Ei voi olla lapsen kasvattaminen noin vaikeaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :-)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:-)

Vieras
Naapurissa kaikki keskustelut lapselle käydään huutaen, lapsi vaan itkee koko ajan. Ulkona on yksin ilman valvontaa, sisään huudetaan yheksän jälkeen illalla, iltapala vasta 22.30. Sitten joka välissä vaan itketään ja huudetaan puolin ja toisin. Jokaisen hetken, kun se lapsi on sisällä niin on vaan huutoa ja itkua.

Miten voi olla tollasta, että ei ole mukavaa hetkeä, pelkkää riitelyä joka välissä? Mun tekis mieli karjua, että lopettakaa se saatanan huutaminen. Mä en jaksa kuunnella tota enää yhtään.

Naapurissa kaikki keskustelut lapselle käydään huutaen, lapsi vaan itkee koko ajan. Ulkona on yksin ilman valvontaa, sisään huudetaan yheksän jälkeen illalla, iltapala vasta 22.30. Sitten joka välissä vaan itketään ja huudetaan puolin ja toisin. Jokaisen hetken, kun se lapsi on sisällä niin on vaan huutoa ja itkua.

Miten voi olla tollasta, että ei ole mukavaa hetkeä, pelkkää riitelyä joka välissä? Mun tekis mieli karjua, että lopettakaa se saatanan huutaminen. Mä en jaksa kuunnella tota enää yhtään.

Kurja elämä lapsella:( Olisko tarpeen tehdä lastensuojeluilmoitus?

Parvekkeet on kulmikaasti yhessä, joten jos heillä on ovi auki niin kaikki kuuluu meille. Joten tasan tarkkaan tiedän monelta heillä on iltapala.
En vain tajua miksi pitää koko ajan huutaa. Miksi pitää koko ajan kiukutella? Miksi? Miksi?

Emmä halua tehdä lastensuojeluilmoitusta. Musta tuntuu, että tossa on uhmaiän kohdalla menty pahasti pieleen. Tollasta jatkuvaa mankumista. Ei olla osattu kasvattaa ja nyt on kaikki pielessä.
Mulla nukkuu vaan vauva tossa partsilla ja siks vituttaa toi jatkuva huutaminen.

Ihmiset luulevat usein, että lepsulla kasvatuksella pääsee helpolla. Ehkä pari ekaa vuotta, mutta sen jälkeen vaikeutuu. Ite otan mieluummin vaikean vastaan ekoina vuosina, luoden pohjan tiukalle kasvatukselle, joka vaatii käytöstapoja myös lapselta. Sitte se on smooth sailing isompana, kun lapsi ns.pohjaohjelmoitu tarkasti. Haluan, että lapsi pärjää tilanteessa kuin tilanteessa, kasvaa omatoimiseksi, kohteliaaksi ja itsenäiseksi. Vahva ja terve aikuinen on toivottu lopputulos, sellainen ihminen, jonka vanhempana saa olla ylpeä.

Mene sanomaan että jatkuva huutaminen häiritsee teitä! Siinä ehkä naapurin äiti tajuaa katsoa itseään ja huutamistaan peiliin.

Tiedän samanlaisia tapauksia, lasta ei ole järjestelmällisesti kasvatettu ja kielletty uhmaiässä, ja lapselle jäänyt päälle jatkuva mankuminen, lapsi ei tottele, eikä lasta koskaan rangaista. Siinä ollaan pulassa kun lapsi tulee teini-ikään.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Ehkä siinä ei vanhemmat tiedä mitään muuta keinoa kuin huutamisen. Tai sitten ei vain voimat riitä lapsen tahtoa vastaan ja turhautuminen purkautuu huutamisena. Ikävä tilanne :( Minäkin neuvoisin puhumaan naapurin kanssa ja kertomaan, että huutaminen kuuluu teille, ja häiritsee teidän elämäänne.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";28662523]Mene sanomaan että jatkuva huutaminen häiritsee teitä! Siinä ehkä naapurin äiti tajuaa katsoa itseään ja huutamistaan peiliin.

Tiedän samanlaisia tapauksia, lasta ei ole järjestelmällisesti kasvatettu ja kielletty uhmaiässä, ja lapselle jäänyt päälle jatkuva mankuminen, lapsi ei tottele, eikä lasta koskaan rangaista. Siinä ollaan pulassa kun lapsi tulee teini-ikään.[/QUOTE]

Mä menin sanomaan kerran, ihan nätisti ja rauhallisesti pyysin lopettamaan sen huutamisen lapselle(joka siis oli sillä hetkellä aivan hysteerisessä tilassa jo) meinasin saada turpaani ja käskyn tulla itse kasvattamaan jos huutaminen hermostuttaa.
No, nyt on perheestä jo yksi lapsi huostaanotettuna,, että huutamallahan sitä kannattaa kasvattaa juu.

