"Ei voi mennä ulos kun siellä on vieläkin aika märkää!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh huh

Vieras
"Eikä me sinnekään puistoon lähdetä ku se on sit taas niin kuiva että hiekkaa ja roskaa lentää silmiin." :O

Siis minä en tajua tollasia vanhempia jotka keksii tekosyitä vaikka mistä ettei tarttis viedä lapsia ulos. Sit vaan sisällä lapset pelaa tietokoneella ja ovat kuulema villejä. No ei ihme!

Kiitos, olen purkautunut ja nyt lähden taas ulos lasten kanssa vaikka siellä onkin niitä ihania liejija joihin tietenkin lapset menee ja on myös sitten kuivaa että takuulla on silmät ja korvat täynnä hiekkaa. Ja on myös siitepölykausi ja olen itse todella allerginen mutta ei muuta kun lääkettä kurkusta alas niin edes vähän helpottaa =)

missään muualla maailmassa ei ole pakko ulkoilla joka säässä, paitsi suomessa. emmekä ole mitenkään tämän takia ylivoimaista kansaa minkään suhteen. minä en edes keksi mitään tekosyitä, se riittää ettei huvita aina. vaikka aurinko sattuis paistamaan, silloinkin voi olla hei inessä.

Sinä sen sanoit, tuollaiset tekosyyt ärsyttävät! Varsinkin kun itse ulkoilen säällä kuin säällä (ihan jo työn puolesta, olen pph), mutta myös oman lapsen kanssa mennään.
Eri asia onkin, jos vanhempi on oikeasti sairaana ym ettei voi ulkoilla.

Lisään vielä, että miksei sitten voi suoraan vaan sanoa, että nyt ei mennä ulos? Miksi tarvii keksiä tuollaisia selityksiä, mitkä eivät kuitenkaan oikein riitä?

aina ei vaan jaksa.
tosin se 2hieman märkä" kelihän on just paras,on kunnon syy heittää kurikset niskaan ja lapset saa vapaasti rymytä eikä tarvi varoo mihin lätäkköön menee ja hauskaa on ku saa loiskia lätäköissä!

mun mielestä just niin ihanaa kun suomessa säät ja olosuhteet vaihtuu. En mä jaksais aina samaa aurinkoista pihaa kiertää, tai edes eri pihoja. Mutta kyllä mä ihmettelen niitä lapsinen sisällä könnääviä aikuisia.. Mutta ei ole mun ongelma onneksi, itseppä hoitavat ne kalpeat ja villit tenavansa

Mä luin just galleriassa jonku äänekoskelaisen äidin päiväkirjaa ja se oli kirjoittanu että ei sen poika haluu ees mennä ulos ku vei sen takapihalle niin rupes itkee!!! haloo johonki kolkolle takapihalle muksu seisoskeleen.. Oisko ihan leikkipuisto mitää???!!! :O Ja oli vielä että joo meijän on pakko vaan olla sisällä nyt... Tais olla muutenki pahemman luokan ongelmia sillä.... O_o

Ulkoilu on lapselle PERUSTARVE ihan niinkuin uni ja ruokakin ja vanhempien vastuu on huolehtia niistä tarpeista.. Jos on niin vi*un laiska ettei jaksa viedä omia lapsiaan edes ulos jättäis ne lapset tekemättä!

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mä luin just galleriassa jonku äänekoskelaisen äidin päiväkirjaa ja se oli kirjoittanu että ei sen poika haluu ees mennä ulos ku vei sen takapihalle niin rupes itkee!!! haloo johonki kolkolle takapihalle muksu seisoskeleen.. Oisko ihan leikkipuisto mitää???!!! :O Ja oli vielä että joo meijän on pakko vaan olla sisällä nyt... Tais olla muutenki pahemman luokan ongelmia sillä.... O_o

Ulkoilu on lapselle PERUSTARVE ihan niinkuin uni ja ruokakin ja vanhempien vastuu on huolehtia niistä tarpeista.. Jos on niin vi*un laiska ettei jaksa viedä omia lapsiaan edes ulos jättäis ne lapset tekemättä!

Tiedätkö, että kaikki vaan ei asu niin lähellä leikkipuistoja, että niihin noin vain mennään. Tuosta Äänekoskelaisesta äidistä en tiedä. Ja vaikka me asummekin ihan pääkaupunkiseudulla ei meilläkään ihan lähellä ole leikkipuistoa. Enkä ole lapsia muutenkaan sinne hirmu usein kuskannut - autolla kun melkein on mentävä. Iltaisin ja viikonloppuisin on sitten ulkoiltu päiväkotien pihassa, ne kun ovat meillä olleet järjestään lähempänä. Ja meidän lapset on tykänneet liikkua metsässä. Niitä on ollutkin sitten kahdesti ihan takapihalla.

Yhteistyössä