Ei tää oo ihan tervettä enää..Mikä se oli se aine..*turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IhanaValo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IhanaValo

Vieras
Mikä se oli se, mikä estää/vähentää makeanhimoa? Kromi vai mikä?

Tai no, noihin grillimässyhimoihin sekään ei varmaan auta.

Ihan hirveetä, kun tekee vaan mieli jotain epäterveellistä :ashamed: Ja se vaan pyörii mielessä niin kauan, kunnes sitä saa..ja sitten onkin taas morkkis, että pitikin langeta jälleen, laihdutusta pitäis alkaa taas eikä huvita yhtään, kun tiedän ettei oo eka eikä vika kerta kun tää sama homma on.
Tuntuu että lihon vaan kun en osaa olla syömättäkään.
En tosin oo hirmusti lihonut, mut ei tää paino tästä tipukaan tätä menoa, junnaan vaan samassa.

Suklaatakin on syöty koko joulu, eikä auta sekään..vieläkin tekee mieli. Onneks ne loppui kotoa, pitää vaan olla ostamatta lisää..

Minä kans oon alottanu laihduttamisen jo monta kertaa, silti kaupasta lähtee mukaan suolatikkuja, pähkinöitä, sipsiä... Ja aina kun mies lähtee kauppaan niin jotain on pyydettävä tuomaan

Ei tuosta kromista ainakaan mulle ollu apua. Itsekuri on paras. Joskus aikoinaan ostin esim.suklaapatukan ja söin palan päivässä. Nykyään menee kyllä koko patukka.

Se on vaikeeta, eikä siihen poppakonstit auta. Se tahto ja voima pysyvään muutokseen lähtee sisältä, ja sitä ei voi "pakottamalla" saada. Ikävä kyllä..

Mä oon ollut jo 14vuotiaasta saakka jojo-laihduttaja ja pikkuhiljaa mulle kehittyi ahmintahäiriö. sen kanssa oon nyt muutaman vuoden taistellut ja pikkuhiljaa olen saanut sen hallintaan mm. terapian avulla.
Pienemmät annoskoot ja herkkujen salliminen on mulla auttanut. eli vaihdoin sen suklaalevyn suklaapatukkaan ja 300g karkkipussin 90g pussiin. syön vain kun on OIKEASTI nälkä. pienin askelin kohti terveellisempää elämää.

Tsemppiä. :flower:

Mitä enemmän ihminen itseensä hiilareita ahtaa, sitä hanakammin kroppa niitä vaatii. Lyödäänkö vetoa, että jos olet kolme viikkoa TÄYSIN ilman karkkia, sipsiä, valkoista leipää jne, nopeita hiilareita, niin ensinnäkin sun olo paranee, ja toiseksi sun makeanhimo loppuu..? =)

Mitä enemmän ihminen itseensä hiilareita ahtaa, sitä hanakammin kroppa niitä vaatii. Lyödäänkö vetoa, että jos olet kolme viikkoa TÄYSIN ilman karkkia, sipsiä, valkoista leipää jne, nopeita hiilareita, niin ensinnäkin sun olo paranee, ja toiseksi sun makeanhimo loppuu..? =)

Tämä pitää ihan TÄYDELLISESTI paikkansa kyllä =).
Itse kokenut omalla kohdallani pariin-kolmeen kertaan.
Se on kuin mikä tahansa riippuvuus.

KUN saat itsesi olemaan 3 viikkoa ilman, alkaa selvityminen, mutta se edellyttää, että tuon kolmen viikon aikana et laita suuhusi YHTÄÄN karkkia, eli täydellinen nollatoleranssi niiden suhteen.

Voin luvata, että tehoaa. Itse olin vuodenkin ilman karkkia näin...Sitten otin yhden...ja lopputuloksen varmaan arvaatkin :(.

Tammikuussa pitäisi taas iso urakka aloittaa. Tsemppiä!!!

Ajatuskin ahdistaa.. :snotty:
Varmasti sen arvoista, jos tosiaan olo paranee ja etenkin tuon makeanhimon kans..huh.

Mä oon tässä muutaman viikon ajan syönyt Pirkan pureskeltavia kromitabletteja, ja kyllä ne on tavallaan auttaneet syömishimoihin (sekä suolaisen että makean). Ei tule enää sellaisia hillitsemättömiä 'PAKKO saada mussuttaa!' -kohtauksia, jotka eivät hellitä muuten kuin hipsimällä nöyrästi kauppaan. On siis helpompi jättää herkut ostamatta, kun ei ole enää sellaisia pakottavia himotuskohtauksia.

Tästä huolimatta mun tulee syötyä aika paljon herkkuja. Aina välillä vaan tulee mieleen, että olispas kiva leipoa jotain tai käväistä kauppareissulla karkkihyllyn kautta. Kyläillessä syön tarjoiltavia ihan samaan tahtiin kuin ennenkin, ja kaikki lahjaksi saadut suklaakonvehtirasiat ym. tuhotuvat entiseen tahtiin. Eli ei se kromikaan mikään autuaaksi tekevä ihmelääke ole, vaan radikaaliin herkkujen vähentämiseen tarvitsee edelleen omaa tahdonvoimaa. Mutta kyllähän se vähän helpottaa.

Mä kans luin just hiljattain että kromilla ei ole vaikutusta makeanhimoon.
Mulla itsellä ei toimi totaalikieltäytyminen vaan kohtuus. Olen nyt 12 kg laihduttanut ja herkutellut kuitenkin melko usein. Mutta paljon vähemmän kerralla kuin ennen.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:

Ajatuskin ahdistaa.. :snotty:
Varmasti sen arvoista, jos tosiaan olo paranee ja etenkin tuon makeanhimon kans..huh.

Sun täytyy vaan miettiä mikä on sulle tärkeintä, onko se hetkellinen hyväolo niiden herkkujen parissa, vai terve ja ihana olo oman uuden kroppasi kanssa. Lisäksi voit tehdä itselles jotain pikkunautintoja iha terveellisestikin; porkkanatikkuja dippikastikkeella, rahkaa ja marjoja, erilaisia hedelmiä pilkottuna kuppiin jne. Se täytyy vaan opetella. Usko, että tiedän mistä puhun..=)

Ei siihen auta muu kuin ei vain osta karkkia. Vieroitusoireisiin voi aluksi juoda pepsimaxia, mutta sitä ei kannata jatkaa muutamaa päivää pidempään tai tulee siitä riippuvaiseksi.

Yhteistyössä