Ei toi KELA aina niin hidas ja huono oo mitä haukutaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millipilli

Vieras
Pari viikkoa sitten jätin äitiysavustushakemuksen siten että keskiviikkona tein sähköisen hakemuksen, perjantaina toimitin KELAAN sen neuvolan todistuksen ja maanantaina oli jo päätös tehty. Tänään tipahti rahat tilille. Samoin äitiyspäivärahaan liittyen soitettiin jo heti silloin maanantaina kun halusivat vielä lisätietoja

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Kiva kun joskus ihmisiltà tulee palveluista positiivista palautetta eikà pelkkàà valitusta. siis noin yleisesti ottaen :flower:

Mulle oli tosi positiivinen ylläri, että asia käsiteltiin noin nopeasti. =)

Ei toki, ainakin mun kohdalla kela toimi hyvin nopeasti potkiessaan mut ulos Suomen sos.turvan piiristä :saint: Nyt sitten on odoteltu melkein 2 kk pääsyä takaisin, kun eihän se nyt toki automaattisesti tule Suomen kansalaiselle joka on syntynyt ja ikänsä Suomessa asunut lyhyttä pätkää lukuunottamatta :xmas:

No, sori, meinaa vähän vaan ahdistaa...mutta kyllä se totta on, että ainakin noi äitiyspäiväraha ja muut lapseen liittyvät asiat on aina mullakin kelan puolelta hoidettu nopeasti =)

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Ei toki, ainakin mun kohdalla kela toimi hyvin nopeasti potkiessaan mut ulos Suomen sos.turvan piiristä :saint: Nyt sitten on odoteltu melkein 2 kk pääsyä takaisin, kun eihän se nyt toki automaattisesti tule Suomen kansalaiselle joka on syntynyt ja ikänsä Suomessa asunut lyhyttä pätkää lukuunottamatta :xmas:

No, sori, meinaa vähän vaan ahdistaa...mutta kyllä se totta on, että ainakin noi äitiyspäiväraha ja muut lapseen liittyvät asiat on aina mullakin kelan puolelta hoidettu nopeasti =)

voihan kurjuus. kerran minàkin menin vlittamaan siità ettà mulla ei ole enàà sosturvatunnusa j jouduin maksamaan kalliita lààkàreità ja lààkkeità. ja palvelu oli silloinkin hyvàà ja sain loppujenlpuks kuitenkin nopeasti kelakorvaukset =)

No toivottavasti mullakin hoituu kodinhoitotuki-homma noin vauhdilla :/ puhelimessa tyly nainen maanantaina sano, et juu meillä on kuukauden käsittelyaika noissa netin kauttakin tehdyissä hakemuksissa.... hohhoijakkaa.

Meille tuli kelasta lappu että ovatmaksanet liikaa asummistukia. No minä sitten sepusin sinne jutua etä miksi sitä hintaa pitäisi alentaa taikokonaan luopua maksusta. Perustelut olivat hyvät ( mukana tulotositteet ym) niin saatiin melkain 300e vähemmäksi sitä maksua. Nyt vaan sitten tuleelapsilisää vähemmän 50e/kk, kun peritään joka kukausi siitä kahden vuoden ajan.

nopeaa toimintaa..noin viikko sitte vein tai siis tiputin postilaatikkoon posteljoonin vietäväks äitiysavustus ja äitiysrahahakemuksen niin tänään oli tullu päätös ja äitiyspakkaus max.2viikon päästä mulla.ei menny kauaa!