Ei tästä kiinteiden alotuksesta tunnu tulevan mitään... :( Antakaa neuvoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipunen

Jäsen
23.04.2011
858
0
16
Poitsu on nyt reilu 4kk, on kiinnostunut syömisestä (katselee tarkkaan kun syön ja maiskuttaa suutaan). Päivät ja yöt ovat alkaneet olemaan jatkuvaa syömistä, poika syö öisin n.2tunnin välein, joskus tankkaa itseensä molemmat tissit tyhjiksi... Päivällä sama rumba, syö jopa tunninkin välein... Tuota on siis jatkunut jotain 2viikkoa jo. Ja oon jo aika väsynyt siihen, kun yötkään ei ole enää rauhallisia vaan jatkuvaa mussutusta...

Noh, käytiin neuvolassa ja pituutta oli tullut 3cm ja painoa 200g(vaan?). Hieman vihjailivat, että voisi kiinteitä aloitella...

Mutta itse ongelmaan, olen koittanut maissia, perunaa, porkkanaa.. Kaikista kitinää ja vihreätä kakkaa. Poika ei osaa/suostu myöskään syömään pullosta mitään, maissia koitin pullosta vellinä pari viikkoa sitten, ei huolinut... Annoin lusikalla, söi vähän ja oli kiinnostunut mausta. Poika lutraa kaiken ruuan pois suustaan, huomaa ettei hän kyllä yhtään tiedä mistä asiasta on kyse, muttei kyllä yökikkään pois, eli ilmeissesti on hyvää muttei hallitse syömistä... Oon ihan ihmeissäni, että mitä kiinteätä tässä nyt alkaisi antamaan kun viimeinen viikko oli aika tuskien taival kun tajusin kaiken kitinän johtuvan ruuasta.

Pitäisikö mun nyt kokeilla jotain hedelmää, jos siitä ei niin maha menisi sekaisin?Sanoin neuvolassakin vihreästä kakasta, niin eivät sanoneet juuta eikä jaata. Sain vastauksen "rela tippoja voi koittaa antaa, jos ne auttaisi". Tuntuu tyhmälle alkaa syöttämään kiinteitä, jos toinen ei ole siihen vielä kehitykseltään valmis. Mä haaveilin, että imetän 6kk ikään asti, mutta tämä imetyskin on mennyt niin säheltämiseksi ja nuo yöjutut vie voimia. Ihan kuin poika jäisi imetyksen jälkeen nälkäiseksi tai ei olisi enää vaan pelkästään siihen tyytyväinen...

Miten mä saan taas tähän arkeen vähän helpotusta?

Enkä kyllä tiedä onko tässä mun selityksessä päätä tai häntää, kun meinaa väsymys painaa... Mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä ajan takaa :D

eikös vauvoilla oo vähän joka välissä niitä tehoimu-kausia,oisko tässä nyt sitä..? mutta kiinteistä;kokeile kaikkia mahdollisia makuja,varovasti.kyllä se siitä käyntiin lähtee,pikkuhiljaa...

meillä oli luumusose eka sose jota annettiin ja poika oli vajaa kolmekuinen. ja juuri siitä syystä annettiin kun tuntui ettei tissi enää riitä. ja auttoi! mahakin lähinnä tykkäs hyvää tosta luumusta.

Mun lapset on kans olleet rinnalla 2h välein noin puoli ensimmäistä vuotta elämästään. Pakko jaksaa, nainen!

Nini ja paljonko sitä ruokaa annat? Ekaks riittää pari pikkulusikallista.

Kakka taas voi olla minkä väristä hyvänsä, valkoinen on kaikkein "villein" väri jota olen nähnyt.
Ja kiinteät muuttaa siis kakan värin ja ennen kaikkea HAJUN. Tulet vielä kaipaamaan sitä piimäntuoksuista vaippaa samalla kun mietit mistä saa kaasunaamareita...

Anna relaa ja vaikka jotain hedelmämössöä.
Mun esikoisen aikaan niissä oli sokeriakin ja vihannesmössötkään ei olleet niin limamaisia kuin nykyään.

