(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iltavelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

iltavelli

Vieras
Aloittelin tässä kiinteitä 4 kk :lle tytölleni perunalla ja kyselisin kokeneemmilta oletteko antaneet iltavellin miten nopeaan makuannosten antamisen jälkeen? Annatteko vellin lusikalla vai pullosta ja kuinka paljon olette velliä kerralla antaneet?
Luin jostain, että ei kannata antaa velliä pullosta, jos imettää, menee kuulemma maidon kanssa sekaisin....pitääkö paikkansa. Oma vauvani on ollut tähän asti täysimetyksellä ja on pieniruokaista ja kokoista sorttia. Imee annoksensa nopeaan...Maitoa olisi muttei syö enempää (pumppamalla on vielä rinnasta tullut kun on lopettanut) . Tankkailee 2-3 tunnin välein. Pullosta eu meinaa myöskään maitoa huolia.....Ihan tuuripeliä ottaako siitä...

niin meinaatko sitä että perunavelliä nimenomaan illalla vai kuinka, en oikein ymmärtänyt? Anna peruna vaan lusikalla, meillä ei oo pulloa tarvittu /huolittu ollenkaan ja hyvin on pärjätty. Peruna (ja muut kiinteät uudet maut) kannattaa alottaa antamaan aamupv:llä että jos tulee vattavaivoja ni ne ehtis mennä ohi ennen yöunia, ettei sitä varten tarvi valvoa. Sitten kun vatta alkaa tottua ni voi lisätä kiinteää ruokaa myös iltaan.

Olin kai epäselvä....siis olen antanut tämän viikon puoliltapäivin perunasosetta (keittänyt itse perunan ja tilsannut haarukalla) äidinmaidolla lnotkistettuna ja ajattelin alkaa antamaan myös illalla jotain tissiä vahvempaa ennen nukkumaan menoa...JOs nälkä pitäisi vähän paremmin. Ajattelin antaa maissivelliä tetrasta ja sitten myöhemmin vasta puuroa vellin sijaan (5-6 kk), kun vatsa kestää paremmin.

Niin, että lusikallako kannattaa velliä vauva suuhun pistellä...oli aika löysää...Pulloa kun ei vauva huoli, ainakaan lypsämääni äidinmaitoa siinä. Ja kannattaako aloittaa velli miten pian kun olen vasta perunaan ja pikkuhiljaa muihin vihanneksiin totuttelemassa vauvaani. Ettei tule liikaa kerralla uutta.

Meillä ei myöskään oo pulloa oikein huolittu ja lusikalla en viittiny alkaa velliä lapioimaan. Tosin poika ei tykkää tutteleista eikä muista korvikkeista, joten six ei oo vellitkään maittanu. Taisin alkaa antaa puuroa iltasin, kun poika oli 4½ kk. Neuvolassa kysyin, että onko velli jotenki ""pakollinen"" ja siellä sanottiin, ettei tosiaankaan oo. Jos maha kestää puuroa, voi sitä ihan hyvin antaa. Meillä edelleenki (poika kohta 7kk) syödään illalla noin 20.30 iltapuuro ja sitte tisuhuikat päälle, mihin poika sitte nukahtaaki yöunille. Niin ja jos sitä velliä haluaa kokeilla, eikä tuttipullo kelpaa ja lusikalla ei jaksa syöttää, taitaa ainoo vaihtoehto olla nokkamuki. Siitä meillä on vettä juotu, ku ei tuttipullot kelpaa...