Ei oo tosi, kuskasin lastani ja hänen kaveriaan äsken, tuo kaveri sanoi,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskomatonta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yleensä näiden lasten vanhemmat on itse paljon poissa kotoa, joten yrittävät korvata sitä rahalla?

Elä siellä harhaluuloissas, jos saat siitä itsellesi paremman mielen.

Miksi ne sitten sitä rahaa syytää? MIHIN 10-vuotias TARVITSEE 5-10e päivässä?

Yleensä näiden lasten vanhemmat on itse paljon poissa kotoa, joten yrittävät korvata sitä rahalla?

Elä siellä harhaluuloissas, jos saat siitä itsellesi paremman mielen.

Miksi ne sitten sitä rahaa syytää? MIHIN 10-vuotias TARVITSEE 5-10e päivässä?

Siis vaikka perheiden tulot on luokassa useimmilla varmaan 5000-10 000e/kk, niin en itse anna lapselle rahaa noin paljon, KOSKA HÄN EI SITÄ TARVITSE!

Minä olen jo 37vuotias ja minulla on vähän tuo sama vika, että 20e ei ole mitenkään iso raha. :ashamed: Eikä Ima ole sitä opettanut minulle.
Tässä taannoin joku täällä palstalla kyseli linkkejä mistä saisi halvalla kauniita mekkoja. No laitoin linkit ja aloittaja totesi, että mekot nättejä mutta ajatteli ihan 20-30e hintaisia....se kuvastaa hyvin minun ajatusta.

No mun lapsen kaveri, myös kolmasluokkalainen puhuu että isi tienaa niin ja niin paljon, ja että te olette köyhiä jne. Kyllä ne asenteet kotoa tarttuu. Tosi törkeältä vaan kuulostaa lapsen suusta.

Alkuperäinen kirjoittaja em:
Eli mun mielestä 20 e. on paljon 3-luokkalaiselle. 10 vuotta sitten 100 mk, oli ihan iso raha opiskelijallekin. Vuonna 2001 sai 20 mk:lla jauhelihapaketin, makaroonia, maidon ja sipsipussin... että silleen.

Ja ennen sai vielä enemmän! Auto maksoi neljännespennin, kokonainen kartano 3,50mk ja viisi lehmää maksoi neljä käpyä!

Noinhan se on, mutta kyllä rahan arvo silti pitäisi opettaa lapselle. Onhan toi esim. pienipalkka-alalla kolmen tunnin palkka. Oon itse vaan tosi pihi, niin musta 20 e. on vieläkin joissain tilanteissa paljon rahaa. Saatan mennä kauppaankin 20 euron kanssa ja päättää, etten enempää tuhlaa ja laskeskelen kaikki sentit jne. Vaikka mulla olisi ja onkin rahaa.

Yhteistyössä