Ei taida laktoosivaivat olla kivuliaita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "argh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"argh"

Vieras
Menee taas hermo tuohon meidän kehariin (13v), vaikka lievä keharin onkin mutta arrgh.

Juu haukkukaa vaan kuinka paska mutsi olen :( en ole tänään vielä käynyt kaupassa ja eilen en käynyt ollenkaan kun oli tuota ruokaa ja maitoa niin paljon että aattelin sillä selviävämme nyt siihen asti kunnes menen iltapäivemmällä kauppaan.

Eli asiaan siis :D
Laitoin ruuan, nakkasin ne muksujen (9 ja 13v) nenän eteen ja juoksin nopeasti pyykkituvassa ottamassa pyykit koneesta ja ripustin kuivumaan (2 pussilakanaa jos nipottamaan aletaan kuinka siinäkin menee aikaa)

Kun tulin takaisin kotiin oli tuo ainut maito juotu!
Siis sen että selän kaannän!
(Toki meidän toinen lapsi juo ruuan kanssa maitoa ja, nyt olin laittanut tuolle meidän erityismuksulle jäävettä (josta myös tykkää) vaan ei. Olen siis näin toiminut ennenkin ja on toiminut)
Kaikenhuppuna tuolla meidän keharilla on vielä tuo laktoosivaiva eli maha ei kestä tavis maitoa vaan pitää olla joko hyla tai laktoositon tai menee kirjaimellisesti heti kuralle ja alkaa pierettämään ja oikeasti saattaa tulla paskat housuihinkin.
Hän hyvin tietää ja erottaa (osaa lukea) että tuo ei ole hänen maitoa vaan otti kun teki kuulemma niin mieli.
Siis hemmetti, hän tiesi että me mennään ruuan jälkeen kauppaan, mene tässä nyt mihinkään kun yhden tarvitsee juosta vessaan :(
Eipä taida laktoosivaivat ollakkaan kivuliaita kun kerran ollaan valmiita juomaan tuommoinen iso puolelitran tuopillinen maitoa.
Ja arvatkaapa vaan mikä lemu siellä vessassa sen jälkeen on :X

Sori vaan noi virheet mutta harmittaa kun pyykkipäivä vaan jatkuu ja jatkuu sen takia kun minun nyt vaan teki mieli ja minä otin.

Kun tuo muksu tietää senkin varsin hyvin että jos niin koasti tekee mieli niin pyytää sen laktoosin pilkontalääkkeen, vaan ei niin ei!

pyykkipäivä jatkukoot hurraa

No jos vamma on lievä, niin jätä hänet kotiin vessan viereen kauppareissun ajaksi. Meillä en kyl oo tuon ikäisille mitään juomaa lasiin kaatanut, itse ovat ottaneet. Laktoosivaiva on kiusallinen muttei vaarallinen joten aikuinenkin usein punnitsee, ottaako tavista ja kärsii..

Ei ihme jos menee hermo. Mullakin on välillä meinannut mennä omiin, vaikkei meillä sen kummempia diagnooseja ole kuin tolla 15 v:lla ADHD.
Mutta heti herättyään tänäänkin säntäsi johonkin ulos kun silmä välttää, ei edes syönyt. Ruoka oli kyllä valmiina, kun heräsi vasta kahden aikaan päivällä.

Kun soitan perään niin ei mun oo nälkä, tuun kohta. Sitten tulee ja on ollut naapurissa kaverillaan ja mässyttänyt siellä sipsejä, joo ei ole edelleenkään nälkä.
Parin tunnin kuluttua sitten kauhea ruikutus että kauhea nälkä hei onko meillä tehty tänään ollenkaan ruokaa. HUOH!

Onneksi kohta alkaa taas koulut!

Kehari! Sanotko sä sun lasta kehariksi!!?? Voi jeesus sentään. Pitääkö oikein erityisesti mainita että lapsi on kehari. Puhutteletko kotonakin, että "hei kehari siellä"!? Hanki jostain apua, jos maidon juonti noin rassaa hermoa. "Keharit" kun ei välttämättä muista tai tule ajatelleeksi hetkeä pidemmälle.
T. Keharin isosisko

Kehari! Sanotko sä sun lasta kehariksi!!?? Voi jeesus sentään. Pitääkö oikein erityisesti mainita että lapsi on kehari. Puhutteletko kotonakin, että "hei kehari siellä"!? Hanki jostain apua, jos maidon juonti noin rassaa hermoa. "Keharit" kun ei välttämättä muista tai tule ajatelleeksi hetkeä pidemmälle.
T. Keharin isosisko

Jotkut keharit sanovat itsekin itsejään kehariksi. Eikä pidä sitä loukkauksena. Ja kehariinkin voi mennä hermo, ihan niin kuin ihan keneen tahansa muuhunkin.

t. Toisen keharin sisko.

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
Meillä ei ole puhuttu edes kehitysvammaisuudesta siskoni kuullen. Saati sanottu kehariksi. Kyllä hän itsekin jossain määrin ymmärtää olevansa erilainen kun me "normaalit". Ja todellakin voi mennä hermot mutta en tulis tänne siitä kertomaan. Mun mielesta se on haukkumasana. Samoin kuin äpärä tai vammanen.