Että jos itse irvistät sosetta, niin tuskin lapsikaan siitä pitää...

Mutta voiko tuo imeskely kestää viikkokausia? Ymmärrän kyllä maidonmäärän nostatukset, mutta mutta... Äh, en tiedä :/

Esikoinen oli niin helppo, suu aukesi kuin linnunpojalla ensimmäisestä lusikallisesta alkaen eikä ollut maha ongelmia...

En tiedä onko tästä mitään apua mut...
Rintaruokittu lapsi ei niin herkästi pulloakaan ota vastaan. Mutta jos pullosta suostuu syömään maidon niin kai olet lantrannut velliä tarpeeksi?

syömiseen sitten. Teelusikallinen pari riittää kyllä ihan alussa, ja sekin löysennetään maidolla. Suosittelen kokeilemaan bataattia (valmiina purkkiruokana sitä ei saa mutta helppo keittää) on hieman makeampaa eikä niin usein aiheuta myöskään allergiaa.

Meillä ainakin kiinteitä aloittaessa sinne vatsaan ei oo tainnu mennä juurikaan mitään. Kyllä ne järkeään valu suupieliä pitkin rinnuksille. Useempi viikko siinä tais mennä ennenkuin saatto vauvan saaneen vatsantäytettä. Kokeile nyt uhan rauhassa vaan yhtä makua kerralla, jotta se vatsakin tottuu siihen. Ekoina kertoina laitoin jonku puoliteelusikallista perunaa kippoon jonka muusasin ja lisäsin siihen rintamaitoa niin paljon, että sose oli yhtä löysää ku maitokin.

Se kakka nyt on varmaan vihreetä niitten kiinteitten vuoksi. Se nyt ei sinällään ole vaarallista. Mut jos maha on kipee niin sitä vois koittaa hieroa. Mulla mies on tosi hyvä hieroon vauvan kipeää mahaa kumpikin lapsi on rauhottunu hetkessä sen hierontaan. Mulla itellä ei kyllä oikein oo tatsia siihen hommaan.

Tää ei varmaan lohduta sua, mutta mulla on ollut tuollaista kuukausia (vauva nyt 7kk ja kiinteitä aloitin heti 4kk iässä, vasta nyt alkaa syödä paremmin). Joillakin se vaan kestää :/

persikkasose on sellainen josta vauvat yleensä eniten tykkää,ja on sellaista liukasta helpompi niellä kun esim.peruna tai porkkana.Oletko muuten kokeillut sekoittaa omaa rintamaitoa perunaan?Se saattaisi toimia,vauvalle tuttu maku.

Mä kun en saa lypsämällä tulemaan kuin teelusikallisen omaa maitoa, eikä tuo poika juo maitoakaan pullosta... Mutta pitää yrittää, jos vaikka ostaisi korviketta ja laittaisi sitä tuon perunan sekaan.

Mä kun olen aina ollut siinä uskossa että vihree kakka olisi allergian tapaista??

Meiidän pojalta tuli kyllä kiinteisiin siirtyessä monen väristä kakkaa, mutta ei oireillut mitenkään että olisin epäillyt allergiaa. Ja tulee vieläkin, vaipasta näkee jos on syönyt paljon esimerkiksi porkkanaa :D

Me annettiin aluksi oikein löysää velliä lusikalla, eli sosetta sekoitettiin korvikkeeseen, kun imetys loppui kun siirryttiin kiinteisiin enkä muutenkaan ole koskaan onnistunut pumppaamalla saamaan maitoa.

Mä kun en saa lypsämällä tulemaan kuin teelusikallisen omaa maitoa, eikä tuo poika juo maitoakaan pullosta... Mutta pitää yrittää, jos vaikka ostaisi korviketta ja laittaisi sitä tuon perunan sekaan.

Mä kun olen aina ollut siinä uskossa että vihree kakka olisi allergian tapaista??

no se puol teelusikallistakin jo riittää sitä omaa maitoa ja toinen puolikas perunaa.Tosiaan sillä yhdellä teelusikallisella aloitellaan.

Yhteistyössä