(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Graco turvakaukalon vyöt?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Graco turvakaukalon vyöt?

Vieras
Hei viisaammat, multa loppuu ymmärrys näiden vöiden kanssa eli mulla on graco-merkkinen turvakaukalo ja viikon vanha tyttö. Tiedän mistä pystyy vöitä kiristämään, mutta miten ne saa löysemmäksi, tiedän että siellä päällisen alla on sellainen nappula mistä löystyy. Mutta eivät löysty tarpeeksi, koska sellainen pideke estää (toivottavasti ymmärsitte) pitääköhän mun ostaa pidemmät vyöt? Onko tietoa kellään jolla olis saman merkkinen kaukalo? On vähän outoa, meinaan nyt jo vyöt on löysimmillään (ja liian tiukat vauvalle, kun toppavarustus päällä) (ymmärrykseni mukaan), eihän tähän kaukaloon voi mitenkään saada kiinni 13kg, niinkuin ohjeissa lukee 3kg-13kg. voiskohan joku valaista?

Soita liikeeseen, mistä ostit.Osaavat neuvoa.
Todennäköisesti siitä mainitsemastasi nappulasta pitää painaa ja samalla vetää turvavöitä edestä löysemmälle, niin ainakin britaxin kaukalossa toimii.

Siis aivan mahdotonta selittää kirjoittamalla... Se löysäämisnappula on sellainen metallinen juttu siellä kaukalon pohjassa. Siis kun käännät kaukalon nurinpäin, niin siellä mistä vyöt kulkee, sellainen aukko, siellä on metallinen kieleke jota painamalla (tai vetämällä...) vyö vapautuu ja sitä voi sit vetää lisää esiin. Tosi hankala selittää.
Jos et itse löydä sitä, niin käy siellä liikkeessä, mistä ostit...

Niin olen tehnytkin ja ovat niin pitkät kuin mahdollista, Ne vyöt on kiinni sellaisessa metallisessa levyssä. Joka turvallisuussyistä ei mene yhtään pidemmälle. Luulen, että gracossa vähän eri systeemi kuin Britaxissa. Kiitos kuitenkin. Olisko merkin omaavilla tietoa? Mun järjen mukaan pakko kai ostaa pidemmät vyöt? Aijon kyllä ottaa yhteyttä liikkeeseen, mutta olis kiva saada tietoa nyt jos jollakin olis?

siis ap. irrota hieman kaukalon kangassuojusta ja sitten löydät sen ""löysytysnapin"", se on tavallaan vauvan pepun alla. Mahdollisimman vaikea selittää, mutta kangasta irrottamalla varmasti huomaat napin.

Heips!
Meil on Gracon kaukalo ja painittiin sama ongelman kanssa heti sairaalasta lähdettyä. Saatiin löystettyy hieman, on nyt löysimmällä mahdollisella vaihtoehdolla. Ja on tosi kiree! tyttö on nyt 1kk ja 5kg.. Kävin tänään liikkeessä kysymässä, että mitenkäs tää muka pitäs mennä isomalle lapselle..? Vastaus kuului, että talvivaatteet vie hirveesti tilaa.. Sit ku vauva on hiukan ispompi, voi ottaa se lisäpehmusteen pyllyn alta pois ja pään ympärillä olevat lisäpehmusteet kanssa. Siten tulee lisätilaa. Että näin.. Hiukan oon pettyny ehkä.. Alettiin jo kattelee valmiix isompaa istuinta.

Luin ap. viestisi huolimattomasti, pöh! En kyllä osaa neuvoa enempää, tekniikka on miehen hommia, mutta aika jännä jos kuukauden ikäisellä jo vyöt kiristää. Meillä poika kolme kuukautta ja reilu seitsämän kiloinen eikä vyöt kiristä, vaan niitä saa kiristää ja siis ihan talvivaatteet päällä. Et kyllä luulisi noit vöitä pystyvän löysyttämään teilläkin... monimutkaista.

Meillä Gracon kaukalo oli pojalla ja siitä pepun alla olevasta metallinapukasta sain kyllä vöitä hyvinkin paljon löysemmälle. Ja kun poika syntyi syksyllä otin talvella jo sen pienentäjän pois, päätuen jätin. Ja ihan hyvin mahtui istumaan sinne viel vajaa 1v ikäsenä.
Vaikka meillä kyllä jo 6kk siirryttiin isoon istuimeen, kun poika ei enään viihtynyt kaukalossa. Mutta kyllä hyvin mahtui ja vyöt riitti.

