Ei päästä nimestä yksimielisyyteen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ulla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Ulla"

Vieras
Avomieheni on ruotsalainen, asumme Suomessa. Lapsemme on saamassa perinteisesti kolme nimeä. Etunimeksi tulee Lasse, toinen nimi auki, kolmanneksi nimeksi tulee molempien suvussa kulkeva Johannes.
Minä haluaisin, että toinen nimi olisi Antton, mies Hampus. Hampushan on Johanneksen hellittelynimi. Minusta ois hassua, että pojalla ois tavallaan sama nimi kaksi kertaa. Sama kuin olis Pena Pentti tai Masa Matti.
Eniten tuossa Hampus-nimessä minua vaivaa se, että minulle tulee mieleen hampuusi.
Miten tästä sopuun?

Hampus on kyllä vähän hassu nimi... Ei oikein sovi suomalaisen suuhun, ainakaan mun. Mä laittaisin jonkun nimen, joka löytyy sekä suomalaisista että ruotsalaisista nimistä ja vielä sellaisen, joka kirjoitetaan niin kuin lausutaan. On lapselle helpompaa, kun asutte Suomessa.

Meilläkin molemmissa suvuissa kulkee nimi Johannes. Kuinkahan monella on näin? Eikös Johannes oo yleisimpien nimien listalla aika kärkipäääs? (ja meilläkin yhdellä pojalla on kolmas nimi Johannes)

No joo, mutta itse asiaan. Hampus on kamala, todellakin hampuusi tulee mieleen. Pidä pääs ja käske mies keksimään parempi vaihtoehto!

Hampus ?
Ei ei ei, kauhea nimi.
Hamppu Hampus.
Lasse Jaakko Johannes tuli mulle mieleen ensimmäisenä.
Lasse Anttoni Johannes.

Ette voi sitten varmaan laittaa kumpaakaan, vaan teidän pitää laittaa joku ihan muu nimi. Nyt joltain mummolta nimiehdotus tuohon väliin, niin sitten se on ihan mielissään kun sai päättää lapsen toisen nimen ;D

Yhteistyössä