Meillä ei ole puhuttu edes kehitysvammaisuudesta siskoni kuullen. Saati sanottu kehariksi. Kyllä hän itsekin jossain määrin ymmärtää olevansa erilainen kun me "normaalit". Ja todellakin voi mennä hermot mutta en tulis tänne siitä kertomaan. Mun mielesta se on haukkumasana. Samoin kuin äpärä tai vammanen.

Kannattaisko ottaa puheeksi?? Näin niinku hoitajan näkökulma. ketä te sillä suojelette? Itseänne?

• Tykkää
Jos ap olisi miettinyt trolliaan etukäteen, hän olisi lisännyt sen, että laktoosipillerit oli loppu. Kun oikeastihan sen olisi ehtinyt lapsi hyvin ottaa siinä vaiheessa, kun äiti pesutuvasta tuli.

Siis oikeastiko se pontti olikin nyt se että meni hermo ja purin sen täne kirjoittaen sen mitä tunsin sillä hetken?
Eikö teillä muiden erityislasten perheissä lapset tiedä erityislapsenne vammaa, meillä on kehitysvammainen ja miksi sitä häpeämään?
Tjaa, tulihanmuistutus että miksi tänne ei kannata mitään tuntojaan purkaa, tämä on vain totaali kyllästyneiden vahempien palsta jossa pääsee purkamaan toisten aloituksiin omaa huonoa oloaan haukkumalla syyllistämällä ja jos ne ei tehoa niin sitten viimeistään aukomalla päätä kirjoitustavoista

kiittää kumartaa ja katoaa

No jos vamma on lievä, niin jätä hänet kotiin vessan viereen kauppareissun ajaksi. Meillä en kyl oo tuon ikäisille mitään juomaa lasiin kaatanut, itse ovat ottaneet. Laktoosivaiva on kiusallinen muttei vaarallinen joten aikuinenkin usein punnitsee, ottaako tavista ja kärsii..

Riippuu niin siitä kuinka hyvin tai huonosti laktoosia sietää. Mun muksulta saattaa palaa koko takamus ja vatsa olla todella kipeä, älyttömästi ilmaa ja aivan ripulilla... Lisäksi vielä päänsärky ja huonovointisuus... Ei ehkä vaarallista kerran kaksi tapahtuneena, mutta ei ole ihan terveellistäkään, että suolen nukka palaa tai vahingoittuu jatkuvasti.. Mitenköhän on esim ravintoaineiden imeytymisen laita jos suoli on kokoajan "koetuksella" ja maha löysällä...?

"Ei taida olla kovin kivulias vaiva".. Ei varmaan hänen kohdallaan olekkaan kun uskaltaa maitoa juoda (ja ymmärtää juovansa sitä mikä hälle ei sovi). Lapsellani on maitoallergia ja hän juoksuttaa pöydälle unohtuneen suklaan mulle huutaen et pankaa pois tuo kun saatan vahingossa maistaa.. Ja hällä siis kirvelee maitotuotteet peräaukkoa ja repii suolen verille rikki. Iho kutisee ja tulee paukamia jotka on kipeitä. Muistaa kivut ja ei todellakaan halua sitä missään muodossa. Tällaisen allergia on tosi helppo kun lapselle opettaa minkä näköisessä purkissa kielletyt ruuat on ja niitä joita ei muista on parempi kysyä. Jos lapsesi siis uhallaan/tahallaan tai ymmärtämättömyyttään juo tavan maitoa koska se on hyvää, piilottaisin ne jonnekkin tai en ostaisi ollenkaan muuta kuin laktoosittomia tuotteita taloon. Se haju on nimittäin oikeesti kamala, ymmärrän ärsytyksen.. :x Ja eikös nämä "keharit" ole persoja makealle. Ainakin yksi tuntemani lievästi vammainen aikuinen popsii herkkuja ihan kaksin käsin vaikka on diabeetikko. Hän ei vaan voi vastustaa vaikka tietää että niistä tulee huono olo..

Onko teil tyyliin jtn. siwaa/lähikauppaa siin vieres? Tai sit jätä lapsi kotiin vessaan jos ei ole pahasti vammainen :) Tai pyydä joku tuttu tai mies jäämään kotiin kun käyt kaupassa. Vaikka sitten vasta illalla.

Se että suuttuu ja menettää hermot kehitysvammaiseen lapseensa on jotenkin tabu. Siitä ei sais puhua. Jos väsyt tämän touhuihin olet samantien muka huono vanhempi ja paha ihminen. Kyllähän meihin "normaaleihinkin" menee joskus hermot :) Miksi kehitysvammaisilla olisi jotenkin erikoislupa että aina pitäis vain hymyillä tämän tekemisille? Kehari-sanasta en mäkään tykkää ja toivon että purit nyt oloas vain täällä etkä käytä ks. sanaa kotona. Varsinkaan lapsen kuullen! Mutta suuttumuksesi ymmärrän kyllä täysin :) Ehkä huomenna on sitten parempi ja helpompi päivä.

• Tykkää
Ja eikös nämä "keharit" ole persoja makealle. Ainakin yksi tuntemani lievästi vammainen aikuinen popsii herkkuja ihan kaksin käsin vaikka on diabeetikko. Hän ei vaan voi vastustaa vaikka tietää että niistä tulee huono olo..

Aikamoista yleistystä, ihan kuin kaikki ihmiset olisivat samanlaisia. Oletko tosissasi? Ja tuo "kehari" on yhtä paha haukkumasana kuin neekeri.

Uusimmat

Yhteistyössä