Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Iloinen Possu:
Meillä sama ikäero pojilla. Tulivat heti käymään kun vauva syntyi ja esikoinen toi vauvalle pehmolelun minkä valkkas ite ja mulla oli valmiina sairaalassa pikku auto vauvalta esikoiselle. Ja meillä joutui poika olemaan erossa minusta viikon kun olin vauvan kanssa sairaalassa. Se teki tiukkaa. :/

Meillä ei kyllä tyttö varmasti suostuisi antamaan vauvalle yhtään mitään, etenkään uutta lelua, kun haluaisi pitää sen itse... Toisaalta ehkä tätä juttua on turha hirveästi miettiä ja suunnitella etukäteen, kun synnytyksessä voi kuitenkin tulla vaikka mitä...minäkin olin esikoisen kanssa viikon sairaalassa, ja olin kyllä niin kipeä, että jos olisi lapsia ollut aiemmin, en olisi uskaltanut laskea niitä itseäni katsomaan! Elän vaan siinä toivossa, että tämä toinen kerta sujuisi paremmin...
Meillä kyllä lapsille on pienestä pitäen opetettu juuri tuota lahjojen antamista, jotta ei aina kuvitella että kaikki on omaa eikä mitään ikinä voi antaa toisille.
Itse epäilen kuitenkin nyt, että tässä taitaa olla vähän sitä että ap itse kuvittelee nyt vain kaikkea ja on kehittänyt päässään kaikkia kauhuskenaarioita. Ap on päättänyt, että lapsi varmasti traumatisoituu ja lapsi ei taatusti antaisi mitään lahjaa vauvalle jne jne jne.
Meillä ainakin pienille oli hirmu tärkeää se, kun sai itse valita kaupasta vauvalle sen lelun ja sitten viedä sen. Ei 2v voi olla ihan umpihölmö, joka ei käsitä jos hänelle puhutaan, että "käydään ostamassa vauvalle joku ihana lelu, saat itse valita ja sitten antaa sen". Yleensä tälläinen on jo ihan pienillekin hirmuisen tärkeää eikä tule mitään omimista siitä lelusta. Voi olla kivaakin joskus tehdä sen isän kanssa jotain tuollaista spesiaalia ja sitten käydä katsomassa äitiäja vauvaa. Ei kannata tehdä siitä mitään isoa numeroa, koska lapsi aistii sen. Isä voi mennä katsomaan äitiä ja sitten ikäänkuin siinä sivussa lapsentahtisesti esitellään se vauvakin.