Hae Anna.fi-sivustolta

(ei otsikkoa)

Viestiketju osiossa 'Erityislapset' , käynnistäjänä äiti74, 20.03.2006.

1. äiti74 Vierailija

perheessämme on kaksi tyttöä,5 ja 3 vuotiaat.kysymykseni koskee jatkuvaa kinastelua ja tappelua.kokoajan on napit jostakin vastakkain,ihan pienistä asioista kasvaa iso riita eikä kumpikaan anna periksi.ei kaksaisi päivästä toiseen katsoa ja kuunnella jatkuvaa toisen kiusaamista...touhua ja tekemistä järjestän kykyjeni ja kerkiämiseni mukaan eli ei se mielestäni voi tekemisen puutekaan olla...antakaa please neuvoja????

2. Erityislasten äiti Vierailija

Minulla on erityislapsia, joista yksi on vaikeasti vammainen ja kaikkien sairauksiensa ja vammaisuuksiensa lisäksi riitelevät keskenään myös. Minä vaihtaisin tämän kokonaisuuden ilomielin pelkästään taisteleviin, mutta terveisiin lapsiin, jos voisin. Siltikään lapsiani en pois antaisi.

Sisarrusten väliset riidat kuuluvat asiaan, mutta on mielestäni niistä ongelmista pienempiä. Voimia sinulle!

3. Äiti Vierailija

Tule meille hoitamaan vaikeasti vammaista lasta viikoksi ja minä tulen teille, niin katsotaan mitä mieltä olet sen jälkeen asiasta!

4. Itselläni samalla ikäerolla olevat tytöt. Riitaa tulee mistä vain. Lopulta sain erityislapseni perheneuvolaan tutkimuksiin,löytyi samanaikainen tunne- ja käytöshäiriö(kaiken muun lisäksi). Lapsi on saanut terapiaa nyt puoli vuotta.Tilanne kotona jonkin verran rauhoittunut.
    Silti yhä edelleen voivat saada riidan aikaiseksi mistä tahansa. Pelottaa iltapäivät (n. 1-2h,jotka ovat keskenään).Olenkin neuvonut pikkusisarta menemään heti omaan huoneeseensa,kun isosisar suuttuu.Muuten saattaa seurata tavaroiden heittämistä,raapimista,lyömistä,kiljumista etc.....
    Perheneuvolassa meitä opastettiin ""antamaan"" lapsille omat tavarat.Ennen olivat esim. nukenvaatteet yhteiset >jaettiin.Ei tullut riitaa enää siitä...
    Iso kynnys oli ilmoittautua perheneuvolan asiakkaaksi.Mutta kehoitan sinua silti kääntymään paikkakuntasi perheneuvolan puoleen!
    Voimia sinulle!!!!

5. Härkä Vierailija

Ap:n kirjoituksesta ei käy ilmi onko jotain diagnooseja. Olen lasten riitelystä sitä mieltä, että aikuinen on siinä puheenjohtaja. Aina. Aikuinen pistää riidan poikki. Tiedän olevani vanhanaikainen, mutta uskon silti että jatkuva kinastelu on oiretta rajojen puutteesta.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri