Ei ole varmaan olemassa maidotonta voitaikinaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulle on tulossa vieraaksi maitoallergikko. Haluaisin tehdä pasteijoita, mutta onko olemassa sellaista voitaikinan tyyppistä taikinaa jossa ei olisi maidon ainesosia? Jos ei ole, niin mitä suolaista leivonnaista mä voisin hänelle tarjota?
Pitsaa en jaksaisi vääntää, enkä osaakaan. Mun pitsapohjista tulee aina pahoja, kuivaa korppua ja ihan p*skaa. Jos en muuta keksi, niin kai mun pitää sitten tehdä sämpylöitä?
Niitä mä osaan tehdä, mutta ne on ehkä vähän tylsiä.

eikös sitä kaupasta löydy maidotontakin voita, ei siis laktoositonta vaan sellaista jossa ei ole ollenkaan maitoa.

Miten mulla on sellainen mielikuva että olen sellaista ostanut. Ja maidon taas korvaa vedellä. kaikille maitotuotteille löytyy vaihtoehto.

[QUOTE="xxxx";24126625]eikös sitä kaupasta löydy maidotontakin voita, ei siis laktoositonta vaan sellaista jossa ei ole ollenkaan maitoa.

Miten mulla on sellainen mielikuva että olen sellaista ostanut. Ja maidon taas korvaa vedellä. kaikille maitotuotteille löytyy vaihtoehto.[/QUOTE]

Mutta, en mä sitä voitaikinaa osaa itse tehdä vaikka löytäisinkin maidotonta voita. Kaulitaan, käännetään, pitää kaulita tosi ohuita kerroksia päällekkäin ja taikinan pitää olla kylmää. Mä jätän tämän paremmille leipureille kun minä olen. Kiitos sulle kuitenkin. :)

Miten voi olla maidotonta kun se tehdään maidosta (tai siis kermasta), kertokaa tyhmälle!

Esim. myllyn paras torttutaikina on maidoton, käy pasteijoihin.

[QUOTE="xxxx";24126625]eikös sitä kaupasta löydy maidotontakin voita, ei siis laktoositonta vaan sellaista jossa ei ole ollenkaan maitoa.

Miten mulla on sellainen mielikuva että olen sellaista ostanut. Ja maidon taas korvaa vedellä. kaikille maitotuotteille löytyy vaihtoehto.[/QUOTE]

Häh! Voihan on tehty maidosta. Miten se voisi olla maidotonta? Kyllä ne kasvirasvajutut on sitten ihan asia erikseen.
Luulisin, että jotain maidotonta filotaikinaa voisi löytyä. Ja sitten niitä piirakkapohjia.

Yhteistyössä