Tiedän tunteesi, ap. Omassa naapurissani perheen isä huutaa tien toisella puolella lähes joka hetki lapsille, ja kaikki kuuluu varsin selvästi sisälle mikäli ikkunat tai partsin ovi auki... Ipanat vinkuvat minkä ehtivät, huutavat vittua perkelettä ja saatanaa pitkin pihoja, juoksevat ja pyöräilevät keskellä autotietä autoa vastaan väistämättä tai lähtevät auton rinnalle... Eivätkä ole kyllä kovin vanhoja, joten aika surullista käytöstä mun mielestä. :( Voin vain toivoa että omasta lapsesta ei tuu samanlaista.

Tuo hymynaama nimimerkkinä häiritsee tässä yhteydessä todella paljon, mutta jos ohitan sen ja keskityn itse ongelmaan niin kyllä minusta olisi aiheellista jollain tapaa puuttua asiaan, jos todellakaan ei yhtään hyvää hetkeä ole vaan koko ajan huudetaan ja itketään. Edes uhmaikäisen kanssa ei ole tuollaista jos kotona kaikki hyvin.

Vaikuttaako lapsi "normaalilta"? Lapsi voi olla erityislapsi, ja äiti voi olla väsynyt jos lapsi ei tottele mitään. Tuon ikäisen pitäisi kyllä jo totella. Eli joko kasvatuksessa menty pieleen tai sitten lapsi on hankala erityilapsi, jolle käskyt eivät mene perille asti, ja äiti ei osaa muuta kuin huutaa. Surullista.

Menisin kyllä rohkeasti keskustelemaan, sanot että olet huolestunut ja huuto häiritsee teidänkin elämää.
Tai sitten teet ls-ilmoituksen ja toivot että he saavat sitä kautta apua.

En usko, että on erityislapsi, koska kerran kuulin, kun äiti huusi "Mitä sulle on tapahtunut, mihin se mun Matti on oikein hävinnyt".
Mulla ei ole kokemusta uhmaikäsistä niin en tosiaan tiedä onko normaalia, että jokainen hetki itketään ja vanhemmat huutaa takas.

Jos jokaisesta äänekkäästä uhmaikäisen perheestä tehdään lastensuojeluilmoitus eivät ne sodassa muuta ehdi selvittelemään. Ja ap:lle tiedoksi: uhmaikäinen todellakin kiukuttelee, kitisee ja huutaa suurimman osan päivästä jos on yhtään temperamenttinen tapaus...

Tässä on nyt aika vaikea tulkita, onko huutoa tosiaan ihan koko ajan.. Aika tarkasti pitää lastensuojelunilmoistuksen tekoa miettiä, että onko henkistä väkivaltaa, laiminlyöntiä, nujertamista ja osaamattomutta kasvattaa. Keppoisin perusteluin jos tekee sanoisin että teet todella rumasti, mutta jos olet todella aidosti huolissasi lapsen olosta niin sitten vasta se ilmoitus..

Jos jokaisesta äänekkäästä uhmaikäisen perheestä tehdään lastensuojeluilmoitus eivät ne sodassa muuta ehdi selvittelemään. Ja ap:lle tiedoksi: uhmaikäinen todellakin kiukuttelee, kitisee ja huutaa suurimman osan päivästä jos on yhtään temperamenttinen tapaus...

4-5 vuotias ei ole uhmaikäinen! Tiedoksi vaan sinulle...
3-vuotias saattaa kitistä, kiukutella ja huutaa suurimman osan päivästä, mutta ei normaali 4-5-vuotias.

Ja tässähän aloituksessa se äiti huutaa eikä pelkästään lapsi. Eli saattaisin kyllä tehdä ls-ilmoituksen. Ei taida äitylillä olla mielenterveys kohdillaan.

• Tykkää
Voishan sitä tietysti kysyä että tarvisko se äiti mahdollisesti apua? Ja tarjota sitä apua omien voimien puitteissa? Tarviiko aina ensimmäiseksi miettiä lastensuojeluilmoitusta? Toki sen nykymaailman menossa ymmärtää mut ehkä ihmisten tarvis vaan enemmän jeesata toisiaan eikä aina pistää jotain kasvotonta virkakoneistoa asialle?

Now shoot me.

Yhteistyössä