(ei otsikkoa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ikäero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ikäero

Vieras
Tapasin oikein mukavan miehen, viihdymme keskenämme.
Mutta.....ikäero ajatuttaa.

Hän on 66-vuotias, eläkkeellä ja leski, ollut leskenä jo vuosia. Itse olen 21-vuotta häntä nuorempi. Eli isäksi kävisi...en olisi ikinä kuvitellut ihastuvani isäni ikäiseen mieheen, mutta näin nyt vain kävi.

Onko kenellä vastaavia kokemuksia? Miten ikäero näkyy arjessa, onko siitä haittaa?

Mitä sinä mietit kun huomasit että tunnet tätä miestä kohtaan rakautta ?? tuskin mietit ikää ja ulkonäköäkään enään siinä vaiheessa.
Eiköhän ole niin että mikään mikä on mahdollista ja tuntuu hyvältä, saa elämäänsä kaipaamaansa iloa ja makua, syytä iloita olemassaolostaan aikuisena ihmisenä, on hyväksi. Arvelen että kysymyksesi lähtee siittä että , ystävät, sukulaiset , sisaret tai omat lapset, saataavat tehdä kiusallisia kysymyksiä ja osoittaa käytäytymisellään, että eivät kykene elämään omaa elämäänsä, vaan tarvitseevat muiden(sinun) ihmisten ""sotujen"" selvittelyä, ettei tarvitsisi kohdata oman elämänsä ""tyhjyyttä"".
Jos annat näille tyhjyyden ihailijoille vallan , he kyllä repiivät tämän mies ihastuksesi alta aikayksikön silpuksi ja ovat vielä iloisia kun huomaavat sinunkin sydämesi särkyneen.
Paitsi että toden näköisesti suojelet sisintäsi ja et koskaan uskalla lähteä elämään omaa elämääsi.
Pelkästään se että mietit mitä muut ajateleevat tai miten on käynyt kun eri ikäiset alkaavat yhteisen polkunsa.
Haluatko että saat jonkin sortin turva takuun ettei ukkopaha kuolla kupsahda heti alku metreillä tai että teitä ei kivitetä valintanne johdosta, tai että miehen kokemuskseteivät olisikaan sellaisia että yhteinen elämänne olisi yhtä juhlaa.
Et tule saamaan mitään takuita etteikö valintasi olisi suoraan perseestä ja etteikö sydämesi murtuisi tekemäsi väärän valinnan vuoksi, ei elämässä ole turva takuita, jos niitä kaipaat hautaudu kotiisi ja pysy hengissä , tule helvetin vanhaksi ja vieköön dementia senkin vähäisen mitä olet uskaltanut elää.
Tai koppaa miestä käsikynkästä ja iloitse kun löysit jonkun joka iloitsee että kohtasi sinut, jos onni on myötä teidän yhteinen taival voi kestää kymmeniä vuosia ja siinä on elämää elettäväksikin asti. Ole rohkea , sillä et sinäkään mikään tyttönen enään ole.

Heh.

Vaikka teoriassa olisimmekin lasten, tuttavien ja naapureiden arvostelun yläpuolella ja sinut omien ratkaisujen kanssa, niin silti. Ympäristön ennakkoluulot tulevat joka tapauksessa näkyviin arjessa ja vaikuttavat tavalla ja toisella, enemmän tai vähemmän, myös meihin.

Esimerkiksi:

Miehen lapset ovat hieman nuorempia kuin minä. Heitä kalvaa epäluulo, että olen höynäyttämässä isää ja viemassä osaa heidän perinnöstään. Täysin aiheeton juttu, mutta valitettavasti tämä näkyy lasten käyttäytymisessä. Isälle ollaan ilkeitä ja ""varotellaan viekkaasta naisesta"". Tosin viekkaudestani heillä ei voine olla näyttöä, koska lapset eivät ole vielä minua tavanneet :-).

Naapureiden kysymykset ""seisooko sillä vielä?"" sekä kommentit ""johan sillä on toinen jalka haudassa"" jätämme omaan arvoonsa.

Joo niinhän se menee, aina on lauma ihmisiä joille ei elämä ole ilman muiden kiusaamista minkään arvoista.
Tiedän että kykenemme olemaan niin saatanallisia toisillemme että heikommat tappaavat itsensä, kun eivät jaksa kohtaamaansa paskaa.
Siihen nimen omaan sisältyy , perintöä kärkkyvät kersat, ja jos on onnistunut sellaiset kasvattamaan, eikä aikanaan tajunnut ottaa sen kaltaisia riiviöitä takajaloista kiinni ja vetäisemään muurin kylkeen, niin eläköön tekojensa kanssa.

Mutta perintöhä jää kuoleilta, eli pankaas tuhlaten ne hillot, niin alkaavat kärkkyjät hankkia jotain omaa.

Älkää olko ilkeitä vaan olemalla ystävällisiä ja ymmätäväisiä, mutta erittäin päätäväisiä saatte elää omaa elämäänne.
Ja jos joku tiedustelee ""seisooko sillä viellä"" (no seisooko??)vastaus on toden näköisesti että mitä vanhempi pukki sitä kankeempi sarvi ;D eikös vaan ja ehkä petivaateita ei pölyytellä montaa kertaa kuukaudessa, mutta aina silloin kun niin tehdään siihen menee joku tunti . Eikä aikuinen mies ole mikään siemenlinko jonka ""mällit"" lentää 3metriä ja Hesarin läpi, sellaisen sunnuntai painoksen, mutta eipä tule turhia pyykejäkään.
Tiedän ettei naapurit, sukulaiset ,lapset , eikä ex ole niitä jotka loppu pelissä suhteen rikkoovat, sen tekee pari itse, muut vai nopeuttavat kehitystä jos niikseen käy.
Mutta pitäisi muistaa että vain omilla kokemuksilla toisesta on painoarvoa ja jos ne ovat liittoa vahvistavia, niin pitää kai vain todeta että koirat haukkuu, mutta karavaani jatkaa kulkuaan.

Yhteistyössä