja vältän palamista ja käytän aurinkorasvaa ja silti huolettaa. Varjossa olen aina kun se on mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sama juttu. En ole pihalla ollenkaan klo 11-16. Tarkkailen luomiani ihan vainoharhaisesti joka päivä. Ja mulla on niitä kymmeniä, varmaan lähemmäksi 100.

Minä olen pihalla "olenkaan" tuolla aika välillä, mutta vain kun se on pakollista. Lapset rasvaan huolellisesti päästä varpaisiin aamulla ja korostan sitä varjossa olemisen tärkeyttä heillekin.

Koitan olla tarkkailematta noita luomia (mullakin niitä paljon) koska tiedän kokemuksesta, että siitä saan aikaan vain hysteriaa.

Ja sitten raivostuttaa se, että itse pelkää näin paljon ja rasvaa huolellisesti ja kuitenkaan varmaan kukaan kavereistani ei edes omista aurinkorasvaa ja grillaavat itseään ihan surutta joka päivä ja tavoitekin on ainakin palaa, mieluummin ruskettua.

Just luin eräästä kunto ja terveys lehdestä et aurinko PITÄÄ ottaa joka toinen päivä, n. ½ tuntia ja ilman rasvoja niin kropan d-vitamiini varastot täyttyy :o Sillä määrällä kuulemma pärjää 3 kk eteenpäin eli pitkälle talvella niin ettei tarvi lisävitamiineja ottaa. Ja ei ole linkkiä koska oli ihan paperilehti ;)

Mä en pelkää niinkään ihosyöpää mut en halua ryppyjä :/ Oon jo 31 ja kyllä aikaisemmat auringossaolot näkyy ihossa ohuina juonteina. Aurinkohan on yks pahimmista vanhentajista tupakan ohella.

ajatelkaa,vaikka mäkin olen hyysterinen,mutten niin,auringossa tykkän olla enkä mieti syövästä ollenkaan,mutta en tykkä solariumista,juuri tästä pikkusen pelko tulee ja kuitenkin tuntu että vaan rahaa heitä turhaan,mutta meillä tytöt missä olen töissä,käyvät sännöllisesti solariumissa oliko se jopa 2krt viikossa,eikä he pelkää yhtään :/

Mulla ei ole lapsia, vielä, että ei tarvi olla ulkona, jos ei ite halua. Ensi kesänä sitten kai pakko...

Ja tosiaan kaverit grillaa itseään ihan surutta. Tyyliin bikineissä rannalla aamukymmenestä iltakuuteen. Ja sitten "Kylläpä kärähdin eilen auringossa, ihan on hartiat ja selkä palaneet."

Mä olisin tuossa vaiheessa varmaan hermoromahduksen partaalla, jos palaisin auringon takia.

Voiko tässä muuta kuin pyöritellä silmiään... Jos sulle joskus ihosyöpä siunaantuu, niin se aiheutuu kyllä ihan jostain muusta kuin siitä että olet seisonut joskus 90-luvulla auringossa 15 minuuttia.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Voiko tässä muuta kuin pyöritellä silmiään... Jos sulle joskus ihosyöpä siunaantuu, niin se aiheutuu kyllä ihan jostain muusta kuin siitä että olet seisonut joskus 90-luvulla auringossa 15 minuuttia.

No tätä olen itselleni yrittänyt sanoa...

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Mä en pelkää niinkään ihosyöpää mut en halua ryppyjä :/ Oon jo 31 ja kyllä aikaisemmat auringossaolot näkyy ihossa ohuina juonteina. Aurinkohan on yks pahimmista vanhentajista tupakan ohella.

Joo mä olen kans 30v enkä minäkään ryppyjä halua, mutta mulla ei ole mistään auringonotosta tullut ryppyjä kun en ole sellaista koskaan ottanut. Toki nuorena olen polttanut itseni joskus auringossa, mutta en kuitenkaan ole harrastanut sitä sen enempää enkä koskaan käynyt etelässäkään. Kaverit joille mainitsen tuosta ihon ikääntymisestä niin nauravat vain ja väittävät, että olen kateellinen valkoisine kinttuineni.

Alkuperäinen kirjoittaja näinkin päin:
Just luin eräästä kunto ja terveys lehdestä et aurinko PITÄÄ ottaa joka toinen päivä, n. ½ tuntia ja ilman rasvoja niin kropan d-vitamiini varastot täyttyy :o Sillä määrällä kuulemma pärjää 3 kk eteenpäin eli pitkälle talvella niin ettei tarvi lisävitamiineja ottaa. Ja ei ole linkkiä koska oli ihan paperilehti ;)

Jaa mä luin että 15min päivittäin aurinkoa ilman rasvoja riittää d-vitamiinin tarpeeseen. Ja tämä myös jossain paperilehdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jaa mä luin että 15min päivittäin aurinkoa ilman rasvoja riittää d-vitamiinin tarpeeseen. Ja tämä myös jossain paperilehdessä.

No eiköhän 15 minuuttia päivittäin ja 30 minuuttia joka toinen päivä ole suunnilleen sama asia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No eiköhän 15 minuuttia päivittäin ja 30 minuuttia joka toinen päivä ole suunnilleen sama asia.

No hitto katos vaan en jotenkin huomannut, että tossa luki joka toinen päivä. Joo onhan se aika tavalla sama asia. :D

mitä tukahduttavamman kuumaa ja aurinkoista vaan on sitä onnellisempi olen. käytän aurinkoöljyä. ei täältä kukaan hengissä selviä. jos kuolen ihosyöpään niin on sitten tarkoitettu.

Kuollaan täältä jokainen kuitenkin, se mua monessa asiassa lohduttaa. Viimeisin juttu, mistä luin, oli akryyliamidit, jotka aiheuttavat myös syöpää. Niitä on mm. perunalastuissa ja ranskalaisissa perunoissa. Myös leivistä, kekseistä ja pikkuleivistä sekä joistakin ryyneistä niitä on löydetty. http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/elintarviketietoa/akryyliamidi/

-Mä oon kirjoittanu niiiiin monta melanooma-epikriisiä sairaalassa, etten haluu olla auringossa.

-Vanhentaa sairaasti

-Tulee paha olo, ettei ees kiinnosta

- Ja sitte liikaruskettuneet länsimaalaiset näyttää tältä nelikymppisestä eteenpäin

998SAM_Lin_Shaye_005.jpg

Yhteistyössä