Hae Anna.fi-sivustolta

ei olisi näin pitänyt olla

Viestiketju osiossa 'Ihminen hädässä' , käynnistäjänä hävettää, 22.07.2018.

1. hävettää Vierailija

Hei

Minulla on ollut vaikea elämä, nyt jo olen eläkkeellä. Olen koko ikäni kärsinyt mielenterveysongelmista erilaisista, nyt on vuosia ollut jo diaknoosina masennus, johon kyllä lääkitys. Olen kasvanut ympäristössä, missä oli ei kovin helppoa opetella sosiaalisuutta. Sen vuoksi olinkin koulukiusattu ja ,myöhemmin työpaikalla sama juttu. Olen 50-luvun lapsi.Tein työelämässä ollessani paljon mokia mm alkoholin kanssa useinmiten firman juhlissa. Osittain ainakin laitan syyksi, että alkoholia en lapsuuden kodissa nauttinut. Sisareni oli nuorempi ja kaikkien mielestä minua parempi, menestyi koulussa ym. Minä kun olin se keskinkertainen vaan. tuo koulumenestys kun oli kaikkein tärkein asia meillä. Olen ollut kahdesti aviossa. Eka mies oli estynyt luonne. Emme liikkuneet paljon muiden ihmisten seurassa kun hän oli arka. Toinen oli nuorempana tuurijuoppo, mutta nyt on paljon tasaantunut. Hän käytti rahaa siihen tapaan että meillä ei ole koskaan ollut esim kesämökkiä eikä mitään omaisuutta. Minä perin vanhemmiltani rahaa ja heidän osake myytiin kun aika heistä jätti. Ne rahat meni kaikki, siihen kun halusin osaltani humputella kun ei nuoren niin kuin voinut.Nyt olen mokannut alkoholin kanssa niin, että puhelin hukkunut (uudehko älypuhekin) ja lompakko. En pidä itseäni tyypillisenä alkkikksena koska en juo koko ajan. En näe mitään muuta ratkaisua elämääni kun itsemurha ja pelkään tehdä sitä, kun pelkään kuolemaa. Ei tässä iässä 60+ muutenkaan ole elinvuosia enää hirveästi jäljellä. En pidä itseäni tyhmänä, eikä mielestäni monikaan minut tunteva. Uskoisin jopa että olen syntynyt huonojen tähtien alla tai sitten jotain pahaa karmaa. Monethan ei tällaiseen usko, itse en tiedä, uskoako vai ei.
    Tämä on pitkä ,mutta voisiko joku tämän kuitenkin lukea. Herättääkö mitään ajatuksia. Tunnen. että olen ainoa tässä asiassa. Huom tämän tarkoitus ei todella ole, että syytän muita kaikesta, vaikka näin voisi olettaa. Kyllä suuri syy on itsessäni.

2. vierailija Vierailija

Ilmoitan vielä että minulla ei ole koskaan ollut kavereita, nuorena eikä vanhempana. Ei siis työssäkään ketään bestistä, olin muiden mielestä outo.

3. vierailija Vierailija

4. vierailija2 Vierailija

Hei! Olet yhtä arvokas kuin kaikki muutkin. Osallistu vaikka kirkon tilaisuuksiin ja jää juttelemaan jollekin työntekijälle. Taatusti löydät kohtalotovereita,jotka ymmärtävät ja joista on sinulle apua ja seuraa. Ehkäpä alat ajatella myönteisemmin itsestäsi ja elämästäsi,toivon ainakin niin. Onnea matkaan,kannattaa kokeilla!

5. vierailija Vierailija

Vaikuttaa siltä, että yksinollessa mieli alkaa kertaamaan omia mokia ja etsii syitä omaan kelpaamattomuuteen ja siihen että elämä ei tunnu sellaiselta kuin toivoisi. Sinulla on paljon sellaista menneisyydessä, mikä ei ole omaa syytäsi mutta ne asiat ovat jättäneet jälkensä sinuun. Sellaiset asiat on hyvä tiedostaa ja päästä hyväksyntään, sinuiksi oman itsensä kanssa kaikkine haavoineenkin.

