Ei raskaana oleville, ei raskaanan oleville....... Eteerisistä öljyistä kysyttävää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 562
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Ajattelin tehdä jalkakylpysuoloja joululahjoiksi, mutta kun alustavasti katsoin noita öljyjä netistä, likipitäen kaikissa laventelia myöten on että ei raskaana oleville.

:O

Kielletäänkö heiltä varmuuden vuoksi kaikki? Onhan kaikensortin jalkarasvoissakin laventelia eikä ainakaan mun jalkarasvatuubissani ollut varoitusmerkintää...
Ja saunatuoksuissani oli eukalyptusta- ei merkintää pullossa vaikka nettisivustolla sekin kiellettiin.

MITEN noita sitten käytetään kun varoitus pätee? Vai ainako? Ei kai noita ole tarkoistuskaan sisäisesti nauttia vai hä? Onko jalkakylpy siis vaaraksi?

Enkö mä todellakaan voi tehdä jalkakylpysuolaa :O

Muistan lukeneeni, että aromaterapiaa ei Suomessa suositella raskaana oleville.
Mutta ei mun mielestä eteerisillä öljyillä parfymoidut tuotteet ole kiellettyjä. Muutenhan teollisesti valmistetuissa jalkasuolapurkeissakin pitäisi olla varoitukset.

No sitähän minäkin.

No, jos systeri on sitä mieltä että ei käytä niin sitten ei käytä. Käyttäkööt jälkeenpäin jos arveluttaa.
Tosin, sama äiti hänet on kasvattanut kuin minutkin, joten varmaankin käyttää :D

Siispä- kauppaan!

Naapurin aromaterapeutti ei laittanut mulle muuta kuin sitruksia, mutta ongelmahan on juuri se että niiden vaikutusta ei ole tutkittu. Mä oon saanut synnärillä kyllä muistaakseni kamomillajalkakylvyn. Muistaakseni siinä oli myös laventelia. Itse vetelin ihan auringonhattu-uutteetkin. Noita käytetään muualla tosi paljon, täällä on kaikki vaan varmuuden vuoksi "kiellettyä".

Yhteistyössä