(ei otsikkoa)

  • Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti
Nooni
Haudo lämpimällä ja itse kuumalla suihkulla suihkuttelin pitkiä aikoja ja rintaa painelin. Imetä vaikka pahalta tuntuisi, se helpottaa! Mielestäni ei buranaa jos imettää, en kyllä ihan varma. Panadolia mielestäni. Tsemppiä ja jaksamista!!!
 
*
joo buranaa voi ottaa ohjeen mukaan, mulla migreeniin saan käyttää, kunhan ei tosiaan syö levykaupalla ja jatkuvasti.

Lämpimiä suihkuja+hieronta+imetystä+imetystä (rinta saatava tyhjäksi).

Rahkakääre:jääkaappikylmää maitorahkaa väh. 1/2prk/rinta, semmonen senttin kerros kaikkialle, sitten tuorekelmu päälle, sitten harso lämmikkeeksi, päälle toppi, liivit tai joku paita ihan miten saat sopimaan. Pidä väh. 1h, mielellään enemmänkin. Enenn ja jälkeen syötön useita kertoja päivässä. Tällä sain ite vältettyä rintatulehduksen.
 
Sini77
Jos lämpö ei auta niin kokeilisin kylmää. Mulla oireet ovat johtuneet kudosturvotuksesta, joka esti maidon virtaamisen. Lämpö ei ole koskaan auttanut ja tuolta imetystuen puhelinneuvonnasta sain viimein vinkin käyttää kylmää. Vaikka mulla on jo synnytyksestä yli 2 kk aikaa.

http://www.babyidea.fi/imetys/ipalsta/termit.html

Kylmähoito: Kaalinlehdet jääkaappikylminä ja murskattuina, pyyhkeeseen käärityt pakastevihannespussit tai rahkakääreet rinnoilla auttavat turvotukseen ensi päivinä. Toimivat usein myös tukoksien sekä tulehdusten hoidossa. Kylmä vähentää pehmytkudosturvotusta ja saa näin maidon virtaamaan tiehyissä paremmin.
 
Muratti
Mulla tehosi tämä: Taskumattiin (tai no se mun pullo oli sellainen muovinen, puolilitrainen lituska) kuumaa vettä ja puteli kropan ympäri sidotun villakaulaliinan avulla kipeän rinnan päälle olemaan. Lisäksi lämmintä suihkuttelua ja reipasta imetystä. Auttoi joka kerta.
 
ap
Lämmittelin yöllä rintaa hiustenkuivaajalla(!),kun en viitsinyt herättää koko taloa suihkussa käymisellä.. lisäksi hieroin ja otin sen buranan.Onneksi poikakin söi kymmenen(!) kertaa yöllä. Aamulla rinta oli täysin kunnossa, kova iso patti ja pakotus tiessään! Kiitos vinkeistä kaikille!
 

Yhteistyössä