Ei ole totta!! Eikä varsinkaan oikein! ( "surmaajahoitsusta" )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200708146459656_uu.shtml

Onko tää TEIDÄN mielestä ihan reilua? Mun mielestä ei... Voishan sitten kaikki muutkin rikolliset vedota samaan syyhyn, ettei sais tuomiota! |O

Niin ja anteeks jos on ollu jo täällä. Koitin kyllä etsiä, mutta en löytäny... :whistle:

Siihen sivun kyselyyn liittyen...Musta on järjetöntä ettei hoitajien tietoja tarkasteta muuten, kun lasten kanssa työskenteleviltä. Eikä niitä kai muutenkaan paljon kysellä. Ei multa ainakaan ole koskaan kysytty missään, vaikka työharjottelu & työpaikkoja on kertynyt monia. Ei kukaan tietäis, vaikka olisin sarjamurhaaja (tosin jos en kiinni olisi jäänyt niin ei se papereista näkyis). Kuitenkin monesti yksin työvuorossa, jne. Että tehdä voisi vaikka mitä.

Tosiaan, mä olen tuota miettinyt että mitä tahansa voisi tehdä. Kaikenlaisia sekopäitä täällä sairaita hoivailee, kammottavaa. Hiukan paremmat pääsykokeet pitäsi mun mielestä järjestää, ettei ihan kuka tahansa pääse tälle alalle.

Jooh...

Mut minua kiinnostais mitä sille poliisin yliajaneelle nuorukaiselle nyt käy kun ainakin tällähetkellä on kaiketi vapaalla jalalla. Siis oikeudenkäynti tulee, mutta lieneekö linnaa olleenkaan kun kummiskin nyt vapaalla jalalla?

Jo on kummax mennyt tämä meno täällä.. En ainakaan ites haluis joutua tuommoisen hoitajan hoidettavaksi tulevaisuudessa.. Jätetään tuomitsematta jotta voi jatkaa hoitoalan töitä.. Haloo???

Eihän tuo reilua ole, mutta toisaalta eihän varastaminen sinänsä vaikuta kykyyn toimia hoitajana... Ja kyllähän lääkäriksikin pääsee ihan kuka tahansa älykkö. Olipa sitten miten huono tahansa ihmisten kanssa.

Ja taustojen tarkastaminen on siinä mielessä kurjaa, että erehdyksiä sattuu itse kullekin, joskus vakaviakin eikä niistä pitäisi joutua koko elämänsä ajan kantamaan taakkaa.

Mulla oli entisessä duunis työkamu joka varasti asukkailta ja laittoi syyt avotyöllistetyn piikkiin.. Siirtyi toiseen paikkaan töihin aj teki siellä samaa.. Siis varasti asukkailta (siellä ei kyllä ollut avotyöllistetty ketään).. Sai myös sieltä potkut ja viimisten tietojen mukaan on nyt kotipalvelussa töissä..

Näiden kahden edellisen paikan pomot ei tietääkseni ole tehnyt minkäänlaista rikosilmoitusta tästä sairaanhoitajasta..

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Eihän tuo reilua ole, mutta toisaalta eihän varastaminen sinänsä vaikuta kykyyn toimia hoitajana... Ja kyllähän lääkäriksikin pääsee ihan kuka tahansa älykkö. Olipa sitten miten huono tahansa ihmisten kanssa.

Ja taustojen tarkastaminen on siinä mielessä kurjaa, että erehdyksiä sattuu itse kullekin, joskus vakaviakin eikä niistä pitäisi joutua koko elämänsä ajan kantamaan taakkaa.

Virheitä ihmiset toki tekevät, mutta kyllä hoitoalalle ei sovi epärehellinen ihminen, eikä asiakastyöhon ollenkaan, kaupanalalle eli ei sellaisiin paikkoihin, joissa ollaan ihmisten kanssa ja heidän omaisuudensa kanssa tekemisissä.

Varkaan kyky toimia hoitajana on hyvin kyseenalainen, hoitajat pääsee usein käsiksi potilaan omaisuuteen.

Kyllähän nyt nyt nykyään pitäs hoitoallalla taustat tarkastaa ja toimittaa työnantajalle ote rikosrekisteristä, näin on ainakin sosiaalialalla ja opetustyössä, missä ollaan lasten kanssa tekemisissä.

Kyllähän niitä työpaikkoja löytyy, jossa voi työskennellä valvotusti, jtain töitä, joissa ei ole vastuuta, apuhommia.

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Jooh...

Mut minua kiinnostais mitä sille poliisin yliajaneelle nuorukaiselle nyt käy kun ainakin tällähetkellä on kaiketi vapaalla jalalla. Siis oikeudenkäynti tulee, mutta lieneekö linnaa olleenkaan kun kummiskin nyt vapaalla jalalla?[/quote

Kyse on kuitenkin poliisin murhasta, joten tuskin tuomiotta jää. Jos uhrina olisi ns. tavallinen ihminen, poika saisi vuoden ehdollista ja kortin puolen vuoden päästä takas. Tässä yhteiskunnassa ei ihmishenki paina :( Kokemusta on, tutut joutuivat nuorten hurjastelijoiden uhreiksi. Poikia vaan päähän taputettiin.

Toivottavasti tämä herättää työnantajia (ei vain hototyön) vähän miettimään ja kyseinalaistamaan työntekijöidensä taustoja! Sillä onhan tunnettua että tietyt "hulttio" ryhmät(anteeksi sanamuoto) hakeutuvat tarkoituksen mukaisesti tietyille aloille..esim. narkkarit ym.muut aineiden käyttäjät hakeutuvat hoitoalalle ajatuksena että sieltä saa "helposti" kamaa. Tosin nämä jäävät USEIMMITEN jo kouluaikana kiinni! ja pitää muistaa että ihminen ei ole ikäänsa sama kone vaan käytös jne voi muuttua myö uran aikana! Joka alalle varmasti riittää näitä valitettavia esimerkkejä!! Se et kohderyhmänä ovat vammaiset on jo liian paksua.. taitaa tuolla hoitajalla viirata muutenki ku korvienvälissä
Tosin nykyään useimmiten uuteen virkaan valituilta vaaditaan rikosrekisteristä toditus..sijaisilta ei!

Ja me kun kaverin kaa saatiin teininä kauheet sakot kun lisättiin karkkia pussiin punnituksen jälkeen. eli jotain 100g lisää laitettiin ja annettiin olla vanha hinta... :laugh:

Samanlaillahan raiskaajien tuomiota on lyhennetty tai jätetty tuomitsematta. Kun on vakituinen työpaikka/raiskaus kestänyt vähän aikaa jne. Samoin vasta todettiin ettei 5 puukoniskua ylävartaloon ole tapon/murhan yritys. Ihme meininki nykyään :(

Alkuperäinen kirjoittaja mari:
munkin tuttava valmistuu kohta lähihoitajaks ja on aika kova narkki :/

muualle kun ei päässy kouluun mutta lähihoitsukshan pääsee kaikki.

Tämä että lähihoitajaksi pääsee kaikki on kyllä totta. Ne taitaa hakea porukkaa jostain katuojasta, että saa pois työkkärin kirjoilta. Näin yleistäen...Onhan noita kunnollisiakin, mutta nämä pilaa maineen. Mä olen itsekin lähihoitaja (plus sh nykysin)

Yhteistyössä