Kun otat lisäpehmusteen ja huom myös styrox-kiilan pois, niin vyöt täytyy SIIRTÄÄ toisiin reikiin!! Myös vyön pidikkeet siirretään niihin viimeisiin lenkkeihin. En nyt muista miten se meni kun siitä on jo aikaa kun siirrettiin ne. Käyttöohjeista löydät selityksen. Jos et löydä käyttöohjeita niin kirjoittele tänne niin kaivan ne esiin ja selitän miten:) Jos olette jo tämän siirron tehneet niin sitten en osaa neuvoa...

Meillä kanssa Graco ja kävin sitä äsken tutkimassa... tyttö mahtuu vielä siihen hyvin kun on vaan siirretty vöitä ylemmäs. Styrox on vielä paikallaan, pään tuki lensi jo laitokselta lähtiessä pois, tyttö oli vajaa 5 kg painava ja 53 cm pitkä syntyessään. Nyt on vajaa 4kk vanha ja pituus 63 cm ja paino 6,5 kg, vielä mahtuu.

Missä vaiheessa täällä kirjoitelleet ovat ottaneet pois sen styroxin?

Mistähän styroxista täällä puhutaan?Se pienentäjä joka vastasyntyneelle on tarkoitettu,sen oon aikoja sitten ottanut pois,ekan kk jälkeen.Meillä tyttö nyt 7 kk ja mennään kaukalossa edelleen.Yhen hyvän jipon keksin,leikkasin vanhaan äitiyspakkauksen makuupussiin turvavoille reiät ja asetin makuupussin kaukaloon.Näin me pärjätään ohuemmalla puvulla,kevyttoppiksella ja kun paljon autoillaan,saa makuupussin avattua kun auto lämmin.Tyttö on kaukalossa,eikä hikoo ja kiukkuu enää niin.Samalla kädet saa olla vapaina ja leikkiä.
Vyöt kyllä on napakat,mutta riittää.Tyttö n.68 cm ja 7,6 kg.Ja siis vyöt kyllä oleet ihan paksun toppapuvunkin kanssa!!

Tutkin ohjetta ja kaukaloa lisää, ei sitä styroksia mielestäni voikaan poistaa. Vaikuttaa siltä, että sen kuuluu olla paikallaan aina. Se pohjahan, joka tulee sen alta näkyviin on ihan liian muhkurainen vauvan pepun alle.

Ei sitä styroxia poistetakaan, ainoastaan se irtonainen KIILA, eli kun sen poistaa niin vauva on istuvammassa asennossa. Ja siis pointtini oli se, että vöiden säätöjä voi/pitää muuttaa kun vauva kasvaa. Kun siirrät vöiden kiinnityksen viimeisiin lenkkeihin, niin tulee lisää pituutta vöille. Samaten vauvan kasvaessa vyöt tulee siirtää kulkemaan ylemmistä aukoista. Mutta tosiaan käyttöohjeessa tämä kerrotaan hyvin.

Olit siis jo löytänyt sen löysennysnapin jalkovälistä - hyvä! Se ei vielä riitä (kuten olet jo huomannut)

* KÄÄNNÄ TURVAKAUKALO YLÖSALAISIN -> KAUKALAN TAKANA (suunnilleen pepun kohdalla) turvavyöt kiinnittyvät sellaiseen METALLISEEN ""LÄPYSKÄÄN"" !
*VEDÄ HIHNAA ALASPÄIN (kohti jalkoja), saat ""läpyskän"" paremmin esille ja huomaat, että turvavöiden päät saa irti siitä metallisestä läpyskästä.
*IRROTA TURVAÖIDEN PÄÄT ""LÄPYSKÄN"" HAKASISTA.
* KUN TURVAVYÖT OVAT NS. IRTI, voit sujauttaa nyt ne ylemmistä aukoista (katso istuimen puolelle -olkapäiden yläpuolella)
* SITTEN TAAS KIINNITÄT NE TAKAISIN SIIHEN METALLISEEN LÄPYSKÄÄN (huomaa siinäkin kaksi kiinnityskohtaa)
* lisää pituutta hihnoille saat säätämällä sillä jalkovälissä olevalla hihnalla

Saitkohan selvää - kokeile!

t: ope

Yhteistyössä