Ei kannata menettää toivoaan. Jäljellä oleva elämä voi olla vaikka kuinka hyvää ja senkin aikana oppia paljon lisää itsestä.

Suosittelen oman mielen tutkiskelua meditaation ja kirjallisuuden avulla. Esim. Eckhart Tolle on kirjoittanut asiasta. Ihmiset käy välillä elämänsä pohjalla ja tuntuu ettei tietä eteen päin ole, mutta sinä hetkenä mieli ottaa vallan ja saa kaiken näyttämään pahalta ja toivottomalta. Asiat selviää ja elämä voi muuttua. Pitää vain mennä askel kerrallaan ja jatkaa vaikka välillä kaatuisi.

Hyvää jatkoa sinulle!

6. vierailija Vierailija

Kaikki me tehdään virheitä elämässä, mutta kaikkein parasta on, että koskaan ei ole liian myöhästä hakea muutosta elämään. - Suosittelen sinulle tutustumaan vapaitten suuntien kirkkojen tarjontaan. - Hyvä Sanoma anteeksiannosta siellä on ilmaiseksi tarjolla kaikille ja mitä parasta sen jälkeen voimme antaa myös itsellemme anteeksi. Paras on vasta edessä ja suuri opettaja kielsikin keräämästä aarteita tänne maan päälle, jossa koi syö ne ja ruoste raiskaa. Ota rohkeasti yhteyttä vaan lähimpään seurakuntaan.

Jaksamista ja hyvää jatkoa sinulle!

7. Hei vastaan sinulle ja kaikille muillekin tähän kantaa ottaneille. Kiitos ihanasta kannustuksesta. En tiedä vaikuttaako tämä mitään, mutta sai itkun silmään. Oli niin ihana lukea näitä

8. vierailija Vierailija

Hei uutena tuli nyt että olen joku vuosi sitten saanut velkajärjestelypäätöksen. Maksoin alussa ihan säännöllisesti viime vuoden puolelle annetun ohjelman mukaan. Lopetin maksamisen siis tosi tyhmästi tein. Nyt on seurauksena että nämä perintäyhtiöt alkaa lähettää maksukehotuksia tottakai. Ainoa vaihtoehto on, että maksan vanhan laskelman mukaan ensi kuun alusta ja sen lisäksi rästit. Nämä viimeksimainitut menee sitten tulevaisuudessa ulosottoon, kun en niitä muuten pysty. Seuraus että loput sataset mitkä näiden jälkeen jää, menee vuokraan Vav, mitä maksetaan yhdessä miehen kanssa. Miehen eläke on justiin tonni nettona ja hän maksaa pienemmän erän vuokraan pienituloisempana. Tämä on kyllä ihan meidän keskeinen sopimus. Minun noin 1600 nettotulosta jää siten loppukuun normaaliin kulutukseen n 100 euroa. Vuokratukea ei Kela maksa miehen hakemuksesta. koska meidän tulot lasketaan yhteen. Kelan perustoimeentulotuki on joka kuukausi kielteinen minun tulojen vuoksi. Kela vielä ilmoitti suuressa viisaudessaan, ettei velkajärjestelyä ole pakko maksaa. Seniorineuvonta (Vantaa) kysyi vielä minulta että "miksei minulla riitä rahat", kun sen puljun asiakkaat yleensä saa kuulemma puolet vähemmän eläkettä kuin minä. Kun kaikki näissä instansseissa perustuu laskelmiin. Eikä esim siihen, että ihmisellä tulee joskus jotain odottamatonta. Vaikka tää onkin näin pitkä, niin mainitsen vielä, että silloin kun jouduttiin eka kerta sossuun kun olin vielä töissä, uskottiin vakaasti että pimitän tulojani. En ole koskaan ollut mikää huippupalkkaa nauttiva. Sossu kuvittelee että vakuutusalan kaikki palkat on ainakin 4000 euroa bruttona, voi ollakin esimiehet ja asiantuntijat näin. Laitoin tämän sorry että näin pitkä senkin uhalla että minut tunnistetaan tästä. Olen siis tämä sama ihminen, mihin liitin tämän.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri