Ei tee mieli kertoa raskaudesta, outoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Phoebsi

Aktiivinen jäsen
12.06.2008
28 881
2
38
Olin tänään np-ultrassa ja kaikki hyvin. Saatin kuvat mukaan ja olokin alkaa jo helpottaa. Mahakin on ihan pikkasen pyöristynyt (okei turvotusta on ja näytän siltä olen juonut vaan liikaa siideriä).

Asiasta tietää molempien vanhemmat ja mun muutama äitiystävä. Parhaat ystävät ei tiedä eikä siskotkaan. Ei tee mieli kertoa, mistähän johtuu moinen? :confused:

Outo juttu. Ehkä aattelet alitajuntaisesti, että toinen raskaus ei enää kiinnosta ketään.
Mutta eihän sitä ole pakko kertoakaan - kyllä se esiin tulee kun aika on ;)

Ihan on toivottu ja yritetty vauva =)

Jaana: tuntuu silti vähän kummalta odottaa siihen asti että mahasta ei ole epäilystä... loukkaantuuko siitä sitten joku että en ole kertonut mitään ja kun nähdään niin tulen mahani kanssa paikalle että terve! :whistle:

Ihan on toivottu ja yritetty vauva =)

Jaana: tuntuu silti vähän kummalta odottaa siihen asti että mahasta ei ole epäilystä... loukkaantuuko siitä sitten joku että en ole kertonut mitään ja kun nähdään niin tulen mahani kanssa paikalle että terve! :whistle:

Ei ole syytä loukkaantua kellään. Ja Psst. HYVÄT ystävät huomaa sen ihan taatusti jo paljon ennenku maha onkuin rantapallo ;)
MUtta tietenkin yksi tapa on : ilmoita Facebookin Statuksessa, että pulla on niinsanotusti uunissa ;)

ei ole mikààn pakko kertoa. miksi siità joku loukkaantuisi? tottakai tòissà on hyvà kertoa ajoisa jos raskaudestasi tulee lisàtoimenpiteità tyònantajallesi ja tyòkavereillesi. onnellista odotusta.

toisaalta tàà on aika psykologinen mysteeri, koska tààllà kerroit kuitenkin ;)

[QUOTE="Mamma italiana";22361666]ei ole mikààn pakko kertoa. miksi siità joku loukkaantuisi? tottakai tòissà on hyvà kertoa ajoisa jos raskaudestasi tulee lisàtoimenpiteità tyònantajallesi ja tyòkavereillesi. onnellista odotusta.

toisaalta tàà on aika psykologinen mysteeri, koska tààllà kerroit kuitenkin ;)[/QUOTE]

Heh, samaa aloin äsken miettiä :D Täällä on kuitenkin niiin vähän mulle läheisiä ihmisiä että se ainoa tietääkin jo =)

Mietin vaan että joku joka pitää läheisenä ehkä loukkaantuu että näin tärkeää asiaa en ole kertonut?

Mä en halunnut kertoa kellekään tässä raskaudessa, kun ekassa nousi hirveä haloo erinäisten asioitten takia. Teki mieli salata synnytykseen asti ja sitten oisin soitellut että heiii, meille tuli vauva :D Maha vaan kasvoi sitä tahtia että asiasta alkoivat ihmiset juoruta ja lopulta asia kiiri muiden suusta mun äidin korviin, vaikka äiti varmasti olikin jo huomannut että oon raskaana.

Sitten kun oli jo pakottava tilanne kertoa äitille niin sanoikin että halusi mun itse kertovan. Olipa muuten todella paljon vaikeampi kertoa mitä pidemmälle asiaa lykkäsi...

Mä kerroin suurimmalle osalle vasta rv 20 jälkeen, kun odotin kuopusta.

