ei yo-juhlia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tyttäreni on nyt päättänyt olla pitämättä yo-juhlia. Hän valmistuu vasta syksyllä ja häntä nähtävästi harmittaa, että ei saa kevään juhlia.

Miten saisin tytön pään käännettyä ? Mielestäni yo-juhlat on kuitenkin "perinne" jota tulisi noudattaa.

Jos tyttö ei halua juhlia, ei niitä pidetä. Hänen juhlansahan ne ovat. Voit toki tehdä selväksi, ettei ole mikään häpeä valmistua vasta syksyllä, ja syksyllä muutenkin vierailla on paremmin aikaa juhlia, kun ei ole satoja bileitä samaan aikaan.

T. YO:ksi viisi vuotta sitten

Suunnittelet alkutalven tunnelmalliset juhlat, jotain spesiaalia ja "myyt idean" tyttärellesi. Sitäkin voit käyttää argumenttina, että syksyllä on vähemmän ylioppilaita ja vähemmän juhlia, joten todennäköisemmin useampi vieras pääsee paikalle ja vierailla ei ole kiire juosta jo heti seuraaviin juhliin.

Jos valmistuu vasta syksyllä, niin miks pitäis päättää NYT haluaako juhlat vai ei ?
Mieli voi muuttua.
Mun tytär pääsi ylioppilaaksi syksyllä, kaikki luokkakaverit keväällä jo, ja likka oli tosi varma omasta kannastaan juhlien ja lakin pitämisen suhteen "en mee mihinkään ulos se lakki päässä!"

Sit lakituksen jälkeen mentiin isommalla porukalla ulos syömään ja lähettelin kuvia likasta lakki päässä niille, jotka eivät päässeet mukaan juhlimaan , ja likka oli ihan mielellään lakki päässä lähes koko illan kun vietti iltaa kavereittensa kanssa. Oli se sittenkin saavutus, josta olla ylpeä, vaikka alkuun oli sitä mieltä, ettei halua mitään juhlistamista.

Sitä minäkin, että katuu nyöhemmin...
Hän on vain sitä mieltä, että syksyn ylioppilaat ovat jotenkin huonompia kuin kevään. Ja tottahan se on, että ei se tunnelma syksyllä ole samanlainen kuin keväällä. Tyttö sanoi myöskin, että ei kehtaa mennä lakitukseen koulun eteen kun siellä on vain viisi ihmistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suunnittelet alkutalven tunnelmalliset juhlat, jotain spesiaalia ja "myyt idean" tyttärellesi. Sitäkin voit käyttää argumenttina, että syksyllä on vähemmän ylioppilaita ja vähemmän juhlia, joten todennäköisemmin useampi vieras pääsee paikalle ja vierailla ei ole kiire juosta jo heti seuraaviin juhliin.

Tämä oli hyvä idea ! Onko jollain ideoita millainen olisi hyvä juhla syksyllä valmistuneelle ?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sitä minäkin, että katuu nyöhemmin...
Hän on vain sitä mieltä, että syksyn ylioppilaat ovat jotenkin huonompia kuin kevään. Ja tottahan se on, että ei se tunnelma syksyllä ole samanlainen kuin keväällä. Tyttö sanoi myöskin, että ei kehtaa mennä lakitukseen koulun eteen kun siellä on vain viisi ihmistä.

Miksi syksyn ylioppilaat olisivat huonompia? Nykyäänhän joku voi valmistua vaikka 2,5 vuoden jälkeen eli tavallaan etuajassa! Toista se oli ennen...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tämä oli hyvä idea ! Onko jollain ideoita millainen olisi hyvä juhla syksyllä valmistuneelle ?

sadonkojrr henkinen juhla. Melkoinen satohan se lakkikin on :)

Miksi juhlia, jos ei halua? Itse en ole juhlinut mitään pakollisia. En ollut vanhojen tansseissa, en penkkareissa, en lakkiaisissa, enkä muutenkaan kummemmin ole myöhempiä valmistumisiani kuuluttanut. Jokainen voi rakentaa itse omat traditionsa.

Ah, olisi ihana pitää syysjuhlat vaikka jossain saaressa (Helsingissä Uunisaaressa); kynttilälyhtyjä, havuntuoksua, jotain ihanaa kermaista sienikeittoa, paistia ja lakkoja, karpalodrinkit ja vaikka saunomista. :D Ei juhlissa ole aina pakko pönöttää juhlavaatteet päällä, minä mieluummin vaikka ulkoilisin ja saunoisin rennosti.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Miksi juhlia, jos ei halua? Itse en ole juhlinut mitään pakollisia. En ollut vanhojen tansseissa, en penkkareissa, en lakkiaisissa, enkä muutenkaan kummemmin ole myöhempiä valmistumisiani kuuluttanut. Jokainen voi rakentaa itse omat traditionsa.

Peesi. En pitänyt edes maisterijuhlia, äidille kyllä kahvit tarjosin.

Yhteistyössä