Ei tästä tule mitään...

Muurarin Vaimo

Aktiivinen jäsen
03.01.2007
5 531
0
36
Vauvan maha on taas ripulilla. Muutama päivä parempana, ja taas vähitellen takas lähtöpisteeseen. Eilen paloi jo pepusta iho TAAS. Eli ilmeisesti ei käy Almiron Peptikään, joten mikäs sitten?? Miten mä saan lisättyä rintamaidon määrää nyt äkkiseltään kun se jo väheni merkittävästi?? Vai vettäkö mä tolle juotan?

Eikä taaskaan neuvolantätiä saa puhelimitse kiinni.. :headwall: :(

Vauva 6½kk ja rinnastakin kyllä maitoa vielä tulee. Mutta riittääkö se enää, sitä en tiedä. Tyhjiltä tuntuu, ja vasta pari imetyskertaa tänään takana. Itse olen maidottomalla dieetillä joten siitä ei pitäis olla vaaraa, kun vaan saisin maidon riittämään..
Tarvitseeko tohon Neocateen reseptin, vai saako ilman?

Alkuperäinen kirjoittaja Räpätäti:
Vauva 6½kk ja rinnastakin kyllä maitoa vielä tulee. Mutta riittääkö se enää, sitä en tiedä. Tyhjiltä tuntuu, ja vasta pari imetyskertaa tänään takana. Itse olen maidottomalla dieetillä joten siitä ei pitäis olla vaaraa, kun vaan saisin maidon riittämään..

saa ilman, mutta hinta on suolainen.. :| mutta kokeilemisen arvoinen, siinä ei ole ollenkaan maitoproteiinia.

Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:

saa ilman, mutta hinta on suolainen.. :| mutta kokeilemisen arvoinen, siinä ei ole ollenkaan maitoproteiinia.

Ok. Kun sais sinne neuvolaan yhteyden ja lähetettä nopeutettua, niin sais samalla varmaan reseptin..

Alkuperäinen kirjoittaja SocialButterfly:

Ok. Kun sais sinne neuvolaan yhteyden ja lähetettä nopeutettua, niin sais samalla varmaan reseptin..

toivottavasti :hug: mä käytin heti yksityisellä silloin kun almironistakin ako oireilee niin sain reseptin..

En ole sata%:n varma että ripuli tuli Almironista, mutta mistäs sitten? Mitään uutta ruokaa ei olla aloitettu, enkä minä ole dieettiäni purkanut. Eli ei voi muusta olla. On tämä melkoista arvuuttelua ja rämpimistä..

Maidon määrä nousee kun vaan imetät ja imetät ja vauva kertoo kyllä jos on jäänyt nälkäiseksi. Jos rintamaito vauvalle käy, ei kannata noita korvikkeita lähteä kokeilemaankin ellei imetyksen lopettamiseen ole joku pakottava syy.

Ja mahdollisimman vähän muuttujia nyt. Ei kannata ottaa Neocatea tuohon enää sotkemaan kun sitten et ainakaan tiedä mikä tulee mistäkin vai onko vielä vaan vanhaa oiretta tai peräti oikeaa sairastumista.

Neuvolan allergia-apu on aika surkeaa, koska heidän kuuluu vain osata epäillä ongelmia ja sen jälkeen siirtää niiden hoito eteenpäin, ei hoitaa niitä ongelmia. Hakeutukaa kunnon lääkärin hoitoon.

Histamiinista ja Yahoon Allergia-listalta saa tosi paljon tukea ja vinkkejä.

En mä vielä ajatellut mitään muuta maitoa koettakaan, ensin rauhoitellaan vatsa, ja sit koetan tuota Almironia vielä uudestaan. Jos tulee uudestaan oireet niin lienee selvä että se aiheutti ne. Mietin vaan sitä, että käykö pelkkä vesi jos ei rintamaito nyt alkuunsa riitä? Neiti ei meinaa suostua syömään rintaa, vasta väsyneenä, tarjoan sitä siltikin joka välissä jotta rinnat saa ärsykettä.

Puhtaasti henk.kohtaisista syistä piti imetys lopettaa, mutta näköjään saan ne nyt unohtaa. Viisainta mennä rinnalla vaan niin pitkään kun sitä maitoa riittää.