Osalle silloin vain siksi, että ne näki minut keskustassa ja bongasi kasvaneen mahan :D

Näin mullekin varmaan käy sitten :D Jotenki sitä vaan haluaa helliä ajatusta sisimmissään ja kun tässä on kaikkea muutakin menossa (asuntoasioita ja sellaisia uusia tuulia) niin ei välillä tule edes mieleen. Nyt vain mietin kun osa ystävistä asuu muualla, samoin kaikki siskot, että he eivät ehkä edes tule vastaan missään.

Ei minun mielestä outoa. Minulla on syynä se, että kun lapsia on ennestään jo monta, harvoin kuulee mitään positiivista kommenttia. Joten säästän itseni niiden ikävien kuulemiselta. Ehkä minä olen jotenkin outo, kun hykerellen kannan salaisuutta sisälläni. Nyt rv 18 menossa.

Töissäkään ei varsinaisesti tarvitse "kertoa" missään vaiheessa, riittää kun toimitan vanhempainvapaahakemuksen henkilöstösihteerille.

Ei minun mielestä outoa. Minulla on syynä se, että kun lapsia on ennestään jo monta, harvoin kuulee mitään positiivista kommenttia. Joten säästän itseni niiden ikävien kuulemiselta. Ehkä minä olen jotenkin outo, kun hykerellen kannan salaisuutta sisälläni. Nyt rv 18 menossa.

Töissäkään ei varsinaisesti tarvitse "kertoa" missään vaiheessa, riittää kun toimitan vanhempainvapaahakemuksen henkilöstösihteerille.

onnellista odotusta sinullekin
noh noista tòistà olen kyllà erimieltà, tosin riippuu tyònkuvastakin. laki sanoo tietenkin noin, mutta sitten on se missà menee hyvàn kàytòksen raja. on tyòpaikkoja joihin on vaikea lòytàà nopeasti tilallesi juuri sellaista osaajaa.

Esikoisesta kertosin omalle äidille sitten kun se putkahti ulos, soitin synnäriltä: '' Susta tuli mummi n. 3h sitten'' sitten äiti tuliki ''pillit vinkuen''. Eli oltiin vain soiteltu, en uskalatanut kertoa joka johtui ehkä siitä että olin vasta 17 ja todella ujo.
Kakkonen syntyi viime vuoden joulukuussa, 5.vuoden päästä esikoisesta. Siltikin kertosin vasta vko 20. Eli ei huolta:D

onko sulla monta lasta?

[QUOTE="Mamma italiana";22361760]onnellista odotusta sinullekin
noh noista tòistà olen kyllà erimieltà, tosin riippuu tyònkuvastakin. laki sanoo tietenkin noin, mutta sitten on se missà menee hyvàn kàytòksen raja. on tyòpaikkoja joihin on vaikea lòytàà nopeasti tilallesi juuri sellaista osaajaa.[/QUOTE]

No sinä et tiedä meidän työpaikan systeemejä. Meille ei tarvitse palkata yhtään uutta tekijää, jos jään pois töistä. Meille tietokone jakaa työt, ja koneella on jatkuvasti reservissä tekijöitä, jotka istuvat työpaikalla täydellä palkalla tekemättä mitään, jos kukaan ei ole poissa.
Eli vanhempaivapaat menee samaan kategoriaan kuin sairauslomat, vuosilomat, osa-aikaeläkeläiset. Henkilökuntaa, saman työn tekijöitä on 1300.

No sinä et tiedä meidän työpaikan systeemejä. Meille ei tarvitse palkata yhtään uutta tekijää, jos jään pois töistä. Meille tietokone jakaa työt, ja koneella on jatkuvasti reservissä tekijöitä, jotka istuvat työpaikalla täydellä palkalla tekemättä mitään, jos kukaan ei ole poissa.
Eli vanhempaivapaat menee samaan kategoriaan kuin sairauslomat, vuosilomat, osa-aikaeläkeläiset. Henkilökuntaa, saman työn tekijöitä on 1300.

Taidat olla julkislla sektorilla "töissä"...

Yhteistyössä