eih ja voih, tuo just 2v täyttävä poika oppi miten kiivetään pinnarista!!!

Meillä kolmonen (samoin nuo vanhemmat) ovat "muuttaneet" jatkettavaan sänkyyn n. 1v. Ja mitään tappeluita ei ole ollut sen suhteen. Mä luulen, että 2vuotiaalla se uhma tekee tuon muutostilanteen vielä hankalammaksi.

Tässä vaiheessa mun yksi entinen työkaveri kertoisi miten hän laittoi lapset puolvuotiaana tavalliseen sänkyyn missä pieni reuna ja ei koskaan tapeltu.
*tuli vaan mieleen* Mulla ei ole kokemusta sängyn vaihdosta.

Meillä tytöt myös kaks vuotiaana oppivat miten pinnasängystä pääsee pois. Otettiin sit jatkettavat sängyt jo aamusta esille ja siinä ne tutustu niihin päivän aikana rauhassa ja mitään ongelmia ei sit ollukkaan nukkumisen kanssa. Hyvin pysyivät sängyssä illalla kun nukkuma aika tuli :)

Meillä taas on laitettu silloin kun on kiipeily niin varmaa, että osaa mennä sänkyyn itse ja tulla sieltä myös pois. Itse en ole koskaan pitänyt lasta pinniksessä sen vuoksi, ettei pääsisi sieltä pois, sehän tuntuu vankilalta.

saas nyt sit nähdä miten tänään käy ,kun otetaan jatkettava käyttöön...
enemmän pelottaa se ,että miten tuo poika pärjää aklas rappuset, jos en sattumalta heräiskään sen seikkailuihin.
herra saa portin auki vaivatta ja pääsee jopa alakauttakin tulemaan. :/

Alkuperäinen kirjoittaja harald haaraparta:
enemmän pelottaa se ,että miten tuo poika pärjää aklas rappuset, jos en sattumalta heräiskään sen seikkailuihin.

Voisko siihen porttiin keksiä jonkin väliaikaisen lukitussysteemin?

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:

Voisko siihen porttiin keksiä jonkin väliaikaisen lukitussysteemin?

siinä on lukitus ,mutta poikanerona keksi miten se avataan ja joka tapausessa pääsee alakautta tulemaan.

Mulla on esikoinen muuttanut omaan sänkyyn 2 vuotiaana, eikä tarvinut kauheasti tapella. Kuopus on muuttanut jo alle 1,5 vuotiaana. Ajattelimme muuttaa vähän aikaisemmin, että ei tule sitten ihmettelyjä, kun vauva laitetaan pinnasänkyyn jne.
Ihan hyvin on muutot sujuneet. Mutta molemmat lapset on kyllä nukutettavaa mallia, että sängyn vieressä on pitänyt olla illalla. Tiedä kuinka olisivat karkailleet jos ei ole ketään lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Annette-79:
Meillä taas on laitettu silloin kun on kiipeily niin varmaa, että osaa mennä sänkyyn itse ja tulla sieltä myös pois. Itse en ole koskaan pitänyt lasta pinniksessä sen vuoksi, ettei pääsisi sieltä pois, sehän tuntuu vankilalta.

noh, näin monen lapsen äitinä, kaikkine valvomisine,sairasteluine,masennuksine ym. olen antanut itselleni hieman armoa ja ollut itsekäs kamala äiti, joka pistää lapsensa illaksi ja yöksi vankilaan :/ ...luulinpa vain ,että ajattelen lapseni turvallisuutta.

Ei tarvitse suuttua :hug: Kerroin vain miten meillä ja miksi. En kertonut siksi, että syyllistäisin sinua. Itse pidän pinnasänkyja siksi turvattomempina kuin tavallisia sänkyjä siksi, että niissä on vaara pudota korkeammalta.. kun lapset kuitenki aika hyvin hallitsevat tuon kiipeilyn taidon.

Meillä nukutaan enimmäkseen perhepedissä, mutta pinnasänky makuuhuoneessa vaihdettiin isojen sänkyyn kyllä jo noin vuoden tienoilla. Meillä on riittäny, että osaa nousta seisomaan, niin on onnistunu kiepauttamaan itsensä niin ylös reunalle, ettei sinne enää uskaltanu laittaa.
Mun mielestä pinnasänky on niin hakala ja epäkäytännöllinen, että jos viellä tulis lapsia, en tiedä tulisko se ollenkaan käyttöön. Sieltä kun muksu ei pääse ite viereen yöllä, vaan pitää mennä hakemaan.

Lapsi siirtyi puolivuotiaana pinnasängystä jatkettavaan, joka laitettiin vanhempien sänkyyn kiinni niin, ettei siitä ollut mahdollista pudota. En jaksanut öisin nostella lasta pinnasängystä enkä odotella sitä miloin laitaa vasten kiipeilevä lapsi sieltä ensimmäisen kerran päälleen tippuu.

Yhteistyössä